מבזקים

כפל ביטוחים – הכל על התופעה וכיצד ניתן למנוע בזבוז כספים מיותרים

תוכן עניינים

ביטוחים נועדו כדי להקנות לנו שקט נפשי בידיעה שאם חלילה יום אחד יקרה משהו, אנו נהיה מכוסים מכל הכיוונים. בשל הרצון להיות מבוטחים עבור מקרי חירום, אנשים רבים מגיעים למצב של כפל ביטוחים שעולה להם כסף רב לאורך זמן. מדי חודש, עשרות אלפי ישראלים משלמים כספים מיותרים על ביטוחים כפולים שלא מספקים רשת רחבה יותר מביטוח רגיל. כדי לחסוך לעצמכם כסף רב, חשוב שתהיו מודעים לתופעה ותדעו כיצד למנוע כפל ביטוח בהווה וגם בעתיד.

מה זה בדיוק כפל ביטוח?

כפל ביטוחים הוא מצב שנוצר כאשר אנשים רוכשים מספר פוליסות ביטוח באותו נושא, מה שגורם לכך שהם משלמים יותר מפעם אחת עבור אותו כיסוי בדיוק. למרות הכיסוי הכפול, כאשר מפעילים את הביטוח לא מקבלים סכום כפול, אלא סכום יחיד על ידי חברת ביטוח אחת או שתיים אך מעולם לא מעל לסכום הביטוח שבגינו המבוטח ניזוק.

התופעה של כפל ביטוחים רווחת במיוחד עם ביטוחי בריאות כאשר אנשים משלמים על ביטוח בריאות פרטי שמציעות חברות ביטוח שונות, וכן על שב"ן (שירותי ביטוח נוספים). הסכום הכפול שמשלמים על כפל ביטוח מצטבר לאלפי שקלים מדי שנה, ובמקרים רבים, חולף זמן רב עד שאנשים מגלים שהם משלמים פעמיים עבור אותו כיסוי. מלבד ביטוחי בריאות, אנשים רבים משלמים גם סכומים לא קטנים על אובדן כושר עבודה – פוליסה נוספת שבה יש סכום תקרה שלא ניתן לקבל יותר ממנו בעת הפעלת הביטוח.

הכסף שמשלמים עבור הביטוחים הכפולים יורד לטמיון, ולכן חשוב שתהיו מודעים למצב של כיסויים כפולים ותפסיקו לשלם סכומים כפולים עבור זכויות ביטוח שוות.

כיצד תמנעו מצב של כפל ביטוח?

כדי לפתור את הבעיה של כפל ביטוחים, אתם צריכים לדעת קודם כל אם אתם אכן משלמים סכומים כפולים על ביטוחים זהים. תוכלו לעשות בדיקה ראשונית בעצמכם באמצעות כלי חינם של משרד האוצר בשם הר הביטוח כדי לוודא שאין לכם כיסוי כפול של ביטוחי רכב, דירה וכד' אך עבור בדיקה מעמיקה, מומלץ להשתמש בשירות של סוכנות ביטוח המתמחה בבדיקות כפל ביטוחים.

בדיקת ביטוחים מקיפה

חשוב שתדעו שבדיקת ביטוחים של סוכנות ביטוח המתמחה בבדיקה של כפל ביטוחים עבור אנשים משפחות ואנשים פרטיים המעוניינים לדעת האם הם מוציאים כסף מיותר על ביטוחים כפולים. באמצעות בדיקה מעמיקה של מוצרי הביטוח שרכשתם בהווה ובעבר, תוכלו לקבל דו"ח מפורט על הסכומים שאתם מוציאים וסוגי הביטוחים הרשומים על שמכם. הודות לבדיקה הזו, אתם תוכלו לדעת בדיוק אילו ביטוחים יש לכם, איזה סכום אתם מוציאים כל חודש וכל שנה, האם יש לכם ביטוחים מיותרים והאם יש מוצרי ביטוח חשובים שטרם רכשתם.

שירות זה תוכלו לקבל על ידי סוכנות ביטוח אנגלמן המתמחה באיתור, בדיקת ביטוח והפקת דוחות מסודרים של הביטוחים והחסכונות על מנת שלא תהיה שורה אחת בחיובים של כרטיס האשראי שלכם לחברת ביטוח ללא ידעתכם.

ביטוחים מהווים שירותים חשובים שיכולים להגן עלינו במקרי חירום ובמקרים בהם אנו לא יכולים להשתכר ולעבוד בשל פציעות או סיבות אחרות. במקרים רבים, אנשים משלמים סכומים כפולים עבור אותו כיסוי בדיוק, אך זה לא חייב להיות כך. הודות לבדיקה מעמיקה של סוכנות ביטוח, תוכלו לגלות האם אתם יש לכם כפל ביטוח, ולחסוך לעצמכם כסף רב לאורך זמן.

kefelbituch

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: