מבזקים

הנשיא ריבלין: "שילוב ילדים ואנשים עם אוטיזם בחברה הוא משימה עליונה"

תוכן עניינים

נשיא המדינה ביום האוטיזם הבינלאומי: "שילוב ילדים ואנשים עם אוטיזם בחברה הוא משימה עליונה שכל אחד מאתנו יכול, וצריך לקבל על עצמו"

שלום שי גיחז | י"ז באדר ב' תשע"ט | יום ראשון 24 במרץ 2019 | מערכת ישראל ניוז

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ארח לראשונה היום אירוע לציון ליום האוטיזם הבינלאומי שמצוין מידי שנה, ב-2 באפריל להעלאת המודעות לנושא. באירוע שנערך בבית הנשיא השתתפו סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, נציגי הילדים והבוגרים על הרצף האוטיסטי ונציגי העמותות השונות.

במהלך האירוע הופיע בקטע נגינה מקורי הנקרא הרמוני, רועי מורי בן ה-11 שאובחן על הרצף האוטיסטי בגיל שנה וחצי. לרועי יכולת מוסיקלית יוצאת דופן והוא הלחין את הקטע בגיל 10. כמו כן הוצגו יצירותיהם של אמנים על הרצף האוטיסטי משלוש תערוכות: "גשר לעולם" של מרכז התעסוקה של אלו"ט בירושלים, "יוצאים מהבועה – אוטיזם לא מה שחשבתם" בהובלת טלי כגן אמא של עידן ו"ממשיך בדרכי" של האמן נבו אפק.

הנשיא פתח ואמר: "על פי ההערכות, עשרים וחמש אלף איש בישראל מצויים על מה שהיום אנחנו יודעים לכנות בשם 'הרצף האוטיסטי'. המשמעות היא שכל אחד ואחת מאיתנו מכירים איש או אישה, ילד או ילדה, המתמודדים עם אוטיזם. כמו כן, ישנה עלייה מתמדת בכמות המאובחנים מידי שנה. העלייה הזו מחייבת את המדינה ואת החברה שלנו להיערך ולקדם את הטיפול והתמיכה באוטיסטים ובבני משפחותיהם, מהגיל הרך ועד לזקנה."

הנשיא אמר עוד: "אנחנו צריכים להנגיש להם את העולם שלנו, ולהנגיש לנו את העולם שלהם. זוהי נגישות שקופה. נגישות שמתקיימת בעיקר בשדה האנושי, בתקשורת הבין-אישית, ביכולת להיות חלק מקהילה להבין דקויות במקומות העבודה ובמקומות הבילוי."

"שילוב ילדים ואנשים עם אוטיזם בחברה הוא משימה עליונה, שכל אחד מאתנו יכול, וצריך לקבל על עצמו," אמר הנשיא והוסיף: "כדי לעשות זאת, צריך בראש ובראשונה להכיר. לחרוג מהמקום המוכר, ולנסות לפגוש את האנשים והנשים היקרים והיקרות שמוסתרים תחת השם 'אוטיזם'. לרצות לעשות קצת יותר למענם, ובוודאי שלא להשתמש במונח ובביטוי הזה כשם גנאי."

הנשיא סיים ואמר: "להיות אוטיסט זו לא בושה, וזה לא חטא, ואם אנחנו רק נדע לחבק ולעטוף באהבה, אין לי ספק שנגיע יחד ליבשה. במדינת ישראל, הטיפול בילדים ובבוגרים עם אוטיזם כמו גם בבני משפחותיהם, נעשה תוך שיתוף פעולה בין משרדי הממשלה ועמותות ההורים. שילוב הידיים, מחולל התקדמות מתמדת ומהווה מודל לחיקוי."

מדבריי סגן שר הבריאות יעקב ליצמן: "יום האוטיזם הבינלאומי מבטא את המחויבות שלנו כחברה לחתור לשוויוניות כלפי אוכלוסיית האוטיסטיים ולפעול להעניק לה מענה הולם ויעיל. מברך את כבוד נשיא המדינה על ההירתמות למען המשימה החשובה. יחד נדאג לשילובם ולרווחתם של האוטיסטים בכל דרך."

מדבריי ליהיא לפיד, אמא ליעלי הנמצאת על הספקטרום האוטיסטי, ופעילה חברתית למען ילדים ובוגרים עם אוטיזם שלקחה חלק באירוע: "בעולם שבו הרבה אנשים שלא מקשיבים והרבה אנשים צועקים, יש את אלו שנלחמים על לשמוע ויש את אלו שנחלמים כל כך שישמעו אותם, גם כשאין להם קול. והיום אני פה, מנסה להסביר במילים שהן הדבר שאין לבת שלי, מה זה אומר, להיות אוטיסט.

בסקר שנערך בקרב הורים לילדים מעל לכ-80% אמרו שהם לא היו רוצים שהילד שלהם יהיה בחוג עם ילד עם צרכים מיוחדים ולכן אני מודה לנשיא ריבלין, על שפתח את ביתו כדי להוציא מכאן את הקריאה לכל ישראל להושיט יד לילדים ובוגרים עם אוטיזם. לא רק לא לפחד מהם, אלא לעזור להם להשתלב ולהצליח ככל יכולתם בחיים בתוך הקהילה".

מדבריי מנכ״ל אלו״ט יואב חפר: "אני מודה לנשיא ריבלין ולמשרד הבריאות על קיום האירוע בפעם הראשונה בבית הנשיא. מכאן יוצאת הקריאה של קבלת השונה באשר הוא, של הבנה והכלה של אנשים על הרצף האוטיסטי והצבת הטיפול באוטיזם על סדר היום הלאומי. אחרי שנים רבות שאלו"ט פועלת לטיפול באוכלוסיית האנשים עם אוטיזם בישראל ולמרות ההישגים הרבים, נותרה עוד עבודה רבה."

צילום: חיים צח / לע"מ
צילום: חיים צח / לע"מ
צילום: חיים צח / לע"מ
צילום: חיים צח / לע"מ
צילום: חיים צח / לע"מ
צילום: חיים צח / לע"מ
צילום: חיים צח / לע"מ
צילום: חיים צח / לע"מ
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: