מבזקים

יתרונות הדרכון הספרדי

תוכן עניינים

מי זכאי לדרכון הספרדי ומדוע ישראלים רבים עדיין מעדיפים אותו?

באופן כללי, כל אדם שהינו צאצא למגורשי ספרד ופורטוגל רשאי להגיש בקשה לאזרחות ספרדית (או פורטוגלית). בשנים האחרונות אנו רואים ישראלים רבים שנוהרים אחר קבלת דרכון ספרדי או פורטוגלי, משום שדרכון כזה טומן בחובו יתרונות רבים, וביניהם יתרונות הנובעים מן האזרחות האירופאית, שעליה נרחיב בהמשך.

עם זאת, ממשלת ספרד בפרט, דורשת ממגישי הבקשה לעמוד בכמה תנאים מלבד הוכחת הקשר המשפחתי, כמו הדרישה להוכיח ידע בסיסי בשפה הספרדית ובהיסטוריה הספרדית, הגעה לספרד עצמה לצורך סידורים מסוימים והגשת מסמכים רבים יחסית המוכיחים קרבה משפחתית למגורשים. דרישות אלו אינן קיימות ברובן בתהליך המקביל בפורטוגל, ולכן נשאלת השאלה: מדוע ישראלים רבים עדיין בוחרים בדרכון הספרדי ולא הפורטוגלי?

השוואה בין הדרכון הספרדי לדרכון הפורטוגלי

נתחיל בדומה בין השניים:

אם נודה באמת, היתרון הגדול המושך ישראלים רבים להוצאת דרכון ספרדי או פורטוגלי הוא היותו דרכון אירופאי לכל דבר ועניין. הן הדרכון הספרדי והן הדרכון הפורטוגלי מקנה למחזיקים בו זכויות והטבות הנוגעות ללימודים, עבודה, מגורים, השקעות וכד' ברחבי האיחוד האירופי, כמו גם אפשרות כניסה למדינות רבות מחוץ לאירופה כמו ארה"ב, בהליך קל בהרבה מהמקביל לבעלי אזרחות ישראלית בלבד.

 

השונה בין השניים:

השוני העיקרי בין תהליך קבלת אזרחות ספרדית לבין קבלת אזרחות פורטוגלית הוא בדרישות מטעם החוק הספציפי בכל מדינה ומדינה. בעוד שממשלת ספרד דורשת ממבקשי הבקשה לדעת ספרדית ברמה בסיסית כאמור, או להגיע למדינה עצמה לצורך סידורים, ממשלת פורטוגל אינה דורשת ממבקשי הבקשה כמעט דבר ומתבססת על הוכחת הקרבה לצאצאי הגירוש ושאר הליכים בירוקרטיים שניתן לעשותם מהארץ, בלי צורך לבזבז זמן וכסף על טיסה למדינה עצמה.

אם כך, מדוע ישראלים רבים בוחרים בכל זאת בדרכון ספרדי?

למרות האטרקטיביות של הדרכון הפורטוגלי, דרכון ספרדי טומן בחובו בכל זאת שני יתרונות מרכזיים, שלעיתים קרובות גוברים על יתרונות הדרכון הפורטוגלי:

  • הליך קל בהרבה לילדים – הליך הוצאת הדרכון הספרדי לקטינים הינו קל בהרבה מזה של הבגירים ובנוסף, הוא איננו תלוי באזרחות ספרדית של ההורים. במילים אחרות, במידה וקיימת משפחה המעוניינת בקבלת אזרחות אירופית לכל בני המשפחה במקביל, ניתן לשקול אפשרות של הגשת בקשה לדרכון פורטוגלי להורים ודרכון ספרדי לילדים.
  • יתרונות ספציפיים של ספרד עצמה – יתרונות אלה נוגעים בד"כ ללימודים, עבודה והשקעות. איננו יכולים לדבר על ספרד באופן כללי, אולם קיימות למשל פקולטות לימודים בספרד שהינן אטרקטיביות מאוד עבור ישראלים וביניהן אוניברסיטאות מהנחשבות בעולם (כמו מוסדות לימוד במדריד, ברצלונה ועוד). כמו כן, דרכון ספרדי פותח אפשרויות רבות בתחום התעסוקה בספרד המתפתחת. אולם, יש לציין כי מדובר בשיקולים ספציפיים יותר לעומת השיקולים הנוגעים לקבלת אזרחות אירופית ככלל.

 

לסיכום, אם אחד מיתרונות הדרכון הספרדי מדבר אליכם או רלוונטי למשפחה, שווה לבדוק את אופציית הגשת הבקשה לדרכון ספרדי בליווי אנשי מקצוע רלוונטיים ומיומנים בתחום. זכרו, כי הוצאת דרכון כזה יכולה להקל במידה רבה על חייכם ועל חיי ילדיכם.

spain_passport_positive

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: