מבזקים

נמל אשדוד יחובר למערכת הגז הטבעי ויחסוך מיליוני שקלים בהוצאות האנרגיה

תוכן עניינים

 יו"ר דירקטוריון חברת נמל אשדוד אורנה הוזמן בכור ומנכ"ל החברה יצחק בלומנטל חתמו על הסכם עם חברת נגב גז ונציגיה אייל נחמן יו"ר החברה ומשה שפיצר המנכ"ל

אהרון קלפה | י' בניסן תשע"ט | יום שני 15 באפריל 2019 | מערכת ישראל ניוז

הסכם בין חברת נמל אשדוד לחברת נגב גז טבעי דרום שנחתם, הוא צעד נוסף לנמל אשדוד לעצמאות אנרגטית. ההסכם יאפשר את חיבור נמל אשדוד למערכת הולכת הגז הטבעי וישמש את צורכי האנרגיה של הנמל ולקוחותיו. הצעד הזה יעניק לנמל אשדוד יתרון תפעולי משמעותי בעידן של תחרות בין הנמלים.

הסכם חלוקת הגז מבטיח את הקמת התשתית הפיזית של צנרת הגז לתוך השטח התפעולי של חברת הנמל והזרמה שוטפת של גז טבעי בכל תקופת ההסכם. הגז ישמש להסקה של תחנת כוח פרטית, שתוקם בשטח הנמל, בהספק של 5 מגה וואט. תחנת הכוח תספק את צורכי האנרגיה של הנמל בשגרה ובחירום. העצמאות האנרגטית תוביל את הנמל לחסוך כ- 4 מיליון ₪ בהוצאות החשמל השנתיות.

פרוייקטים משלימים ונוספים נבחנים כעת בחברת הנמל. החברה בוחנת אפשרות להתבסס על אנרגיה החום השיורית מתחנת הכוח להקמת בית קירור בתוך הנמל, ואפשרות להקים תחנת תדלוק בגז לגוררי המכולות בנמל. גם הקמת מתקן מיקרו הנזלה לייצור גז טבעי נוזלי (LNG) לתדלוק גוררים, כלי רכב כבדים וציוד תפעולי.

הגז הטבעי שיזרום בתשתית ההולכה של נמל אשדוד הוא תחליף יעיל, זול ונקי ממקורות אנרגיה כמו מזוט, סולר ובנזין המשמשים גם הם להפקת אנרגיה, אך הם נחשבים לדלקים מזהמים ויקרים בהרבה.

יו"ר דירקטוריון חברת הנמל אורנה הוזמו בכור, אמרה: "זהו יום מרגש ובעל חשיבות לאומית. אני סוגרת מעגל בו פתחתי כשהייתי מנכ"ל המשרד האנרגיה וקידמתי רבות את הנושא. נמל אשדוד הוא השער הכלכלי של ישראל, וכעת גם השער האנרגטי של הגז. הנמל מהוה נכס אסטרטגי של חיבור הגז לדרום  ולמפעלים הסובבים אותו. זהו תהליך חשוב שמקדם את המוכנות של החברה לתחרות ומוריד את יוקר המחיה. הדירקטוריון זיהה את המהפכה המתעתדת להיות בעולם הספנות והצורך להפעלה ירוקה של הנמלים והספנות והסכם זה בא לתת מענה לאתגר. אני מעריכה שלא ירחק היום ובו גם האניות יופעלו באמצעות גז ועלינו להיות ערוכים לכל התרחישים".

מנכ"ל החברה יצחק בלומנטל, אמר: "אנו עומדים בפתחה של תקופה שיכולה להוביל ליישומים של שימוש בגז בתחומים שונים, שלא את כולם אפשר לחזות כבר היום. חיבור הגז לנמל אשדוד מהוה נדבך בסיסי בקידום הארגון ופיתוח תשתיות מודרניות וירוקות. אחד מהרווחים החשובים לנמל מחיבור הגז לחברה היא היתרות החשמלית (פתרון לזרימת חשמל רציפה) שהוא מקנה בתקופות מאתגרות וזאת במיוחד לאור הצורך להפעיל את מנופי החברה המופעלים חשמלית".

אורנה הוזמן בכור יור דרקטוריון נמל אשדוד,איציק בלומנטל מנכל הנמל ,משה שפיצר מנכל נגב גז,אייל נחמן יור דירקטוריון נגב גז, מוטי לוין חבר דירקטוריון נגב גז צילום: יח"צ נמל אשדוד
בצילום: אורנה הוזמן בכור, איציק בלומנטל, משה שפיצר, אייל נחמן ומוטי לוין. צילום: יח"צ נמל אשדוד

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: