מבזקים

מלחמת דת במערך הכבאות: הנציב הנחה את הכבאים לא להתגלח בתקופת העומר?

תוכן עניינים

ועד עובדי מערך הכבאות יצא בקריאה: "נציב הכבאות הנחה את הכבאים לא להתגלח בתקופת העומר. הופתענו לקבל הנחיה האוסרת לגדל זקנים בתקופת העומר". מדוברות מערך הכבאות נמסר: "מדובר בפייק ניוז"

שמעון לוי | ט"ז בניסן תשע"ט | יום ראשון 21 באפריל 2019 | מערכת ישראל ניוז

מועד עובדי מערך הכבאות נמסר כי ההנחיה שהגיעה מנציב כבאות והצלה דדי שימחי, הועברה באמצעות מפקדי המחוזות אל כלל עובדי המערך. בהנחיה נכתב כי "חל איסור על גידול זקן בתקופת העומר ובכלל".

ראש ועד עובדי מערך הכבאות: "במערך הכבאות מונה 3,200 עובדים, ישנם מאות כבאים חרדים, דתיים או שומרי מסורת, והנחיה זו פוגעת באמונתם ובמנהגי החג השגורים, ובהם גידול זקן בתקופת העומר. ההנחיה נוגעת גם לכבאים באבל, או לכבאים בני דתות אחרות המשרתים במערך. ניסיונו של שימחי בעבר להורות על איסור גידול זקנים, הביאה להתפטרותו של רב הרשות מנחם פרל. בעבר הבטיח שימחי למי שכיהן כרב הראשי לישראל, הרב מאיר לאו, כי ימצא פתרון הלכתי לאיסור המבצעי לגדל זקן, אך כאמור שימחי ממשיך בהנחיות שגורמות לסערה נוספת במערך יחסי העבודה העדין בנציבות כבאות והצלה.

ראש וועד עובדי מערך הכבאות תוהה: "כיצד המסכות שהכבאים עוטים על פניהם, טובות לבעלי זקנים המשרתים בפיקוד העורף, או במשטרה. לפי שימחי לא טובות לכבאים. זאת מעבר לעובדה שבימי חול ושגרה הן כן משמשות בעלי זקנים שחודרים איתן לשרפות".

עוד אמר: "מדובר במסכות בעלות תקינה בינלאומית, שעברו בדיקות מקצועיות על ידי חברה מומחית בתחום, ונמצא שהן תקינות ומתאימות לבעלי זקנים. מכאן נובע כי יש ניסיון נואש של שימחי להדיר אוכלוסיות שלמות משירות בכבאות, תוך הטעיה מפורשת של הציבור. כל זאת בכדי להתנקם בכבאים על כך שהביעו בו חוסר אמון, ומנהלים סכסוך עבודה בגיבוי ההסתדרות על אי כיבוד תנאי העסקתם על ידי דדי שימחי".

תגובת כבאות והצלה לישראל: "שוב מדובר בניסיון של ועד העובדים לייצר פייק ניוז לא מדובר בהנחיה חדשה, אלא במיחזור של סיפור ישן. בטיחות חיי לוחמי האש היתה ותמיד תהיה השיקול המרכזי בהנחיות הכבאות. התקן העולמי והגדרות היצרן מגדירות באופן ברור כי חל איסור מוחלט על חובש מסיכת אויר להיות בעל זקן. ידוע כי לוחמי אש מבצעיים אינם יכולים לגדל זקן מאחר ומסיכת האוויר אותה הם חובשים לא יכולה להיסגר הרמטית ומסכנת את חייהם בזמן שריפה. לא נמצאו בעולם מסיכות אויר לבעלי זקנים, חרף המאמצים שנעשו לאתר מסיכות אלו.

בחודשים האחרונים מתבצעת עבודת מטה במטרה למצוא פתרונות יצירתיים, לרבות גילוח הזקן באזור הידוק המסיכה ועוד וזאת,כחלק מהרצון לסייע לעובדים הדתיים במערך. כמובן שיש אישורים חריגים שניתנים במשורה לשומרי מסורת. האישורים באישור מפקד התחנה וכל זאת בהנחיית רב הכבאות".

 

נציב שמחי. צילום: דובר צה"ל
נציב כבאות והצלה דדי שמחי. צילום: דובר צה"ל
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: