מבזקים

יו"ר דירקטוריון הנמל: "תאגידי ספנות מתעניינים בשותפות עבודה עם נמל אשדוד"

תוכן עניינים

נמל אשדוד אירח היום משלחת בכירים מחברת הספנות מ- OOCL. אורנה הוזמן בכור, יו"ר דירקטוריון הנמל: "קיימים מספר תאגידי ספנות בינלאומיים שמתעניינים בהעמקת השרותים ושותפות העבודה עם נמל אשדוד"

אהרון קלפה | י"ט באדר ב' תשע"ט | יום שלישי 26 במרץ 2019 | מערכת ישראל ניוז

יושבת ראש חברת נמל אשדוד, אורנה הוזמן בכור, אירחה היום, יחד עם המנכ"ל יצחק בלומנטל לפגישת עבודה משלחת של בכירים מחברת הספנות הבינלאומית OOCL) Orient Overseas Container Line). החברה מהונג קונג היא חלק מברית ה-OCEAN אשר מפעילה את קו הפקידות מהמזרח לאשדוד באוניות בגודל של עד 8,000 TEU.

מדובר בחברה ציבורית ש25% ממניותיה נסחרים בבורסת הונג-קונג וייתר המניות הנן בבעלות של קבוצת אחזקות ששותפה בה גם חברת קוסקו ציינה. חברת OOCL הינה חברת ספנות שמפעילה גם טרמינלים עצמאיים במספר נמלים ברחבי העולם.

כאמור, משלחת הבכירים של חברת OOCL הגיע לנמל אשדוד על מנת לקבל סקירה על שדרוג תשתיות הנמל ואפשרויות ושיפור השרותים הנמליים, כמו גם המשך שיתוף הפעולה העסקי מסחרי. את המשלחת של החברה לישראל מובילים מנהל אזור דרום-מערב אירופה דני ואן דן בוש, דרק אוגליגאן מנהל הקבוצה באירופה ובריטניה, ודוד קסטל שמכהן כנשיא לשכת המסחר צפון ומשמש כקונסול הכבוד של שבדיה בישראל.

יושבת ראש דירקטוריון הנמל, אורנה הוזמן בכור, התייחסה לסוגיית כניסת משקיע אסטרטגי לנמל אשדוד במהלך ועידת התעשייה 2019 שהתקיימה הבוקר ואמרה כי "אנחנו עוברים כעת שינוי ארגוני עצום בתוך החברה. אנחנו חברה ממשלתית והשינוי שהדירקטוריון מוביל הוא הכנסת משקיע אסטרטגי. משקיע אסטרטגי הוא משקיע שיביא ערך עסקי וכלכלי לנמל, יעביר אלינו קווי פעילות יציבים ויסייע לחברה להמשיך להוביל ולהתעצם. דירקטוריון נמל אשדוד מחפש משקיע שיסייע לחברה להמשיך ולהוביל גם בעידן התחרות בנמלי הים.

נכון להיום, קיימים מספר תאגידי ספנות בינלאומיים שמתעניינים בהעמקת השרותים ושותפות העבודה עם נמל אשדוד כאשר הדבר יהיה על הפרק. פגשתי לפני מספר חודשים את ראשי יאנג מינג שגילו עניין בנמל אשדוד והיום אני נפגשת עם ראשי חברתOOCL שהיא חברה שגם מגיעה לארץ כי היא מביעה עניין בשרותי נמל אשדוד".

מנכ"ל חברת הנמל, יצחק בלומנטל, ציין במהלך ביקור בכירי חברת הספנות OOCL שחברת נמל אשדוד מבקשת לבחון הפעלה של שרותי שטעון (פריקה וטעינה של מטענים שיעדם הסופי אינו ישראל) תוך בדיקת הכדאיות הכלכלית של הנושא. בנוסף, הדגיש בלומנטל שחברת הנמל תשמח להמשיך ולהעמיק את שיתוף הפעולה הפורה עם חברת OOCL אשר הינה לקוח אסטרטגי.

 

צילום: דוברות נמל אשדוד
צילום: דוברות נמל אשדוד
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: