מבזקים

"היא ראתה אותנו זרוקים ברחוב ופשוט התחילה לבכות"

תוכן עניינים

ראובן עיני ואחותו ננטשו בילדותם בפח אשפה של המעברה רק בגלל שנולדו נכים, נאספו על ידי עובדת סוציאלית שהצילה את חייהם. היום, 78 שנים אחרי, הגשים ראובן את חלומו וחגג בר מצווה מרגשת

שמעון לוי | ז' באדר א' תשע"ט | יום שלישי 12 בפברואר 2019 | מערכת ישראל ניוז

בעקבות התמונות המזעזעות של התינוקת שננטשה ליד פח אשפה בנתניה, זהו סיפורם המופלא של אחים נכים שננטשו גם הם בפח האשפה במעברה והתגלו על ידי עובדת סוציאלית בלילה קר, וניצלו. השניים יכלו לקפד את חייהם לולא עברה במקום אותה עובדת סוציאלית ואספה אותם כשהם רועדים מקור והצילה את חייהם. "היא ראתה אותנו זרוקים ברחוב ופשוט התחילה לבכות" אמר ראובן.

באמצעים הדלים שהיו ברשותה באותה התקופה, היא ניסתה לסדר להם מקום קבוע שיקבל אותם, אך לצער האחים במהלך חייהם הם נאלצו לנדוד ממקום למקום, בעיקר בין מוסדות.

תודות לאותה עובדת סוציאלית, ושנים רבות אחרי, המטפלים והמטופלים במרכז השיקום של יד שרה, הגשימו את החלום וחגגו בר מצווה מיוחדת לראובן עיני בן ה-78.

ראובן לא הצליח להקים משפחה ונותר ערירי. לפני כ-20 שנה הוא מצא את השיקומון של יד שרה, מרכז שיקומי גופני ונפשי ונעזר שם בקשת השירותים. החברים המשתקמים לצידו שחלקם משותקים, הפכו עד מהרה להיות משפחה אמיתית שמעולם לא הייתה לו. לפני כחודש חשף ראובן בפני מנהלת מרכז השיקום של יד שרה, פנינה לב את חלום חייו, לחגוג בר מצווה שמעולם לא חגג, לצד משפחתו היחידה וחבריו במשפחת יד שרה.

יד שרה הרימה את הכפפה והחליטה להפיק אירוע בדיוק כמו לכל ילד החוגג בר מצווה בגיל 13, החל מתרומות שגויסו אך ורק עבור מטרה זו. החבר'ה ביד שרה רכשו לראובן רכשו בגדים חגיגיים, הוזמן הרכב מוסיקלי, כיבוד ואוכל וחולקו הזמנות. וכך בין המכשירים הרפואיים, הוא התעטף בטלית, הניח תפילין, עלה לתורה וחגוג את החלום שלו.

מיד שרה נמסר: "מדובר באירוע מרגש מאוד שמתקשר אקטואלית למצבם של ילדים ותינוקות שננטשו בילדותם ועל הדרך הארוכה והכואבת שהם עוברים".

ראובן עולה לתורה בחסות יד שרה
ראובן עולה לתורה בחסות יד שרה
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: