מבזקים

סוריה מנסה לכבוש בחזרה את גדוד טילי נ"מ של דאע"ש בתדמור

תוכן עניינים

צבא סוריה במהלך בזק בניסיון להחזיר את השליטה על גדוד טילי הנ"מ שנכבש על ידי דאע"ש.

דיווח: כרגע מתנהלים קרבות כבדים בין צבא סוריה וכוחות דאעש במתחם גדוד ההגנה האווירית שליד שדה התעופה הצבאי טי-4 כ-60 ק"מ מערבית לעיר תדמור שנכבשה כבר לפני מספר ימים על ידי דאע"ש.

הקרב הזה מגיע זמן קצר ביותר לאחר שנודע בעולם כי גדוד זה חמוש בטילי נ"מ מדגם אס-125 תקינים ומבצעיים. נכון שכרגע דאע"ש לא מסוגל לעשות בהם שימוש מבצעי נגד כלי טייס אך החשש כי הוא יוכל,בדרך כלשהי, להשיג ידע זה, ולפגוע בתנועה האווירית באזור, הביאה את מקבלי ההחלטות לתת עדיפות עליונה להחזרת השליטה על מתחמי הגדוד ובכך למנוע את העברת סוללות טילי הנ"מ לשטחים קריטיים בתוך שטח סוריה.

סוריה מכירה היטב את פגיעתן הקטלנית של טילי ה-אס 125. בשנת 2015 הצליחה מערכת ההגנה האווירית הסורית להפיל מל"ט אמריקאי מתקדם מדגם פרדטור- MQ-1 Predator מעל אזור לטקיה, בעת שהיה בטיסת איסוף מודיעין בגזרה זאת, באמצעות טיל זה.

על פי ניסיון העבר, כל מחסן נשק של צבא סוריה שהכיל נשק חדיש כגון טילי נ"ט מתקדמים או טילי נ"מ, רוקנו במהירות האפשרית ותכולתן הועברה למקומות סתר. ההפצצות של חיל האוויר הסורי על מחסנים אלו, מאוחר יותר, היו מבחינת נעילת שערי האורווה אחרי שהסוסים כבר ברחו.

בדיווחים נוספים המגיעים מאזור שדה התעופה טי-4 מתברר כי צבא סוריה שיצא למתקפת נגד חפוזה יחד עם כוחות החיזבאללה, הצליח לכבוש חזרה מספר פסגות הרים מסביב לשדה השולטים בראיה על כל תחום השדה. המתקפה החפוזה עלתה לכוחות החיזבאללה בנפגעים רבים מאוד.

לאור כמויות הנשק החדיש שאחסנו, צבא סוריה והכוחות הרוסיים, בשדה, נראה כי המערכת הסורית ובעלי בריתה, התגייסו כולם למנוע בכל מחיר נפילת השדה לידי דאע"ש, וזה מתבטא בכוחות הגדולים שהופנו לאזור מחזיתות לחימה קריטיות שנצטוו לעזוב הכל ולהגיע במהירות האפשרית לאזור תדמור ולדחוק את כוחות דאע"ש מכל מתחמי צבא סוריה ורוסיה שכבשו .

הסרטים ששחרר דאע"ש, בו נראים לוחמיהם מטיילים בבסיסים של הכוחות הרוסיים שננטשו בבהילות ,נתקבלו בהפתעה ובבוז עמוק, בכל רחבי העולם ,כלפי הכוחות הרוסיים,שהוגדרו ככוחות מעולים, ולא הטריחו עצמם אפילו להשיב מלחמה שערה בכל שלב של מתקפת דאע"ש.

האם מכונת המלחמה הרוסית, שרק חיל האוויר הרוסי שאין לו שום אויב שמאיים עליו  בכל סוריה,היא בלוף אחד גדול? או שמכונת הלחימה של דאע"ש היא כל כך פלאית, חזקה, נחושה וקטלנית?

התשובה כנראה יושבת איפה שהוא באמצע. לא זה ולא זה. אולי בעתיד נדע מה בדיוק קרה שהביא את הכוחות הרוסים לברוח מהמערכה. בלי הסבר הגיוני המצב פשוט בלתי אפשרי להבנה. בעולם התקשורת הערבית יש כבר כאלו שנותנים את התשובות.

להלן כתבה שכותרתה: "האם תדמור נכבשה או נמסרה לכוחות דאע"ש?"  http://lasyriannews.com/?p=24140

הפיקוד הסורי שולח את אל"מ סוהיל אלחסן, המכונה אבו נימר, יחד עם 2500 לוחמים מהמיליציה שלו לתדמור לסייע לצבא סוריה להחזיר את השליטה על האזור.

בלוגר רוסי טוען כי בזמן מתקפת דאעש על העיר תדמור שהו שם 2 יחידות רוסיות: הספצנז – כוחות עילית מיוחדים ויחידת הנדסה.

 

מאת: צביקה נציב   http://nzivnet.com/articles/987

 

כוח דאע"ש שכבש את מתחמי גדוד טילי נ"מ, כשברקע סוללת הטילים
כוח דאע"ש שכבש את מתחמי גדוד טילי נ"מ, כשברקע סוללת הטילים

%d7%90%d7%a1-125-%d7%93%d7%92%d7%9d-600

%d7%97%d7%90%d7%9c%d7%91-11122016-2

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: