מבזקים

נמל אשדוד נערך לתחרות בנמלי הים

תוכן עניינים

חברת נמל אשדוד וחנ"י חתמו על הסכם להקמת מסוע גרעינים ברציף 21. מסוע גרעינים יוקם באורך של 2.5 ק"מ ובעלות של 220 מיליון שקלים

אהרון קלפה | כ' באדר א' תשע"ט | יום שני 25 בפברואר 2019 | מערכת ישראל ניוז

חברת נמל אשדוד וחנ"י ציינו בישיבה מיוחדת את החתימה על הסכם להקמת מסוע גרעינים ברציף 21 בהיקף כספי של 220 מיליון שקלים. הישיבה המיוחדת לציון ההסכם התקיימה בנמל אשדוד בהשתתפות יו"ר דירקטוריון חברת נמל אשדוד, אורנה הוזמן בכור, מנכ"ל החברה יצחק בלומנטל, ומנכ"ל חנ"י שלמה ברימן.

שר התחבורה ישראל כץ אישר את הקמת המסוע החדיש ברציף 21 במטרה להגדיל את היקף שינוע הגרעינים בנמל. עם הפעלתו של המסוע החדש הוא יאפשר מיצוי של קיבולת ממגורת אשדוד וייתן מענה הולם להתפתחויות בענף יבוא הגרעינים שנים רבות קדימה. המסוע צפוי להיכנס לפעילות ברבעון הרביעי של שנת 2021. טרמינל הגרעינים יוקם במטרה לשפר את השרות ליבואני הגרעינים ומוצרי הגרעינים בישראל, לקצר את זמן הפריקה ולהפחית את עלויות היבוא.

הגרעינים ומוצרי הגרעינים הינם מרכיב מזון בסיסי לאדם ולבעלי החיים הניזונים ממנו הן במשק החלב והבשר והן בלולים ובמשק הביצים. לטרמינל הגרעינים הוקצה שטח של כ- 300 מ' לאורך רציף הנמל וזאת על מנת להקים רציף ייעודי לקבלת מטעני גרעינים ומוצרי גרעינים. כעת מיושם השלב בפרויקט של הקמת מסוע גרעינים שהינו מערכת הולכה מהרציף לאורך כ- 2.5 ק"מ עד לממגורה בעורף הנמל.

אורנה הוזמן בכור אמרה: "יום חג הוא לחברת נמל אשדוד וחברת נמלי ישראל, הגענו לעת הזאת לאחר מאמצים מרובים של שני הצדדים ואני מצפה כי הפרויקט יעמוד לוחות הזמנים ויהווה מנוע צמיחה עתידי להכנסות חברת נמל אשדוד".

יצחק בלומנטל אמר: "הגענו לרגע החתימה על ההסכם הקמת מסוע הגרעינים, תוך הירתמות של שני הצדדים אשר ראו בזה משימה כלכלית לאומית חשובה, שתשאיר את חותמה גם לדורות קדימה".

יש לציין כי המהלך ישפר את השרות ליבואני הגרעינים ומוצרי הגרעינים בישראל, יקצר את זמן הפריקה, יפחית את עלויות היבוא של מוצרי מזון בסיסיים.

צילום: פבל טולצ'נסקי
צילום: פבל טולצ'נסקי
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: