מבזקים

איסמעיל הניה במסר לישראל: "חמאס לא תהסס לנקוט בפעולות וקורבנות הפלסטינים לא יהיו לשוא"

תוכן עניינים

הניה: "חמאס מוכן לכל התרחישים. התנועה לא תהסס לנקוט בכל פעולה שתשרת את האינטרסים של העם הפלסטיני ותבטיח שהקרבנות של הפלסטינים במצעד ההחזרה הגדול לא תהיה לשווא"

שלום שי גיחז | כ"ב באדר ב' תשע"ט | יום שישי 29 במרץ 2019 | מערכת ישראל ניוז

אתר החמאס העלה היום (ו') הודעה לעיתונות על ההבנות הפוטנציאליות להפסקת האש בין חמאס לישראל. ראש החמאס, אסמאעיל הניה, מסר: "חמאס פועל עם מצרים והמשלחת המצרית, הנמצאת כיום בעזה, כדי לפתור את המשבר ההומניטארי ברצועת עזה באופן השומר על כבודם של תושבי עזה ומשים קץ לסגר הישראלי בן 12 השנים.

ואכן, התנועה מנסה להקל על מצוקת עזה באמצעות הבנות רציניות של מצרים עם הכיבוש הישראלי, הכוללות: שמירה על הפסקת האש, עצירת התוקפנות הישראלית על עזה, מתן סיוע הומניטארי לרצועה, ביצוע פרויקטים התפתחותיים ושיקום, פתיחה חוצה גבולות, מרחיבה את שטח הדיג, מפעילה פרויקטים תעסוקתיים מוגבלים לבוגרים ולנוער, מטפלת בבעיה חמורה וארוכת טווח של מים וחשמל, ועוד.

חמאס והמשלחת המצרית ימשיכו בשיחותיהם היום והפלגים הפלסטינים יצטרפו לישיבות שהתחילו אתמול.

ככל שמבחינת הכיבוש הישראלי נבחנות עתה ברצינות, אנחנו נמצאים בצומת דרכים חשובה. טבעם של השעות הקרובות, כולל ההפגנה של מיליון וחזרה לארץ, ייקבע על פי תשובת הכיבוש הישראלי. אנחנו נמצאים בשלב האחרון של ההבנות. לכן, הכיבוש הישראלי יסבול מהשלכות חמורות, אם לא יענה בחיוב על ההבנות.

בשל התפקיד המכריע של הקטרי להקלת המצור הישראלי על עזה, מקיים חמאס קשר הדוק גם עם קטאר. פקידי הקטרי, מצדם, ממשיכים במאמציהם עם כל הצדדים להשגת מטרה זו בתוספות לתמיכתם ההומניטרית העצומה בעם הפלסטיני ברצועת עזה.

חמאס גם מקיים קשר עם האו"ם בשל תפקידו החשוב בהסרת מצוקת עזה.

יתר על כן, השיחות המתמשכות שופכות אור מיוחד על העצורים הפלסטינים המוחזקים בבתי הכלא הישראליים והכיבוש האחרון בהם, במיוחד ההתקפה האכזרית על הכלואים בכלא הנגב. גם המצב בירושלים וגם סוגיית באב אל-רחמה נבחנים גם הם.

לבסוף, חמאס מוכן לכל התרחישים. התנועה לא תהסס לנקוט בכל פעולה שתשרת את האינטרסים של העם הפלסטיני ותבטיח שהקרבנות של הפלסטינים במצעד ההחזרה הגדול לא תועיל לשווא".

איסמעיל הניה. ראש הלשכה המדינית של חמאס. 29 במרץ 2019

 

ראש תנועת החמאס איסמעאיל הניה
ראש תנועת החמאס איסמעאיל הניה
שיחות בין המשלחת המצרית לחמאס בעזה
שיחות בין המשלחת המצרית לחמאס בעזה
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: