מבזקים

ריבלין: "נתוני המועצה לשלום הילד מצביעים על פערים שאיננו יכולים להשלים איתם"

תוכן עניינים

נשיא המדינה ריבלין קיבל לידיו את השנתון הסטטיסטי של המועצה לשלום הילד לשנת 2018 ואמר: "הנתונים מצביעים על פערים, שאיננו יכולים להשלים איתם"

שלום שי גיחז | א' בשבט תשע"ט | יום שני 7 בינואר 2019 | מערכת ישראל ניוז

מדברי נשיא המדינה: "כמו בכל שנה, השאלה היא תמיד מה נעשה עם הנתונים הללו. איך נשתמש בהם כדי להבטיח הווה ועתיד טובים יותר לכל הילדים והילדות במדינת ישראל".

עוד מדברי הנשיא: "הנתונים מצביעים על פערים, שאיננו יכולים להשלים איתם, ואיננו משלימים איתם, כשהפער בשיעורי הלמידה בין יהודים לערבים משמעותי כל כך כבר בגיל הרך, הגיל הקריטי כל כך להתפתחות, משמעות הדבר היא שלנו המבוגרים יש עוד הרבה עבודה".

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין קיבל לידיו היום (ב') את השנתון הסטטיסטי של המועצה לשלום הילד לשנת 2018. השנתון הוענק לנשיא על ידי מנכ"לית המועצה הלאומית לשלום הילד, עו"ד ורד וינדמן שהציגה את עיקריו. עוד השתתפה באירוע, יו"ר הוועדה לזכויות הילד, ח"כ יפעת שאשא ביטון. דו"ח המועצה סוקר את הנתונים כפי שעלו בין שנת 2017 למחצית הראשונה של שנת 2018 וכולל.

הנשיא פתח בדבריו ואמר: "כמו בכל שנה, אני רוצה להעלות על נס את חשיבות הנתונים בשנתון, ולהודות לכם על ההתמדה בעבודת הנמלים הזו שנה אחרי שנה. כמו בכל שנה, השאלה היא תמיד מה נעשה עם הנתונים הללו. איך נשתמש בהם כדי להבטיח הווה ועתיד טובים יותר לכל הילדים והילדות במדינת ישראל. וכשאני אומר לכל הילדים, כוונתי ליהודים ולערבים, לחרדים, לחילונים ולדתיים, למוסלמים, לבדואים, לצ'רקסים, לדרוזים, לילדי מהגרי עבודה ולילדי תושבים ארעיים".

עוד הוסיף הנשיא לומר: "הנתונים מלמדים על שיפור בממדים מסוימים בהשוואה לשנים קודמות, ועל כך מגיעה מלוא ההערכה לאנשי המקצוע במערכת הציבורית והחברתית. "זה המקום לזכור ולהזכיר שמאחורי הנתונים שבהם נרשם שיפור, עומדים נשים וגברים משרתי ציבור מסורים ומקצועיים, מהפקידות המקצועית ומארגוני החברה האזרחית, המקדישים את חייהם לשיפור רווחתם ואיכות חייהם של ילדי וילדות ישראל, ולעיתים גם כאלה העוסקים בהצלת נפשות ממש. לצד זה, הנתונים מצביעים גם על פערים, שאיננו יכולים להשלים איתם ואיננו משלימים איתם",

אמר הנשיא והמשיך: "כשהפער בשיעורי הלמידה בין יהודים לערבים משמעותי כל כך כבר בגיל הרך, הגיל הקריטי כל כך להתפתחות, משמעות הדבר היא שלנו המבוגרים יש עוד הרבה עבודה. נתוני השנתון המצביעים על היקף הפגיעות והעבירות ברשת, מלמדים שהאתגר של יצירת ילדות מוגנת, מרחב מוגן בעולם הממשי והווירטואלי, עודו מונח לפתחנו. שנתון הוא כמו מצפן, הוא מסייע לנו בניווט. אנחנו רואים כמה התקדמנו, איפה התברברנו, ולאן מועדות פנינו. נתוני השנתון מסייעים לנו לשרטט את תמונת העתיד הרצויה לנו, ואת המקום הטוב, שאנו רוצים להבטיח – לילדים שלנו, לנכדים שלנו, ולדורות שאחריהם. תודה לכם על עשייתכם הברוכה. שנעשה ונצליח".

מדבריי מנכ"לית המועצה לשלום הילד, עו"ד ורד וינדמן: "מדינת ישראל נכשלה גם השנה בהגנה על ילדיה. רק אסונות ומחדלים שזכו לתהודה ציבורית הצליחו להבקיע את ההתנגדויות לחקיקה ולתקנות מחייבות. המדינה לא שמה בראש סדר העדיפויות שלה את ילדיה ואף לא את הילדים בסיכון. עת בחירות היא וזה הזמן, במיוחד נוכח הנתונים הקשים שעולים מהשנתון, שכל המפלגות המבקשות את אמון הציבור יציגו בפני בוחריהן תוכנית מפורטת לשיפור מצבם של הילדים ויתחייבו לפעול למען הגנה, שיוויון, בריאות וחיים בכבוד לכל ילדי ישראל. מי שמיהר למחוא כפיים על הורדת שיעור העוני, ראוי שיזכור שלא רק שגם השנה כמעט אחד מכל שלושה ילדים הוא עני, אלא שהעניים אף הפכו עניים יותר. כל מי שהוקל לו כשהוסיפו עשרות בודדות של תקנים לעובדים סוציאלים, ראוי שיזכור שגם השנה ישנם בישראל למעלה מ- 340,000 ילדים שנמצאים בסיכון ישיר, וכי נוכח הגידול במצוקות, התוספת הזו כמעט בטלה בשישים. אין סדר יום חברתי. רק אסונות ומחדלים שזוכים לתהודה ציבורית מצליחים בסוף להבקיע את ההתנגדויות ולהביא לשינוי".

כמה מהנתונים כפי שנמסרו על ידי המועצה לשלום הילד לשנת 2018:

• 865,860 ילדים חיים מתחת לקו העוני, כמעט כל ילד שלישי, חי מתחת לקו העוני.
• נתוני העוני בקרב ילדים בחברה החרדית גדולים כמעט פי שלושה מכלל האוכלוסייה.
• 2 מכל 3 ילדים ערבים חיים מתחת לקו העוני.
• כשני שלישים מתלמידי מערכת החינוך העל יסודי, דיווחו שנחשפו לאיומים או אלימות מילולית כלפיהם או כלפי מישהו אחר ברשת לפחות פעם אחת במהלך השנה האחרונה.
• כרבע מתלמידי העל יסודי דיווחו שנחשפו לעבירות של ביוש (שיימינג), השפלה או חרם כלפיהם או כלפי מישהו אחר ברשת, לפחות פעם אחת במהלך השנה האחרונה.

צילום: מארק ניימן/לע"מ
צילום: מארק ניימן/לע"מ
צילום: מארק ניימן/לע"מ
צילום: מארק ניימן/לע"מ
צילום: מארק ניימן/לע"מ
צילום: מארק ניימן/לע"מ
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: