מבזקים

נמל אשדוד יהפוך לתחרותי בהתייעלות וחדשנות טכנולוגית

תוכן עניינים

יו"ר חברת נמל אשדוד, אורנה הוזמן בכור, בכנס השנתי של איגוד הדירקטורים בישראל: "עובדי נמל אשדוד מבינים שעלינו להכניס חדשנות, טכנולוגיות ולהתייעל כדי להפוך לתחרותיים יותר"

אהרון קלפה | ל' בשבט תשע"ט | יום שלישי 5 בפברואר 2019 | מערכת ישראל ניוז

יו"ר דירקטוריון חברת נמל אשדוד, אורנה הוזמן בכור, השתתפה היום בכנס השנתי לדירקטורים של איגוד הדירקטורים בישראל. בכנס, שהתקיים במרכז הכנסים של הבורסה לניירות ערך, אמרה הוזמן בכור, במסגרת רב שיח בנושא חדשנות כי "העובדים בנמל מבינים שאנחנו צריכים להכניס חדשנות, טכנולוגיות ולהתייעל כדי להפוך לתחרותיים יותר. נמל אשדוד הוא היום הנמל המוביל בישראל ואנחנו רוצים להמשיך ולשמור על ההובלה שלנו גם לאחר כניסת שני הנמלים החדשים".

הוזמן בכור דיברה בכנס על הטמעת חדשנות וטכנולוגיות בחברה בעלת אוריינטציה מסורתית כמו הנמל וציינה כי " מדינת ישראל קיבלה בשנים האחרונות החלטה על הקמת שני נמלים חדשים, והחלטה זו מהווה הזדמנות מבחינת נמל אשדוד להפוך לנמל של חדשנות ולשם אנחנו מכוונים. אני משוכנעת שחדשנות יכולה להגדיל את שורת הרווח ועלינו לממש את ההזדמנות שניתנה לנו להתייעל ולהכניס חדשנות לחברה".

במסגרת הכנס, שהתקיים בהובלת עו"ד מיכל מור קופל ורו"ח ניר זיכלינסקי, אמרה הוזמן בכור שנמל אשדוד קיבל החלטה להקים חממה טכנולוגית לסטארט-אפים בתחום נמלי הים ופיתוח פתרונות טכנולוגיים תפעוליים "אנחנו כל הזמן מחפשים דרכים לייצר פתרונות, להתייעל ולשפר את השירות ללקוחות שלנו והכנסת חדשנות וטכנולוגיות הן הדרך. במהלך השנה האחרונה אנחנו מפעילים מערכת זימון תורים למובילים. זו מערכת שלמעשה מאפשרת הכנסה והוצאה של מכולות לאורך כל שעות היממה במשך שישה ימים בשבוע. מדובר באפליקציה שמאפשרת למוביל עצמו לקבל לוח זמנים להגעה לנמל, דרך איזה שער ואיפה ממוקמת המכולה שהוא צריך לקחת או לאן להביא את המכולה שהוא העמיס. הטכנולוגיה הזו מקלה על גודש התנועה באזור אשדוד, מפזרת את פעילות הנמל ומעניקה שירות טוב יותר ללקוחות שלנו".

יושבת ראש דירקטוריון הנמל התייחסה גם לענף פריקת כלי הרכב ואחסנתם בנמל "אוניית גל-נוע שמגיעה לנמל פורקת מאות כלי רכב בעגינה אחת. היום אנו מתכננים פיתוח טכנולוגיה שביצענו מההון העצמי של הנמל, בו ננפק ליבואני הרכב תעודת זהות מלאה על הרכב מהרגע שהוא מגיע לנמל ועד לרגע שהוא יוצא ממנו. תעודת הזהות הזו כוללת את דגם הרכב, המיקום שלו בנמל, מתי הוא הגיע, כמה זמן הוא שוהה בנמל ועוד סיגמנטים שמעניינים את היבואנים. הטכנולוגיה הזו מייעלת את העבודה בתחום זה".

הוזמן בכור הוסיפה בדבריה במושב כי היא קוראת לגופים המוסמכים לבצע חשיבה האם נכון שיוגדר דירקטור עם התמחות בחדשנות וטכנולוגיה "אני אישית מאמינה שקיים צורך שבתוך דירקטוריון של חברות גדולות יוגדר שאחד מהדירקטורים יהיה בעל רקע בתחום החדשנות. בדיוק כמו שיש נחיצות בהתמחות בנושאים פיננסיים או משפטיים. בנמל אשדוד מכהן כיום דירקטור שהיה בעבר קצין לוגיסטיקה ראשי בצה"ל והוא בהחלט תורם רבות בנושא לוגיסטיקה שהוא אחד מאבני היסוד בפעילות שלנו".

 

היו"ר: אורנה הוזמן בכור
דוברות הנמל: אורנה הוזמן בכור
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: