מבזקים

נשיא המדינה: ״הגעתי לכאן כדי לחזק אתכם על עמידתכם המרשימה"

תוכן עניינים

נשיא המדינה סייר היום בבית הסוהר עופר ושוחח עם סגל הפיקוד הבכיר בשירות בתי הסוהר, על רקע המתיחויות האחרונות מול אסירים ביטחוניים בבתי הסוהר השונים

שלום שי גיחז | ג' בניסן תשע"ט | יום שני 8 באפריל 2019 | מערכת ישראל ניוז

נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין סייר היום (ב') בבית סוהר עופר וחיזק את ידי הסוהרים וצוות שירות בתי הסוהר, על רקע שביתת הרעב שהוכרזה על ידי האסירים הביטחוניים, ועל המתיחויות האחרונות בבתי הסוהר השונים. ממלא מקום נציב בתי הסוהר, גונדר אשר וקנין והסגל הפיקודי הבכיר קיבלו את הנשיא לסיור במתקן ולתצוגה מבצעית של לוחמי יחידות העלית של שב"ס בסופה שוחח הנשיא עם הסגל והסוהרים.

בפתח הסיור שמע הנשיא סקירה מפי גונדר וקנין אודות היערכות הארגון להתמודדות מול האיומים העולים לאור ההכרזה על שביתת רעב בקרב האסירים הביטחוניים. בהמשך הוצגה בפני הנשיא פעילות מבצעית של לוחמי יחידת ההשתלטות המטכ"לית של שב"ס מצדה ותצוגת תכלית של שיטות פעולה באירועי הפרות סדר בתוך מתקני הכליאה. לאחר מכן, נפגש הנשיא עם סגל בית הסוהר, אליהם הצטרף כלאי שגיא שילואן, קצין משמרת בבית סוהר קציעות שחייו ניצלו לאחר שאסיר ביטחוני דקר אותו בצווארו לפני כשבועיים. הנשיא שמע מהסוהרות והסוהרים על הדילמות וההתמודדויות המאפיינות עבודה מול מחבלים בשגרה ובחירום, וביקש לאחל לכלאי שגיא רפואה שלמה ולידה קלה לאשתו הצפויה ללדת בקרוב.

"הגעתי לכאן כדי לחזק אתכם אנשי שירות בתי הסוהר, על העמידה המרשימה שלכם. אני מצדיע לכם. המונח "סוהרים" עשוי להטעות. אתם לוחמים אמיצים המוצבים בקו החזית לצידם של אנשי כוחות הביטחון. אתם ולא חומות הכלא, מהווים את חומת המגן שלנו," אמר הנשיא בפתח דבריו והמשיך: "המאבק בטרור אינו פוסק לרגע. מחבלי חמאס וארגוני הטרור האחרים מנסים לפגוע באנשינו גם מאחורי סורג ובריח. לתכנן פיגועים באמצעות פלאפונים סלולריים, ולנסות ולפגוע בסוהרי שירות בתי הסוהר. מולם ניצבים אתם אנשי ונשות שב"ס האמיצים. נלחמים במערכה שוחקת, הכרוכה בחיכוך יומיומי עם מחבלים, מרצחים ועוזריהם. זוהי משימה מורכבת, הדורשת שיקול דעת וגבורה".

הנשיא הוסיף ואמר: "אני מוכרח לומר שבאתי לחזק אותכם ויצאתי מחוזק, הוכחתם לי את היכולת שלכם להתמודד עם כל דבר שמתפתח. אתם עומדים במערכה ארוכה, שכן פעמים רבות אתם נמצאים עם אסירים שצריכים לרצות מאסרי עולם ואין להם מה להפסיד. הטרור בבתי הסוהר מצטרף לניסיונות של ארגון חמאס לפגוע בישראל באמצעות ירי רקטות ועפיפוני תבערה. כתמיד, מדינת ישראל לא תיתן לטרור להכתיב את סדר יומה ותיאבק בו עד חורמה".

ממלא מקום נציב בתי הסוהר, גונדר אשר וקנין אמר: ״שירות בתי הסוהר הוא ארגון נחוש וסוהריו מיומנים להילחם בפשיעה ובטרור בתוך ומתוך בתי הסוהר ללא פשרות. שב״ס יפעל למימוש ריבונותו ושליטתו בבית הסוהר תוך נחישות ודבקות במטרה וכל ניסיון פגיעה באנשי סגל או באזרחים יטופל באופן מיידי וביד קשה. סגל היחידות במתקנים אלה, מיומנים ומוכשרים לעבודה עם אוכלוסייה ייחודית זו בשגרה כמו גם במצבי חירום ופועלים במתח שבין איום על שלומם וביטחונם לבין הדרישה למלא את תפקידם במקצועיות. סוהרי הביטחון הם אלה שעומדים בחזית ובאים במגע יומיומי עם האסירים. אני גאה בכל הסוהרים על עבודתם המקצועית, המאומצת והנחושה, כמו גם על אורך הנשימה והעמידה האיתנה בפני האתגרים מולם אנחנו ניצבים בתקופה מתוחה זו."

בית הסוהר עופר, מתקן כליאה ייעודי להחזקת אסירים ועצורים ביטחוניים, ממוקם בסמוך לירושלים ובצמוד לבית המשפט הצבאי עופר. בבית הסוהר עופר מתמודדים אנשי הסגל עם ניסיונות הברחה רבים ומתוחכמים במטרה להכניס לבית הסוהר אמצעים אסורים כדוגמת טלפונים סלולריים וחומר כתוב המכיל מסרים מארגוני הטרור. לאחרונה החל שירות בתי הסוהר בהטמעת פיילוט התקנת חסמים לטלפונים ניידים שבעקבותיו נוקטים האסירים הביטחוניים בצעדי מחאה, בהם הצתות ופגיעה באנשי סגל, והודיעו על פתיחה בשביתת רעב פתוחה בהובלת אסירי חמאס.

צילום: מארק ניימן/לע"מ
צילום: מארק ניימן/לע"מ
צילום: מארק ניימן/לע"מ
צילום: מארק ניימן/לע"מ
צילום: מארק ניימן/לע"מ
צילום: מארק ניימן/לע"מ
צילום: מארק ניימן/לע"מ
צילום: מארק ניימן/לע"מ
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: