מבזקים

כנס עולמי ה-28 לדיני ממונות ומשפט עברי התקיים היום בירושלים

תוכן עניינים

איילת שקד:"תוקן חוק יסודות המשפט, מונה לראשונה יועץ למשפט עברי, עבר החוק שבכל תזכיר חוק ממשלתי בו הדבר רלוונטי, ותובא עמדת המשפט העברי"

בן ציון עטיה | ג' בשבט תשע"ט | יום רביעי 9 בינואר 2019 | מערכת ישראל ניוז

שרת המשפטים איילת שקד מנתה את הישגיה כשרת המשפטים בכנס העולמי ה-28 לדיני ממונות ומשפט עברי ה-28 בירושלים: "תוקן חוק יסודות המשפט, מונה לראשונה יועץ למשפט עברי, עבר חוק שבכל תזכיר חוק ממשלתי בו הדבר רלוונטי, ותובא עמדת המשפט העברי"

השר אורי אריאל אמר בכנס:"אני מאמין ומתפלל שהקואליציה הבאה תהיה ימנית, חזקה ומשמעותית, כדי שנוכל לחזק את המשפט: ארץ ישראל לעם ישראל על פי תורת ישראל"

שרת המשפטים איילת שקד השתתפה הערב (ד') בכנס העולמי ה-28 לדיני ממונות ומשפט עברי בירושלים, ושילבה בנאומה את הישגיה הפוליטיים בתחום המשפט: "השנה תוקן חוק יסודות המשפט, כך שבמקרה של לאקונה יש לפנות לא רק לעקרונות שב"מורשת ישראל" אלא גם לאלו של "המשפט העברי". אחרי שנים של עמימוּת, הוכנסה כאן בהירות נחוצה, שיש בה אמירה חשובה.

הפנִיה למשפט העברי, מעבר להיותה ראויה-היא גם "מתגמלת". היא תעשיר כל פסק דין ודבר חקיקה, ובמבט כולל- תעשיר את כולנו. מתוך מחשבה זו פעלתי בדרכים שונות, כדי להנכיח אותו בכל רבדי העשייה: מינינו, לראשונה, יועצת למשפט עברי בבית המשפט העליון. החלטנו גם לתמרץ את שילוב המשפט העברי, על ידי הפצת מבחני תמיכה חדשים, ראשונים מסוגם- לבתי דין לממונות הדנים לפי משפט זה. ובאפיק החקיקה, הנחיות היועץ המשפטי הן, שבכל תזכיר חוק ממשלתי בו הדבר רלוונטי, תובא עמדת המשפט העברי".

גם השר אורי אריאל (האיחוד הלאומי) נאם בכנס ואמר כי: "אני מקווה מאוד שבכנסת הבאה נוכל לעסוק בעניין הקטל בדרכים יחד כולם, זה נושא שאינו שנוי במחלוקת בין ימין ושמאל וצריך לטפל בו יותר. אני מאמין ומתפלל שהקואליציה הבאה תהיה ימנית, חזקה ומשמעותית, כדי שנוכל לחזק את המשפט: ארץ ישראל לעם ישראל על פי תורת ישראל. יחדיו עם כל הכוחות הציוניים הימניים, עם ראש ממשלתנו בנימין נתניהו, שאני מאחל לו שיהיה חזק וייצא בעז"ה כולו עם כוחות מיוחדים להנהגת עם ישראל".

נשיא הכנס, הרב רצון ערוסי אמר במעמד הפתיחה כי: "משפט התורה רלוונטי וחשוב בכל מציאות החיים המודרנית, אסור לנו להתנתק ממנו. אנו עוסקים בנושא הקטל בחיים, אני מקווה שבכנס זה נגבש אמנה להתמודדות אמיתית עם הנושא הנוראי הזה, לא די באכיפה, תשתיות והסברה, אנחנו צריכים לדעת שיש צורך בקדושת החיים והארץ".

עוד הודה הרב ערוסי לשרה שקד וציין כי היא הראשונה מבין חברי הכנסת שתקצבה את בתי הדין לממונות.

ראש העיר ירושלים, מר משה ליאון אמר כי: "תאונות הדרכים הן לא גזרת גורל אלא מחדל אותו עלינו למנוע. ערך קדושת החיים, פיקוח נפש מושרש עמוק במסורת ובמורשת ישראל, ומבחינה הלכתית מקדים כמעט כל ציווי אחר שקיים. " ראש העיר ביקש שנשמש דוגמא לילדינו וטען כי:"עלינו לפעול בנושא הקטל בדרכים ע"י חינוך ילדינו. ילדינו מחקים אותנו, אנו המודל שלהם, ככל שנקפיד אנחנו, גם הם יקפידו".

ח"כ שולי מעולם (הימין החדש) אמרה: "ישנם שני אלמנטים שתורמים לעליית תאונות הדרכים ולעלייה במספר ההרוגים: האחד השימוש בטלפונים תוך כדי נסיעה והשני שתיית אלכוהול ונהיגה. צריך לטפל בזה בשלושה מישורים: חינוך, אחריות הורית ובחקיקה ואכיפה. אני חושבת שהנושא של חינוך ואחריות הורית הוא זה שיוביל לשינוי משמעותי יותר מאשר חקיקה ואכיפה. אנו רואים כבר היום שיש חקיקה מאוד קשה לשימוש בסלולרי והדבר הזה לא מפחית את השימוש".

במהלך הערב הוענקה תעודת הוקרה ל מנכ"ל רשת יוחננוף, מר איתן יוחננוף על תרומתו הקבה לחיזוק המשפט העברי והאדרתו.

עוד השתתפו בכנס הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, סגנית ראש העיר ירושלים, הגב' חגית משה ועוד רבנים ואישי ציבור נוספים.

 

צילום: יח"צ
צילום: יח"צ
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: