מבזקים

דו"ח חמור בוועדת הטייקונים: "הרגולטורים אינם מתפקדים, חייבים לשנות פיקוח ואכיפה"

תוכן עניינים

ועדת הטייקונים מפרסמת דו"ח חמור: רגולטור אחד שבוי, רגולטור אחר אינו מתפקד והשניים האחרים מתבטלים בפני הפיקוח על הבנקים. ההמלצה: שינוי מהיסוד בסמכויות הרגולטורים ולתת להם "שיניים" לאכיפה, פיקוח וחקירות ולהפוך את מהלכי האכיפה לשקופים

שלום שי | כ' בניסן תשע"ט | יום שלישי 16 באפריל 2019 | מערכת ישראל ניוז

איתן כבל יו"ר וועדה הטייקונים תקף בחריפות רבה את הבנקים, המוסדיים והרגולטורים: "בשיטתיות ובמשך שנים מחלו וגילחו מיליארדי שקלים מחובות הטייקונים. הרגולטורים לא פיקחו, לא בדקו, לא חקרו, לא עשו שימוש בסמכויותיהם כדי להטיל עיצומים, ולא דיווחו לציבור כפי שהיה עליהם לעשות והציבור שילם את החשבון".

הוועדה הביעה חשש מהותי שהמבנה הרגולטורי הפיננסי במדינת ישראל, שנוצר טלאי על טלאי, איננו נותן מענה הולם לאינטרס הציבורי, והמליצה גם על הקמת וועדת פיקוח פרלמנטרית על רגולטורים פיננסיים, שתיחשף לחומרים הסודיים, תעניק סל כלי אכיפה וחקירה פלילית לפיקוח על הבנקים ורשות שוק ההון, תקים שולחן רגולטורים, תאריך את תקופת הצינון ותמנע ניגודי עניינים בעקבות "הדלת המסתובבת" והכרזה על הבנקים כקבוצת ריכוז. לסיום, אמר כבל: "אני מקווה שהכנסת ה-21 תשכיל ליישם את המלצות הדוח, לטובת אזרחי ישראל".

צילום: יצחק הררי דוברות הכנסת
צילום: יצחק הררי דוברות הכנסת
צילום: יצחק הררי דוברות הכנסת
צילום: יצחק הררי דוברות הכנסת
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: