מבזקים

מהטייסת לכנסת: אל"מ במיל' מתן כהנא מצטרף לימין החדש של שקד ובנט

תוכן עניינים

שר החינוך ויו"ר הימין החדש, נפתלי בנט: "הוא שבר את תקרת הזכוכית ומהווה מודל לחיקוי הן לנוער הדתי והן לצעירי ישראל בכלל"

שלום שי גיחז | ה' בשבט תשע"ט | יום שישי 11 בינואר 2019 | מערכת ישראל ניוז

אחרי הפובליציסטית קרולין גליק, והמועמדת החירשת הראשונה אי פעם לכנסת שירלי פינטו, נחשף השם הבא בנבחרת של שקד ובנט: מתן כהנא. עד לאחרונה אל"מ מ', טייס קרב, מפקד טייסת F-16 ובוגר סיירת מטכ"ל. היכרותו של כהנא עם יו"ר מפלגתו, השר נפתלי בנט, כבר בראשית שנות ה-90, כאשר התגייס לסיירת מטכ"ל, בה שירת באותו הצוות עם בנט ועם סא"ל עמנואל מורנו ז"ל שנהרג במלחמת לבנון השנייה.

כהנא, אשר שירת בצה"ל בתפקידי ליבה מבצעיים במשך 28 שנים, הוא אחד מטייסי הקרב הבודדים בתולדות צה"ל שהחלו את דרכם הצבאית בסיירת מטכ"ל. לאורך שירותו והשתתף בפעולות מבצעיות רבות, על רובן הגדול לא ניתן להרחיב.

במסגרת תפקידו כמפקד טייסת ה- F-16 "העמק" ברמת דוד, היה מפקדה של תמר אריאל ז"ל, נווטת הקרב הדתייה הראשונה בחיל האוויר הישראלי אשר נהרגה בסופת שלגים בנפאל באוקטובר 2014. "תמר הייתה לוחמת שלא רואים כל יום. המלצתי להעניק לה אות הצטיינות אחרי מבצע צוק איתן, אך לצערי לא הספקנו להגיע למעמד הזה", הוא מספר.

מתן (46), בעל תואר ראשון ושני במשפטים במסלול מצטיינים מאוניברסיטת בר אילן, הוא בוגר "נתיב מאיר", אחת מספינות הדגל של הציונות הדתית.

מאז יציאתו לחופשת שחרור מצה"ל בחודש אוגוסט האחרון, מונה למנהל מיזם התפוצות במט"ח, שם עסק בפרויקטים בתחום החינוך שמטרתם חיבור מדינת ישראל ליהדות התפוצות.

שרת המשפטים, איילת שקד: "בודדים האנשים שסיימו מסלול ונהיו ללוחמים בסיירת מטכ"ל, אח"כ סיימו קורס טייס ופיקדו על טייסות קרב. אל"מ מתן כהנא שירת במשך שנים ארוכות את מדינת ישראל. החל מעוד שלושה חודשים, הוא ימשיך לשרת את אזרחי ישראל במשכן הכנסת. מתן, בן הציונות הדתית, מייצג ימין אמיתי, אידיאולוגי, שפועל למען עתידה של מדינת ישראל. אני מברכת אותו על כניסתו לזירה הפוליטית ומקווה שבנוסף לערכיו יצליח להטמיע את התרבות הארגונית של חיל האוויר, גם במגזר הציבורי".

שר החינוך ויו"ר הימין החדש, נפתלי בנט: "מתן, חברי לנשק ולחיים מזה 28 שנים, הוא מטובי מפקדיה ובניה של ישראל. במשך שנותיו הרבות בצה"ל הוא פיקד על מאות לוחמים וטייסי קרב והשתתף בפעולות מבצעיות רבות, תמיד מוכן להקריב את הנוחות האישית, ואף הרבה מעבר לכך, למען כולנו. הוא שבר את תקרת הזכוכית ומהווה מודל לחיקוי הן לנוער הדתי והן לצעירי ישראל בכלל. מתן מייצג שליחות, ציונות וערכיות שכל אחד היה רוצה לראות בכנסת ישראל ובהנהגת המדינה. כעת הוא עובר מימיו בסיירת מטכ"ל, לסיירת של הימין החדש. הוא מצטרף לנבחרת המצוינת שאנו מגבשים בימים אלו, וימשיך שנים של עשייה מופלאה בבית האמיתי של הימין בישראל. עם אנשים כמו מתן בזירה הציבורית, ישראל בכיוון הנכון".

מתן כהנא: "במשך כל שנותיי בצה"ל פעלתי ביחד עם מפקדיי ופקודיי כדי להבטיח את ביטחונם של אזרחי ישראל ואת המשך קיומנו בארץ הזו. לצערי איבדתי חברים בשדה הקרב, אך תמיד זכרתי את המטרה. אני רוצה להביא את השותפות שהיתה לי בשרות הצבאי אל הכנסת. אני נכנס לפוליטיקה כי ראיתי כמפקד שאנחנו נלחמים יחד, בלי להסתכל אם יש או אין כיפה על הראש, אבל בחברה הישראלית מסתכלים אחד על השני בגובה הכיפה ולא בגובה הלב. יחד עם חברי לאוהל, נפתלי בנט, ועם שרת המשפטים איילת שקד, נביא ימין חדש באמת, לא מתפשר אבל כן אופטימי. לא מגמגם אבל גם לא מפלג. אין לי ספק שנוכל לעשות דברים טובים בשורה ארוכה של תחומים נוספים. ישראל תחזור לנצח".

צילום: אביחי סוחר
צילום: אביחי סוחר
צילום: אביחי סוחר
צילום: אביחי סוחר
צילום מהאוסף הפרטי
צילום מהאוסף הפרטי
בצבא עם בנט: צילום מהאוסף הפרטי
בצבא עם בנט: צילום מהאוסף הפרטי

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: