מבזקים

התיזוז הלילי בליל שישי: עשרות מטענים הושלכו לעבר צה"ל בגדר

תוכן עניינים

לקראת העימותים הצפויים ביום האדמה וצעדת המיליון, היחידה 'בלבולי הלילה' שהוקמה במיוחד להתיש את לוחמי צה"ל בלילות, פעלה הלילה ביתר עוז בגדר הרצועה

ישי אלבז | כ"ג באדר ב' תשע"ט | שבת 30 במרץ 2019 | מערכת ישראל ניוז

עשרות מחבלים מיחידת בלבולי הלילה הגיעו כבר בשעות אחר הצהרים המאוחרות והתמקמו מזרחית לאל-בוריג' לעוד לילה של טיזוז לוחמי צה"ל במטרה למנוע מהם מנוחה בשעות הלילה.

הטרור בגדר בצפון רצועת עזה נמשך כאשר מעל 600 מטענים נזרקו בתוך 4 שעות ראשונות בנוסף להבערת צמיגים וירי זיקוקים. בעזה דיווחו על 2 מחבלים שירו מטח רימונים לעבר לוחמי צה"ל. כוחות תותחנים הגיבו בירי מספר פעמים לעבר עמדה צבאית של חמאס ממזרח לגבא'ליה. תקיפה נוספת של התותחנים ירתה לעבר מחנה התנגדות סמוך לבית הקברות המזרחי בצפון הרצועה.

המחבל מוחמד ג'יהאד ג'ווד סעד, בן 20 שחוסל על ידיי כוחות צהל לאחר שנפגע מירי חי אמש במהלך פעולות התיזוז הלילי ומת הבוקר בבית החולים ברצועה עם תמונה שבה הוא מחזיק הזמנה לצעדת המיליון שבא הוא יצפה מלמעלה.

בהודעה שמסרו בלילה מארגני צעדת המיליון, לאחר שנועדו עם המשלחת הביטחונית המצרית נאמר: "בכוונתנו שמחר יהיה יום ללא אלימות. יום בו נתכנס בהמונינו כדי להעביר מסר לעולם, שאנו מאוחדים נגד עסקת המאה (תוכנית השלום של טראמפ) ומדגישים כי יש לשבור את המצור מעל עזה".

1 2 3 4

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: