מבזקים

נשיא המדינה רובי ריבלין: "פעילותה של יהל"ם בוצעה במקצועיות עילאית"

תוכן עניינים

נשיא המדינה ביקר בבסיס יחידת יהל"ם של צה"ל ושיבח את טיפולם במנהרות חיזבאללה, את תפקודם בחזית הצפון והדרום וציין את חשיבותם האסטרטגית למדינת ישראל

שלום שי גיחז | כ"ג בשבט תשע"ט | יום שלישי 29 בינואר 2019 | מערכת ישראל ניוז

נשיא המדינה: "פעילותה של יהל"ם, ובפרט הטיפול במנהרות התת-קרקעיות במבצע "מגן צפוני" בחזית הצפון ולפני כן בחזית הדרום, בוצעה במקצועיות עילאית. זו פעילות בעלת חשיבות אסטרטגית מכרעת למדינת ישראל"

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ביקר היום (ג') בבסיס יחידת יהל"ם של צה"ל. הנשיא לווה בסיורו על ידי סגן הרמטכ"ל אלוף אייל זמיר, קצין הנדסה ראשי תת אלוף אילן סבג ומפקד יחידת יהל"ם אלוף משנה שחר בק. הנשיא הוקיר את פעילות היחידה במבצע מגן צפוני, ואת פעולתה השוטפת במשימות מיוחדות המסווגות ברובן. בביקורו פגש הנשיא את חיילי היחידה להם אמר: "פעילותה של יהל"ם, ובפרט הטיפול במנהרות התת-קרקעיות במבצע "מגן צפוני" בחזית הצפון ולפני כן בחזית הדרום, בוצעה במקצועיות עילאית. זו פעילות בעלת חשיבות אסטרטגית מכרעת למדינת ישראל. העשייה של יהל"ם היא הרבה מעבר לטיפול במנהרות. בכל פעילות מבצעית שמבצע צה"ל, בין אם פשוטה ובין אם מורכבת מאוד, אנחנו יכולים למצוא את אחת מהפַּלְגוֹת שמרכיבות את יהל"ם."

הנשיא התייחס ליכולות היחידה ואמר: "יכולות סילוק הפצצות שלכם, ויכולות נוספות – הצילו חיים רבים של לוחמים ואזרחים, ואף אחד כיום לא מוכן לצאת לפעילות בלי הליווי הצמוד שלכם."

בשיחתו של הנשיא עם סגל הפיקוד של היחידה אמר הנשיא: "בעת הזו, ישראל עומדת בפני משימות מורכבות בזירות שונות. משימות שמצריכות לעתים טיפול עדין, כירורגי כמעט. משימות מהסוג שיהל״ם מתמחה בה. שירות ביחידת עילית שפעילותה כה אינטנסיבית, גורר עמו גם סיכונים. סיכונים שלקחתם – ואתם לוקחים  על עצמכם מדי יום."

חיילי היחידה העניקו לנשיא שי ״מחובר לקרקע״ שריגש אותו במיוחד: חלקים מהקידוח שפונו מהמנהרות בגבול הצפון במסגרת המבצע.

קצין הנדסה ראשי, תת אלוף אילן סבג: "מנהיגות בחיל ההנדסה עומדת על שלושה דברים: מנהיגות שביסודה האדם, כושר האלתור והחתירה העיקשת לכל מטרה. כל אלה באים לידי ביטוי בפעילות היומיומית של היחידה, בפעילות בעזה ובמבצע מגן צפוני, המבצע הגדול ביותר שהיחידה הובילה בשנים האחרונות."

צילום: קובי גדעון/לע"מ
צילום: קובי גדעון/לע"מ
צילום: קובי גדעון/לע"מ
צילום: קובי גדעון/לע"מ
צילום: קובי גדעון/לע"מ
צילום: קובי גדעון/לע"מ
צילום: קובי גדעון/לע"מ
צילום: קובי גדעון/לע"מ
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: