מבזקים

תעודת הסמכה לעורכי דין חדשים נתנה להוריה של קים לבנגרונד שנרצחה בפיגוע בברקן

תוכן עניינים

טקס הסמכה של 1409 עורכי דין חדשים התקיים בבנייני האומה בירושלים במעמד שרת המשפטים איילת שקד

שמעון לוי | כ"ה בשבט תשע"ט | יום חמישי 31 בינואר 2019 | מערכת ישראל ניוז

הערב התקיים טקס הסמכה בבנייני האומה בירושלים במעמד שרת המשפטים. בטקס הוסמכו 1409 עורכי דין חדשים. במהלך הטקס הוענקה תעודת הסמכה להוריה של קים יחזקאל לבנגרונד ז"ל שנרצחה בפיגוע בברקן.

טקס ההסמכה ל-1,409 עורכי דין חדשים שערכה הלשכה בבנייני האומה בירושלים, התקיים שבועיים בדיוק אחרי התפטרותו של ראש הלשכה עו"ד אפי נוה החשוד בקבלת שוחד מיני.

עו"ד אורי קינן, מ"מ ראש לשכת עורכי הדין, הזכיר בטקס את פרשת עו"ד אפי נוה וציין כי ימים לא קלים עוברים על לשכת עורכי הדין, והוא, כממלא מקום ראש הלשכה התייצב ללא היסוס לנווט את הספינה לחוף מבטחים. קינן: "יש לנו דרך לעבור, אצטרך להתגבר גם על הרוחות הרעות הנושבות לכיווננו, אולם אני בטוח שעם הרוח הגבית שאקבל מציבור עורכי הדין ובכלל זה מכם, נצליח ואצליח לעמוד במשימה החשובה".

השרה שקד אמרה: "עורכי הדין החדשים, משימה כבדת משקל של זיהוי עוולות ובעיקר עקירתן מהשורות מוטלת מהערב על כתפיכם. במהלך כהונתי כשרת משפטים למדתי שהצדק אמנם צריך להיות עיוור אך בעת עשיית צדק, משפט דין ורחמים משתמשים בערבוביה ולא בכדי קיים המונח לפנים משורת הדין".

עוד אמרה השרה שקד: "זה נכון שלפני שלוש בחינות שינינו את המתכונת והוספנו דין מהותי, וזה נכון שאחוז המעבר בבחינות האחרונות היה נמוך וזה נכון שזה לא הוגן שאנשים לומדים ארבע שנים ואחר כך לא מצליחים לעבור מבחנים. לכן, מה שהתחלתי לעשות והבחירות קטעו את המהלך, זה להקים ועדה בראשות השופט בדימוס דוד חשין שהיה נשיא בית המשפט ההמחוזי בירושלים, שתבחרן את האופציה לעשות מבחן אחרי שנה א'. מי שיעבור אותו יוכל להמשיך בלימודים במסלול הרגיל, ומי שלא יעבור, יידע את זה כבר בסוף שנה א' ויוכל להמשיך ללמוד תואר משפטים ויידע שיסיים משפטן ולא עורך דין".

 

צילום יוסי זמיר, דוברות לשכת עורכי הדין
צילום: יוסי זמיר | דוברות לשכת עורכי הדין
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: