מבזקים

המגזין: איך הפך ההנדי-מן שלי לגורו של האחרות?

תוכן עניינים

זוכרים את יעקב זהבי, ההנדי-מן של התקשור שסיפרתי לכם עליו לפני כמה חודשים? אז הוא שוב מכה ומפתיע גם אותי, בגדול. והפעם: מעשה בשלושה משוגעים, רכב חלומות, פקיד בנק עקשן וטלפון אחד שהציל את כל המצב

רות קרייתי | ג' באדר א' תשע"ט | יום שישי 9 בפברואר 2019 | מערכת ישראל ניוז

אתמול בערב התקשרה אלי חברתי נורית משכבר הימים וצעקה בטלפון בהתלהבות של טירונים: "רותי כפרה עליך! אני חייבת לספר לך משהו מדהים, את נופלת… נופלת…" היא התנשפה לתוך האפרכסת כאילו זה הרגע סיימה ריצת מרתון. את האמת? אני אוהבת את החברות שלי שנופלות עלי משום מקום בהיסטריה משמחת. "נו…ו…" עניתי באדישות, כי מה כבר היא יכולה לחדש לי שאני לא יודעת?

נורית: "את זוכרת איך במשך שנים אני מספרת לך שיום יבוא ויהיה לי מספיק כסף כדי לקנות את רכב חלומותיי?, רכב כזה שהקבינה שלו נראית כמו קוקפיט של מטוס. מושבים שנותנים לך להרגיש שאתה יושב במקום הכי נוח בעולם. הגה מומו קטן כמו שאני אוהבת ולחץ אחד בדוושת הגז מרימה אותך על הכביש ואתה עף".

"כן, כן אני זוכרת, נו תמשיכי" אני עונה בחוסר סבלנות מחכה לקאצ' בסיפור.

נורית: "אז החלום שלי התגשם אתמול וכל זה קרה בזכות ההנדי-מן שלך יעקב זהבי".

לפני כמה חודשים, מספרת נורית היא ראתה את רכב חלומותיה דוהר בכביש וליבה יצא אליו. כזה היא רצתה. "התקשרתי ליעקב זהבי ההנדי-מן שלך וקבעתי איתו פגישה" מספרת נורית, "ולהפתעתי, כשהגעתי אליו הוא כבר ידע את הסיבה לבואי. עוד לא הספקתי לשחרר מילה והוא אמר לי, במילים האלו: 'הרכב שאת רוצה לקנות יהיה שלך בקרוב מאוד. את דואגת איך זה יקרה. את תצליחי להשיג את הכסף כדי לרכוש אותו. לבן-אדם שימכור לך את הרכב קוראים משה והוא סוחר מכוניות, וכל הטוב הזה יגיע עד אליך הביתה".

"זה לא נגמר כאן", היא ממשיכה "יעקב אמר לי שאחרי שנים רבות שיצאתי ממעגל העבודה, אני חוזרת לעבוד, בגדול".

דממה השתררה בינינו. היא חיכתה לתגובתי וזו לא איחרה לבוא: "רגע, רגע", אמרתי "היית אצל יעקב ולא סיפרת לי? וקנית רכב? וחזרת לעבוד?"

"כן" היא צעקה בהתלהבות
"ולמה לא סיפרת לי?" שאלתי בכעס
"הנה, אני מספרת לך עכשיו", צחקה נורית. "זה קרה השבוע ואת הראשונה שאני מספרת לה את זה. כל מה שיעקב אמר לי קרה, ואפילו יותר מזה. את משה סוחר המכוניות הכרתי במקרה אחרי יומיים, בשיחת טלפון. חייגתי אליו בטעות ואחרי שהבנתי שהוא סוחר מכוניות, במקום לנתק את השיחה ולהתנצל על הטעות, מצאתי את עצמי מספרת לו על רכב חלומותיי ומשה ענה לי: 'יש לי את הרכב שאת מחפשת, במצב מכני מעולה, וגם במחיר מאוד אטרקטיבי. נאלמתי דום! זהו זה. נכבשתי".

נורית המשיכה בסיפורה המדהים: "מאותו רגע ואילך, ובלי היכרות של ממש, כשכל אחד מאיתנו רוצה להוציא אל הפועל את תוכנית הקודש "רכב החלומות של נורית", נכנסנו שני המשוגעים לסחרור בין כמה ימים כדי לבצע את העיסקה. ואיך רוכשים רכב שמעולם לא בדקת לפני כן במוסך, וראית רק בתמונות? מרימים טלפון להנדי-מן שלך יעקב זהבי מחולון, זה שאת לא זזה בלעדיו, כדי לספר לו על המציאה".

יעקב שמע את נורית בפון, וצחק: "מה את רוצה? את הרכב הזה? קיבלת".

"מה זאת אומרת, קיבלתי?" שאלה נורית: "הלו יעקב, מדובר ברכב שמעולם לא ראיתי במציאות. בעסקה שמתבצעת עם סוחר מכוניות שהגעתי אליו בטעות בטלפון, ואתה יודע שיש נוכלים בעולמנו".

"אני לא מבין איפה הבעיה?" אמר יעקב "שאלתי בשבילך בתקשור וענו לי שהעסקה בטוחה, הבן אדם שנתקלת בו הוא בחור טוב, מהיימן ואמין מאוד. אין שום בעיה".

"ובעלי איציק, איך הוא יגיב? מאיפה יקריץ את הכסף?" שאלה נורית. ויעקב ענה לה בנחת רוח ובבטחון מלא: "הכסף יגיע מהבנק. אני אעשה עבודה קטנה בשבילך וישחררו לכם הלוואה לרכוש את הרכב".

נורית הפסיקה את רצף הדיבור ואמרה לי: "רותי, פה נפלתי. אני שומעת טוב, או הוזה?. אמרתי לו 'יעקב תקשיב, מה שאתה אומר לי זה בלתי אפשרי' ויעקב שלך מתעקש, ומתקשר לי את מסלול הנסיבות עד להגעתו של הרכב אלי הביתה. "הבחור יביא לך את הרכב עד הבית ביום רביעי בערב", פסק נחרצות והוסיף: "עכשיו תרגיעי ותפסיקי להיות לחוצה".

הקשבתי בקשב רב לסיפור הלא יאומן של נורית ועכשיו גם הסתקרנתי לגלות את ההמשך. נורית: "שלושה ימים עמדו לפניי, לפי דבריו של יעקב. יום שני, שלישי ורביעי. טוב נראה מה יהיה, נחמתי את עצמי אחרי שסיימנו לדבר. זה יהיה כמבחן, הרי אי אפשר לקבל את כל רצונותינו בעולם הזה. אנחנו מתכננים תוכניות ואלוהים צוחק מלמעלה. מה שלא ידעתי זה שיעקב זהבי ההנדי-מן שלך, צוחק מלמטה". אמרה

נורית חדורת המוטיבציה לרכוש את הרכב שלא ראתה במציאות אלא רק בתמונה ששלח לה משה סוחר המכוניות, שלחה את בעלה לבקש הלוואה בבנק לא לפני שהתקשרה ליעקב זהבי והוא כהרגלו בקודש, ענה לה בסבלנות אין קץ: "נורית אל תדאגי. בעלך יקבל את ההלוואה. הכל סגור כבר, תפסיקי לדאוג".

ואז הגיע יום רביעי למבחן הגדול. האם סוחר המכוניות יתגלה כאדם אמין? האם התקשור של יעקב יעמוד במבחן הציפיות? האם אפשרי שנורית ומשה סוחר המכוניות, שני משוגעים שעשו את עסקת המאה בשיחות טלפון בלבד, ייפגשו בסופו של יום עם רכב החלומות?

וכך, בדיוק כפי שאמר יעקב זהבי, פקיד הבנק שחרר את הכסף ונורית הפקידה אותו בבנק לסוחר המכוניות. נורית: "סמכתי על יעקב בעיניים עצומות ובמיוחד אחרי שאמר לי שגם הוא יגיע אלי בערב לראות את הפלא במו עיניו".

נורית ממשיכה ומספרת: "בשעה שש וחצי בערב יעקב הגיע ראשון לביתי ועשר דקות אחריו הגיע משה סוחר המכוניות עם הרכב החדש שלי, כפי שהבטיח לי. חיכיתי להם בחנייה כדי לראות את הפלא מקרוב. אחרי שמחה מתפרצת ולחיצות של ידיים, קיבלתי את המפתחות לידיי והזמנתי אותם לשתות קפה בביתי. את חושבת שכאן נגמר הסיפור?" שאלה נורית "אז זהו שלא. לא תאמיני מה קרה לנו בבית שלי. ההנדי-מן שלך נעמד בכניסה ונעצר. 'לא, אני לא נכנס אליך הביתה' הוא אמר. 'למה?' שאלתי והוא ענה 'בבית שלך יש נשמה שמפריעה. היא מתלוננת שהבית הזה שלה'. 'יעקב בבקשה תיכנס ותוציא את היישות מהבית שלי'. התחננתי אליו. סיפרתי לו שמאז שקנינו את הבית לפני שנתיים, קורים לי ולבעלי דברים מוזרים". זהו, עד כאן! נורית הציפה אותי ביותר מידיי אינפורמציה. כבר לא יכולתי יותר לשמוע. כל זה מחייב שיחת טלפון בהולה להנדי-מן שלי לברר את נכונות הפרטים.

"נורית אני כבר חוזרת אליך" אמרתי, וניתקתי את השיחה.

חייגתי ליעקב זהבי ושאלתי אותו על נורית. שמעתי אותו צוחק ואחר כך אמר: "אכן, סיפור בלתי אפשרי עם נורית החברה שלך. ואם את שואלת האם ניקיתי לה את הבית? אז כן. לקחתי את היישות למקום טוב, שלא יפריע לה יותר ועכשיו היא משוחררת, מאושרת, וגם אחרי שנים רבות בהן היא לא עבדה, היא מצאה עבודה חדשה".

אחרי דקות ארוכות בהן עיכלתי את הסיפור, נזכרתי, רגע נורית! בתוך כל הבלגן הזה שכחת לספר לי, איזה רכב קנית?

ואם גם אתם רוצים להגשים את החלומות שלכם, הנה לכם הגיבורים של הסיפור:

יעקב זהבי, ההנדי-מן לחיים: 050-6456080

משה, סוחר המכוניות, אמין וישר כמו סרגל: 050-5252872

 

ההנדי-מן של התקשור: יעקב זהבי
ההנדי-מן של התקשור: יעקב זהבי
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: