מבזקים

הנשיא קיבל את דו"ח מצב הלהט"בים: ״אני מקבל את הדו״ח הזה בחרדה גדולה"

תוכן עניינים

דו"ח מצב הלהט"בופוביה של מרכז ניר כץ ז"ל לשנת 2018 הוגש לנשיא המדינה ורעייתו: "הלהט"בים הם חלק בלתי נפרד מהחברה ועל כן אנו כאן היום"

שלום שי גיחז | ה' באדר א' תשע"ט | יום ראשון 10 בפברואר 2019 | מערכת ישראל ניוז

דו"ח מצב הלהט"בופוביה של מרכז ניר כץ ז"ל לשנת 2018 הוגש לנשיא המדינה ורעייתו נחמה היום. זהו הדו"ח השישי במספר, שמוגש בבית הנשיא זו השנה הראשונה. את הדו״ח הגיש לנשיא משה חג'ג' מנהל מרכז הדיווח והסיוע ועמו הגיעו אל הנשיא אפרת פרנק, רכזת מרכז הדיווח, אילה כץ, אימו של ניר כץ ז"ל שנרצח בברנוער, גלעד משה שנהר, אביו החורג של ניר כץ ז"ל, חן אריאלי, יו״ר האגודה למען הלהט״ב ורן שלהבי, סמנכ״ל האגודה למען הלהט״ב.

מתוך ממצאי הדו"ח כפי שהובאו על ידי המרכז:
•  בכל 4 דקות בממוצע מתפרסם פוסט שנאה כלפי הקהילה הגאה
•  בכל 10 שעות בממוצע מדווח מקרה להט"בפובי
•  מעל 180 צעירים/ות ונערים/ות עזבו את הבית עקב להט"בופוביה

מידי שנה מפרסם המרכז את דו"ח הלהט"בופוביה בישראל. המרכז פועל תחת אגודת הלהט"ב והוא נקרא על שמו של ניר כץ ז"ל שנרצח בפשע השנאה בברנוער. במרכז מתקבלים לאורך כל השנה דיווחים על אירועים להט"בופובים ואנשי המרכז מטפלים ומלווים מאות פניות מידי שנה. הדו"ח החדש סוקר את אירועי הלהט"בופוביה שהתרחשו בשנת 2018 ובו מובחנת עליה ניכרת בכמות הדיווחים על אירועים חמורים (עליה של 26%) ביחס לשנת 2017. כמו כן, נרשמה עליה חדה בדיווחים על אירועים שהתרחשו בירושלים ובאזור הצפון (עליה של יותר מ100%).

חן אריאלי, יו״ר האגודה למען הלהט״ב, הדגישה במפגש כי הבעיה העיקרית היא: ״המודעות לדיווח שחייבת לעלות. כמות המקרים המדווחים אמנם עלתה אך עדיין היא טיפה בים לעומת האירועים המתרחשים בפועל. רק על ידי מודעות וטיפול מקצועי במקרים נוכל להתקדם לחברה תקינה,״ הדגישה. על רקע התאבדות טרנסג׳נדרית חברת הקהילה הלילה, הוסיפה חן כי קהילת הטרנסג'נדרים חווה את ההתעללות הקיצונית ביותר מבין הקהילות הלהט״ביות.

במהלך המפגש אמר הנשיא: ״אני מקבל את הדו״ח הזה בחרדה גדולה. על אף שהדיון בהחלט הפך פתוח יותר מבעבר, אנחנו חייבים להבטיח שאנו מוחים מול כל קול של שנאה על רקע שכזה ואיננו מוכנים לקבל זאת כחברה. בית הנשיא הוא בית הפתוח לכל החברה בישראל, לכל הקבוצות והחברות החיות בה, ואתם כמובן חלק בלתי נפרד מהחברה ועל כן אנו כאן היום.״

נחמה הודתה גם היא למשתתפים על הגעתם למפגש החשוב ואמרה כי הנשיא והיא כאן כדי לחזק ולעמוד מאחורי הנדרשים לכח.

אילה כץ, אימו של ניר ז"ל, סיפרה כי כשגידלה את בנה, חבר הקהילה, היתה פחות מודעת לאווירה הציבורית עד הרצח בברנוער. ״ידעתי שיש מקרים של הורים שזורקים מהבית, מקרי רצח ואלימות – אבל לא ידעתי באמת עד כמה זה קשה, ולא הבנתי כמה פוגעות מילים של נבחרי ציבור או רבנים שכוונתם אולי טובה, אבל הדרך שבה הם מדברים מבטאת את הסלידה שלהם מהקהילה הגאה, ופוגעת.״

הנשיא סיכם את הפגישה בתקווה שבשנה הבאה יגלה בדו״ח שיוגש לו כי החברה הישראלית מכילה ומכבדת יותר את האחר והשונה וכי נלמד להתבונן פנימה ולהשתפר ככל שנתבגר יחד.

צילום: חיים צח/לע"מ
צילום: חיים צח/לע"מ
צילום: חיים צח/לע"מ
צילום: חיים צח/לע"מ
צילום: חיים צח/לע"מ
צילום: חיים צח/לע"מ
צילום: חיים צח/לע"מ
צילום: חיים צח/לע"מ
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: