מבזקים

יום הזיכרון הבינלאומי לשואה מציין השנה את המאבק באנטישמיות ובגזענות

תוכן עניינים

 

למרות שמדינות האיחוד האירופי יצאו השנה בהצהרה משותפת המגדירה מהי אנטישמיות, רשויות האכיפה אינן מיישמות את החוק למניעת גזענות ואנטישמיות באוניברסיטאות, בבתי הספר, בתקשורת ובמרחב הציבורי

גבריאל ודררו | כ"א בשבט תשע"ט | יום ראשון 27 בינואר 2019 | מערכת ישראל ניוז

ביום הזיכרון הבינלאומי לשואה מציינים את זכר היהודים שנספו בשואה בעולם, בכל שנה ב-27 בינואר. התאריך הזה נבחר משום שביום זה שוחרר מחנה ההשמדה אושוויץ על ידי הצבא הרוסי. במדינות אחדות, כגון גרמניה ובריטניה, ציינו את היום הזה כיום הזיכרון לשואה עוד לפני החלטת האו"ם בשנת 2005 שקבעה אותו כיום הזיכרון הבינלאומי לשואה.

במסגרת יום זה מתבקשות המדינות החברות באו"ם לפתח תכניות לימוד בתחום זיכרון השואה ולדחות כל ניסיון להכחשת השואה, ומתבקשות לשמר ולהנציח את אתרי מחנות הריכוז וההשמדה, ולגנות תופעות של שנאת זרים ואלימות על רקע מוצא אתני או אמונה דתית.

יום הזיכרון הבינלאומי לשואה מצוין גם בישראל. נציגי ממשלת ישראל, שגרירים ודיפלומטים המכהנים בישראל מבקרים ביד ושם ומניחים שם זרי פרחים. במקומות שונים בארץ נערכים טקסים לציון היום, בהם טקס הוקרה לחסידי אומות העולם .

השנה עלה מדד האנטישמיות בעולם ופורסם בסקר ענק של ה-CNN. בסקר נמצא כי אחד מכל חמישה אירופים מצדיק אנטישמיות. רבע מהאירופים מאמינים שליהודים השפעה רבה מדי על הכלכלה והפוליטיקה, שליש מהם חושבים שהיהודים משתמשים בשואה כדי לקדם יעדים ואינטרסים. חמישית מצעירי צרפת לא שמעו על השואה, 15% מהפולנים ו-19% מהאוסטרים לא אוהבים יהודים.

 

 

יום הזיכרון הבינלאומי לשואה
יום הזיכרון הבינלאומי לשואה
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: