מבזקים

נשיא המדינה המריא הערב לפריז לביקור רשמי בהזמנתו של נשיא צרפת

תוכן עניינים

ביקור נשיא המדינה בפריז: "אנו מציינים בביקור הזה שבעים שנים של יחסים בין שתי דמוקרטיות, צרפת הוותיקה וישראל הצעירה יותר"

שלום שי גיחז | ט"ז בשבט תשע"ט | יום שלישי 22 בינואר 2019 | מערכת ישראל ניוז

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין המריא הערב לפריז לביקור רשמי בצרפת בהזמנת עמיתו עמנואל מקרון. הביקור עתיד להוסיף ולחזק את היחסים האיתנים בין המדינות ולהגביר את שיתוף הפעולה המדיני, הכלכלי, הביטחוני, התיירותי והתרבותי.

בטרם המריא אמר הנשיא: "אנו מציינים בביקור הזה שבעים שנים של יחסים בין שתי דמוקרטיות, צרפת הוותיקה וישראל הצעירה יותר. אלה הם יחסים קרובים, ואסטרטגיים. ידידות אמת נבחנת ברגעי אמת, וכזו הייתה הידידות בין צרפת לישראל מאז ומעולם. ישראל מכירה טובה לצרפת על עזרתה ההיסטורית לביצור ביטחוננו."

"צרפת וישראל חולקות גם היום את המחויבות לעולם בטוח, שוויוני וחופשי. ישראל וצרפת עומדות יחד בחזית הלחימה נגד הטרור העולמי. שיתוף הפעולה העמוק בינינו הוא מכפיל כוח חיוני במאמץ הגלובלי הזה. בביקור זה נעמיק ונרחיב את השותפות בינינו המבטיחה את השמירה על הערכים המשותפים לנו."

הנשיא יחל את ביקורו מחר יום רביעי, י"ז בשבט, 23 בינואר, בטקס קבלת פנים במתחם אינווליד בו יתקבל על ידי משמר כבוד. לאחר מכן ייפגש עם נשיא צרפת, עמנואל מקרון. בשעות הערב יארחו הנשיא מקרון ורעייתו בריג'יט את נשיא המדינה ורעייתו נחמה לארוחת ערב ממלכתית.

ביומו השני של הביקור, יום חמישי, י"ח בשבט, 24 בינואר, יסייר הנשיא בשעות הבוקר בבסיס חיל האוויר הצרפתי כשהוא מלווה על ידי מפקד חיל האוויר אלוף עמיקם נורקין ועמיתיו הצרפתים. במהלך היום ישתתף הנשיא באירוע לציון 70 שנה להקמת מדינת ישראל יחד עם ראשי הקהילות היהודיות ובכירי ממשל צרפתים.

 צילום: חיים צח לע"מ
צילום: חיים צח לע"מ
 צילום: חיים צח לע"מ
צילום: חיים צח לע"מ
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: