מבזקים

לאחר הפסילה: וועדת הבחירות תבחן שנית את הסרטון של עוצמה יהודית

תוכן עניינים

לאחר שפסל את שידורו, השופט מלצר יקיים בצעד חריג דיון בועדת הבחירות בעניין סרטון עוצמה יהודית. עו"ד בן גביר בתגובה: "עם ישראל רוצה משפט הגון ומאוזן"

שמעון לוי | כ"ג באדר ב' תשע"ט | שבת 30 במרץ 2019 | מערכת ישראל ניוז

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית לכנסת, השופט חנן מלצר, החליט בצעד חריג לקיים דיון בועדת הבחירות בעניין עתירתה של מפלגת רע"מ כנגד אחד מסרטוני התעמולה של מפלגת עוצמה יהודית.

כזכור, המדובר בסרטון בו נראה חייל המתלבט אם לירות במחבל חמוש בסכין, כאשר פרקליט ששייך לפרקליטות הצבאית אוסר על החייל לירות, בשל אורך הסכין ובשל המרחק מהמחבל. בשלב זה נכנס עו"ד בן גביר לפריים, ומורה לחייל לירות במחבל משום שמדובר בהגנה עצמית, ומאשים את הפרקליטות הצבאית בכבילת ידיהם של חיילי צה"ל.

הסרטון כאמור הופץ מזה כבר לפני מספר שבועות וזכה לתהודה ולעשרות אלפי צפיות ברשתות החברתיות ובכלי התקשורת השונים, וכעת היה אמור לשמש כאחד מסרטוני התעמולה של איחוד מפלגות הימין בתשדירי הבחירות. אלא שהשופט מלצר בצעד חריג החליט לפסול את הסרטון משידור עד לקיום דיון בעתירה כנגדו, והחליט לקיים דיון בעניינו מחר בשעה 8:30 בבוקר בלשכתו בכנסת.

עו"ד איתמר בן גביר, מועמד עוצמה יהודית באיחוד מפלגות הימין לכנסת פנה ליועמ"ש מנדלבליט ואמר לו: "כבוד השופט אביחי. ראינו עכשיו תצוגת שיפוט מחפירה. עם ישראל רוצה משפט הגון, מאוזן. רוצה שופטים עם אג'נדה ציונית, יהודית. העם יבחר את שופטיו".

בעוצמה יהודית מדגישים כי מעבר לכך שהסרטון מתייחס לאבסורד בפסילתו של מיכאל בן ארי, הכוונה היא להמשיל את הכוח הבלתי מוגבל הנתון בידיו של היועץ המשפטי לממשלה, ובכלל, בידיהם של שאר הפקידים הבכירים הקובעים את מדיניות הממשלה.

עו"ד איתמר בן גביר אמר הערב כי "בקדנציה הקרובה בכנסת, כחלק מהשינוי העמוק אותו אני מתכוון להוביל במערכת המשפט, אפעל לכך שכוחם של היועמ"ש ופרקליט המדינה לא יהיה חזק יותר מאשר שר המשפטים. הם לא ינהלו את המדינה, ונאפשר לשרים ולחברי הכנסת למשול".

 

צילום מסך
צילום מסך
צילום מסך
צילום מסך

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: