מבזקים

מ"מ המפכ"ל: "כוחה של חברה דמוקרטית הוא ביכולתה לספק ביטחון אישי יציב לאזרחיה"

תוכן עניינים

טקס יחידות מצטיינות של משטרת ישראל לשנת 2018 התקיים היום במכללה הלאומית לשוטרים. פרס מפכ"ל משטרת ישראל, הוענק השנה ליחידה המרכזית של מחוז ירושלים על הישגים יוצאי דופן

אהרון קלפה | י' בניסן תשע"ט | יום שני 15 באפריל 2019 | מערכת ישראל ניוז

במכללה הלאומית לשוטרים התקיים היום (ב') טקס הענקת אותות הוקרה ליחידות שהצטיינו בשנת העבודה 2018, כהוקרה על פועלם של היחידות והשוטרים למען הציבור ובמטרה להמשיך לטפח ולעודד מצוינות שרותית וארגונית. היחידות המצטיינות שנבחרו בלטו תפקודית ברמה יוצאת דופן. הטקס נערך במעמד השר לבטחון הפנים, גלעד ארדן, מ״מ מפכ״ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, סגל הפיקוד הבכיר של משטרת ישראל, ובהשתתפות קצינים, מפקדי ונציגי היחידות המצטיינות ואורחים נוספים.

מ״מ מפכ״ל המשטרה, ניצב מוטי כהן אמר כי "המצוינות היא ערך בסיסי בעבודת המשטרה בכל ימות השנה. כל יחידה שנבחרה היום כמצטיינת, הוכיחה כל אחת בגזרתה אל מוּל אתגריה שניתן לייצר שילוב ראוי בין הישגים מבצעיים לתרבות ארגונית. שילוב בין שירות איכותי לצד קידום פרויקטים קהילתיים, סקרי עמדות הציבור לצד הורדת הפשיעה, תוך שמירה על משמעת יחידתית וטיפוח הפרט. אולם מעבר לכל, עמוד השדרה של המשטרה אינו טמון רק בעוצמתה המבצעית והטכנולוגית אלא דווקא בקוד האתי שלה ומימושו הלכה למעשה בכל רגע נתון. על השוטרים לשמש דוגמה אישית בחייהם הציבוריים ובחייהם האישיים ועל משטרת ישראל לבסס את אמון הציבור על ידי מתן שירות איכותי לאזרח.  משטרה אפקטיבית ויעילה, היא כזו אשר מכבדת כל אדם על פי מצפונו והשקפת עולמו, בגבולות החוק. לכן עלינו כמשטרה החובה להעניק לכלל הציבור על מגזריו המגוונים, שירותי משטרה מתקדמים, הוגנים ומקצועיים".

בהמשך דבריו, אמר מ"מ המפכ"ל: "כוחה של חברה דמוקרטית הוא ביכולת לספק ביטחון אישי יציב לאזרחיה, תוך השלטת חוק וסדר באופן בלתי מתפשר וחיזוק כושר ההרתעה אל מול העבריינים. משקלו של הביטחון האישי במשוואת החוסן הלאומי מוטלת בעיקר על כתפינו, ובהתאם עלינו להמשיך לפעול כמשטרה במטרה לשרת ולהגן על החברה בישראל".

בטקס נשא דברים גם נציג עמותת SPACE IL שהצליחה להביא את החללית ״בראשית״ עד לירח וכן הוענקה לו תשורה על ידי המפכ״ל והשר כסמל למצוינות, יזמות וחדשנות. בסיום הטקס נפרדה משטרת ישראל מניצב אלון לבבי, מ"מ סמפכ"ל המשטרה שהוביל את תהליך בחירת היחידות המצטיינות, וצפוי לפרוש בהמשך החודש לגמלאות לאחר 33 שנות שירות בצה"ל ובמשטרה.

לפניכם רשימת היחידות המצטיינות של משטרת ישראל לשנת 2018:

פרס מפכ"ל משטרת ישראל, הוענק השנה ליחידה המרכזית של מחוז ירושלים על הישגים יוצאי דופן בהשפעה על הפשיעה וכן על פענוח שני מקרי רצח שהתרחשו לפני למעלה מעשרים שנה. בפיענוח רצח נועה אייל ורצח ורדית בקנקרוט ז"ל, פעלה היחידה תוך שימוש בכלים חדשניים, שיטות חקירה ייחודיות, טכנולוגיה וכלי ניתוח חדשניים, שאפשרו את פריצת הדרך. בחקירות שני מקרי הרצח, שהתרחשו לפני למעלה מעשרים שנה התבטאה רוח ההתמדה והחתירה למגע, לצד שימוש בכלים מודיעיניים ומבצעיים מתקדמים ושילוב זרועות ארגוני ברמה הארצית עם חטיבת המודיעין וחטיבת הזיהוי הפלילי. פענוחים אלו הוכיחו כי הזרוע ארוכה של המשטרה תגיע למרצחים באשר הם, במוקדם או במאוחר.

קטגוריית תחנות המשטרה: תחנות המשטרה הן אבן הבסיס של המשטרה ושוטרי התחנות הם אלו שבאים במגע ישיר ויומיומי עם האזרח. ברחבי הארץ פרוסים 82 תחנות משטרה – מדן ועד אילת, הנותנות מגוון שירות לאזרחי המדינה. לאחר סינון קפדני נבחרו שבע תחנות מצטיינות, אחת מכל מחוז, זאת לאור הישגים והצטיינות שהפגינו בשנה החולפת: תחנת אשקלון (מחוז דרום), תחנת נהריה (מחוז חוף), תחנת מוריה (מחוז ירושלים), תחנת פתח תקווה (מחוז מרכז), תחנת טבריה (מחוז צפון), תחנת שכונות (מחוז ת"א) ומרחב שומרון (מחוז ש"י).

קטגוריית יחידות משמר הגבול: בחיל משמר הגבול של משטרת ישראל, פועלים למעלה מ- 7500 לוחמים ולוחמות ו-7500 מתנדבים ומתנדבות. לוחמי מג"ב פועלים יומם וליל ברחבי הארץ, נלחמים בטרור, מתמודדים עם הפרות סדר ונלחמים בפשיעה החקלאית. משמר הגבול מהווה חלק בלתי ניפרד ממחוזות המשטרה ופועל יחד עמם נגד הפשיעה על כל גווניה. בשנת 2018 יחידות משמר הגבול תרמו תרומה משמעותית להישגי הארגון והשגת יעדיו, וחמש יחידות מג"ב זכו לקבל השנה אות הצטיינות על פועלן: פלוגת חלמ"ש (מג"ב ירושלים), פלוגה נ"ד (מג"ב עוטף ירושלים), פלוגה א' (מג"ב איו"ש), כפרית עמקים (מג"ב צפון) וכפרית מג"ב חוף.

קטגוריית התנועה (יחידות את"ן): בחזית המאבק המתמשך בקטל בכבישים, נמצאים שוטרי התנועה של משטרת ישראל, המבצעים מדי יום בכבישי ישראל פעילות אכיפה, מניעה, הסברה והכוונת התנועה, למען שלומם ובטחונם של כל משתמשי הדרך. בשנת 2018 חלה ירידה של כעשרה אחוזים בתאונות הדרכים וירידה ניכרת בכמות ההרוגים בכבישי ישראל. שוטרי התנועה הפרוסים במרחב העירוני והבינעירוני, נעזרים באמצעים רבים בפעילות האכיפה, ופועלים ביצירתיות, בנחישות ובהתמדה במטרה להציל חיים. השנה נבחרו שתי יחידות לקבל אות הצטיינות על פועלן: היחידה המרכזית של אגף התנועה וימת"א ירושלים.

קטגוריית היחידות מרכזיות– ימ"ר לכיש: היחידות המרכזיות של משטרת ישראל נלחמות בפשיעה החמורה, בארגוני הפשע, בכנופיות, באמל"ח הלא חוקי ועוד. יחידות אלו פועלות במגוון שיטות ואמצעים ופרושות ברחבי הארץ. בשנה החולפת הצליחה היחידה להביא לפיצוח פרשיות חמורות, סיכולי רצח, מעצרי אמל"ח ומטעני חבלה, ומעצר שתים עשרה כנופיות רכוש חוצות מחוזות, הישג שהביא לירידה בפשיעה ברמה הארצית.

קטגוריות יחידות הסיור המיוחדות (יס"מ ויסמ"ג): יחידות הסיור המיוחדות של משטרת ישראל, ניצבות בחזית ההתמודדות עם הפרות הסדר וההפגנות, הפשיעה, עבירות האלימות וגלי הטרור. כ-1,200 לוחמי משטרה אלו, מוכנים וערוכים להתמודד כל העת עם משימות קשות ומורכבות, באומץ, בנחישות ובמקצועיות. בקטגוריה זו נבחרו שתי יחידות לקבל אות הצטיינות על פועלן בשנת 2018: יס"מ עמקים (מחוז צפון) וסמ"ג מג"ב ירושלים.

קטגוריית מרכזי השליטה– משל"ט מחוז חוף: מרכזי השליטה של משטרת ישראל הם חלון הראווה של הארגון כולו. שבעת המוקדים המחוזיים מקבלים למעלה משמונה מיליון שיחות מדי שנה ונדרשים למענה מקצועי לכל אזרחי ישראל בכל ימות השנה ובכל שעות היממה. משל"ט מחוז חוף הצטיין בשנה החולפת, לאור הישגיו הבולטים בתחום השירות לאזרח, בשימור וטיפוח ההון האנושי וקיום הליכי פיקוח ובקרה.

קטגוריית התביעות – יחידת תביעות דרום: חטיבת התביעות של משטרת ישראל מטפלת בכ-90% מהתיקים הפליליים בישראל ומגישה את מרבית כתבי האישום נגד חשודים בפלילים. התביעה המשטרתית מטפלת בכלל העבירות המשפיעות על תחושת הביטחון בהליך פלילי או באמצעות הסדר מותנה והיא הרגל המסיימת לתהליך מקצועי שעשוי להתחיל בקריאת 100, לעבור לסייר, לזיהוי הפלילי, לבלש, לחוקר ולהסתיים בבית המשפט. בקטגוריה זו נבחרה יחידת תביעות דרום כיחידה מצטיינת לאור הישגיה בשנה החולפת.

 

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: