מבזקים

הסלמה בדרום: הפסקת אש הופרה הלילה על ידי שני הצדדים

תוכן עניינים

בירי משטח רצועת עזה לעבר שטח ישראל הערב זוהו כ- 60 שיגורים, מתוכם נורו החל מהשעה 22:00 ועד לשעות הבוקר כ-30 שיגורים. כיפת ברזל ירטה מספר שיגורים, השאר נפלו בשטח פתוח

ישי אלבז | י"ט באדר ב' תשע"ט | יום שלישי 26 במרץ 2019 | מערכת ישראל ניוז
שיתוף: השואגים לימין

צה"ל השמיד לאורך היום מספר מבנים סודיים של חמאס בשאטי, בבית חנון, סג'עייה ובמקומות נוספים ברחבי הרצועה. כמו כן הושמדה לשכתו של מנהיג חמאס איסמעיל הנייה. הפסקת אש שהייתה אמורה להיכנס לתוקפה בשעה 22:00 הופרה על ידי שני הצדדים.

מטוסי קרב של צה"ל תקפו הלילה כ-15 יעדי טרור בצפון רצועת עזה בהם מתחם צבאי של ארגון הטרור חמאס בבית חאנון ומתחם צבאי של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי בבית להיא. התקיפה בוצעה בתגובה לירי לעבר שטח ישראל.

דובר צה"ל מסר: "ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועה וממנה. צה"ל נחוש לבצע את משימת ההגנה על אזרחי ישראל וערוך לתרחישים שונים ולהעצמת פעולתו ככל שיידרש".

מהמועצה אזורית מרחבים נמסר הבוקר כי היום לא יתקיימו לימודים במרחבים, פעוטונים, גנים ובתי ספר. עוד נמסר: "אנו מבקשים לחדד כי כרגע נוכח המצב יש להגביר ערנות ולפעול בהתאם להנחיות ההתגוננות ובהישמע אזעקה יש להיכנס למרחב המוגן תוך פרק זמן ההתגוננות ולשהות בו 10 דקות".

ממועצה אזורית אשכול נמסר על ביטול לימודים בבתי הספר וביטול פעילות במועדוני הגיל השלישי. אפשר לקיים פעילות בלתי פורמלית בתוך גני הילדים הממוגנים בישובים.

בהערכות מצב שקיים מנכ"ל מד"א אלי בין החל משעות הבוקר, הוחלט להעלות את רמת המוכנות והכוננות במד"א ולהשלים את בניית הכוח הנדרש בחירום. צוותי מד"א השלימו את ההכנות וערוכים להעניק טיפול רפואי לאירועי שיגרה וחירום בכל רחבי הארץ.

1 2 4

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: