מבזקים

נמשך המאמץ האיראני להתפרס בגולן הסורי אך הכוחות הנאמנים לרוסיה בולמים

תוכן עניינים

לפני כשבועיים דיווחנו "כוחות סורים הנאמנים לרוסיה מנעו כניסה החיזבאללה לאזור הגבול עם ישראל", הם סלקו את הכוחות האלו באיומי נשק מהאזור, והם חזרו לבסיסם בקונייטרה

צביקה נציב | י"ב בניסן תשע"ט | יום רביעי 17 באפריל 2019 | מערכת ישראל ניוז
מקור נציבנט https://nziv.net/21953/

למי שהיה ספק אם האיראנים ינסו שוב באמצעות כוחות הפרוקסי שלה, להתבסס לאורך גבול הגולן הדרומי עם ישראל, באה הידיעה הבאה ומספרת כי טור של מיליציות איראניות ולוחמי חיזבאללה ניסה היום שוב להיכנס לאזור המערבי של מחוז דרעא, האזור הגובל עם ישראל. מטען צד שהוכן מבעוד מועד על אחד הצירים,הנמצא בין העיירות זימרין ואלחארה ( زمرين والحارة) התפוצץ ופגע  בג'יפ שחור שהיה בשיירה והוא הושמד. בפיצוץ נהרגו 2 אנשי מיליציות איראניות ו-3 אחרים נפצעו בינוני וקשה.

יש לציין כי באזור פועלים מסגרות צבאיות סוריות המשתייכות לגייס 5 והנאמנות לרוסים, ובהם לוחמים ששרתו בעבר ביחידות המורדים בגזרה, שעשו סולחה עם משטר אסאד ואף הצטרפו לצבאו.

לאחרונה יש מאמץ של מספר עיירות בדרום הגולן הסורי, לקחת את גורלם בידם וביחד עם הרוסים לסלק את הכוחות האיראנים וכוחות צבא סוריה הנאמנים לאיראן מהאזור. בין הערים נמצאים: ג'לין, חיט, טפס,בצרא א-שאם, סחם אלגולן ועוד. כוחות גייס 5 פרסו בכל האזור מחסומי דרכים המאויישים בחמושים ומונעים מהאיראנים ומהחיזבאללה להתבסס באזור, שהוא גם בסמיכות לגבול ישראל.

מפקד האזור מטעם הרוסים הוא אבו זריק -عماد أبو زريق שהיה בעבר מפקד ג'ייש אלירמוק של המורדים והוא זה שפועל בהחלטיות, לאחר שחזר מירדן, למנוע את התבססות האיראנים באזור.

איראן מנסה שוב ושוב להקים מערך עמדות תצפית ומודיעין לאורך גבול ישראל, ממפגש הגבולות סוריה-לבנון-ישראל בצפון ועד מפגש הגבולות סוריה-ירדן ישראל בדרום הגולן.

כוחות סורים הנאמנים לרוסיה מנעו כניסה החיזבאללה לאזור הגבול עם ישראל
בצילום: כוחות סורים הנאמנים לרוסיה מנעו כניסה החיזבאללה לאזור הגבול עם ישראל
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: