מבזקים

נבחרת האוניברסיטה העברית זכתה באליפות העולם בדיבייט לסטודנטים

תוכן עניינים

האוניברסיטה העברית היא אלופת העולם בוויכוחים, הסטודנטים הזוכים הם רועי שולמן ואילאי קרשטדט שהוכרזו כאלופי העולם בקטגוריה אנגלית כשפה שניה

אהרון קלפה | ד' בשבט תשע"ט | יום רביעי 9 בינואר 2019 | מערכת ישראל ניוז

גאווה לאומית מעבר לים: נבחרת האוניברסיטה העברית זכתה באליפות העולם בדיבייט לסטודנטים, בתחרות שהתקיימה בשבוע שעבר באוניברסיטאות בקייפטאון שבדרום אפריקה. הסטודנטים הזוכים הם רועי שולמן (25) ואילאי קרשטדט (30), שהוכרזו כאלופי העולם בקטגוריה אנגלית כשפה שניה. בתחרות השתתפו אלפי סטודנטים מעשרות מדינות מסביב לעולם, שנאמו בנושאים אקטואליים מגוונים ושכנעו שופטים בצדקת עמדות שהוגרלו מראש. המתמודדים עברו בהצלחה תשעה סיבובים מקדימים בהם: רבע, חצי גמר, וגמר.

נבחרת הסטודנטים של האוניברסיטה העברית, בראשות רועי שולמן ואילאי קרשטדט, יצאה לתחרות הדיבייטינג העולמית בדרום אפריקה ועשתה הרבה כבוד לאחר שזכתה במקום הראשון. על ההתמודדות מול מדינות עוינות, ציינה נעמה וייס, יו"ר מועדון הדיבייט של האוניברסיטה העברית כי "האווירה הייתה ידידותית ומזמינה מאוד"

הסטודנטים מהאוניברסיטה העברית הביסו בגמר קבוצות מרוסיה, מלזיה ויפן. דיבייט הגמר עסק בשאלה האם היה עדיף לקהילה השחורה בדרום אפריקה לדחות את הפשרה שהושגה עם נפילת שלטון האפרטהייד בשנות ה-90, ובמקום זאת להמשיך ולהיאבק על זכויות נוספות. הנושאים הנוספים לדיון כללו מדיניות כלכלית, אתיקת מלחמה, יחסים בין-לאומיים, פמיניזם ועוד.

המשלחת הישראלית כללה קבוצות ושופטים מהאוניברסיטה העברית, אוניברסיטת תל-אביב, הטכניון ומכללת אפקה, שגרפה הישגים מרשימים בכל מקצי התחרות. הזוג עמיחי אבן-חן ועידו קוטלר מאוניברסיטת תל אביב הגיעו לשלבי הגמר במקצה הראשי, בו גם משתתפים שאנגלית היא שפת אמם מאוניברסיטאות דוגמת אוקספורד, הרווארד וסידני. בנוסף, דניאל גינדיס ממכללת אפקה הגיע לגמר מקצה ה-public speaking.

דיבייט הוא ספורט אקדמי הנפוץ באוניברסיטאות, בתי הספר ובמכללות בארץ ובעולם, המדמה עימות פוליטי בין קבוצות בנושאים מוסכמים מראש הקשורים לסדר היום הציבורי. מטרת הקבוצות היא לשכנע את הקהל או השופטים בצדקת טיעוניהם, להסביר את עמדתם, לשכנע במניעיהם, להביא הוכחות וסימוכין לדבריהם ולהפריך את טיעוני הקבוצה היריבה, כל זאת בפרק זמן מוקצב ומוגבל. הנושאים בהם מתקיימים הדיונים קשורים ברובם לאקטואליה וחדשות בישראל ובעולם ונוגעים לתחומים בפוליטיקה, משפט, זכויות אדם, ועוד. אלפי סטודנטים המגיעים ממאות מוסדות לימוד משתתפים מדי שנה באירוע זה.

ישראל היא אחת המדינות המובילות בעולם בתחום הדיבייטינג, וניצחון הזוג מהאוניברסיטה העברית באליפות העולם מצטרף לרשימת ההישגים האדירה של ליגת הדיבייט הישראלית, שזהו ניצחונה החמישי באליפות העולם בעשור האחרון וכן היא אלופת אירופה המכהנת כבר ארבע שנים ברציפות.

רועי שולמן, אלוף העולם הטרי: "דיבייט הוא לא רק ספורט, אלא כלי ייחודי לפיתוח יכולות לוגיות ורטוריות. הוא חושף סטודנטים לדעות מגוונות ומאתגר את עמדתם האישית, וכן מרגיל אותם להקשיב לצד השני באמת ולענות לגופו של עניין במקום לגופו של אדם. אנו שואפים להמשיך לייצג את ישראל בכבוד בעולם, ובמקביל לעודד תרבות דיון שונה – כזו שמאפשרת לנו כחברה לקיים דיאלוג אמיתי בנוגע למחלוקות. אנו שמחים על הזכייה ומודים לאוניברסיטה שתומכת במועדון לאורך כל הדרך."

על ההתמודדות מול מדינות מוסלמיות ציינה נעמה וייס, יו"ר מועדון הדיבייט באוניברסיטה העברית: "אנו רגילים לפגוש בתחרויות סטודנטים ממדינות עוינות לישראל, ומעולם לא הרגשנו שונים, להפך, אנו מתיידדים גם איתם. חשוב שנקיים דיון גם עם מי שחולקים עלינו, ובעיקר איתם."

 

צילום: האוני' העברית בירושלים
צילום: האוני' העברית בירושלים
צילום: האוני' העברית בירושלים
צילום: האוני' העברית בירושלים
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: