מבזקים

הותר לפרסום: גל מעצרים רחב היקף בוצע הבוקר במסגרת פיצוח סוכן סמוי

תוכן עניינים

אחרי שישה חודשי מעקב, גל מעצרים רחב היקף בוצע הבוקר במסגרת פיצוח סוכן סמוי, הראשון לשנת 2019, על ידי משטרת ישראל

אהרון קלפה | כ"ז בטבת תשע"ט | יום ראשון 6 בינואר 2010 | מערכת ישראל ניוז

הבוקר בוצע גל מעצרים נרחב בדרום ובמהלך היום תבקש המשטרה להאריך את מעצרם של החשודים בבית המשפט. עשרות שוטרים פשטו בשעת בוקר מוקדמת על בתיהם של החשודים בעבירות סחר והפצת חומרים חשודים כסמים מסוכנים מסוגים: קריסטל, L.S.D, קאנביס (הידרו), M.D.M.A, חשיש וטריפים.

החשודים שנעצרו בפעילות זו מתגוררים באזורים שונים בדרום, בדגש לעיר אשקלון, והם יובאו מהלך היום לדיון בבימ"ש השלום באשקלון.

דראג-נט, היחידה המרכזית של מרחב לכיש במשטרת ישראל היא שהפעילה בחודשים האחרונים סוכן סמוי שסייע באיסוף ראיות כנגד עשרות חשודים, בהם גם קטינים, בעבירות סחר בסמים המסוכנים באמצעות יישומון.

הבוקר הותר לפרסום כי במהלך ששת החודשים האחרונים פעל סוכן סמוי שהופעל על ידי יחידת הסוכנים ביחידה המרכזית לכיש שבמחוז הדרומי כנגד עבירות סחר והפצת סמים מסוכנים באמצעות הרשת הווירטואלית. במהלך פעילותו תחת עינם הפקוחה של מפעיליו במשטרה, הצליח הסוכן לסייע באיסוף ראיות מפלילות נגד 40 חשודים תושבי אזור הדרום, ביניהם מספר קטינים שהצעיר ביותר כבן 14 שנים, ואלה נעצרו הבוקר על ידי עשרות בלשים, לוחמי יס"מ ומג"ב והועברו לחקירה במשטרה.

"משטרת ישראל מחויבת כל העת לשמירת שלום וביטחון הציבור בכל מקום בו ימצא. הקדמה הטכנולוגית כיום מהווה עבורנו אתגר לחשיפת עבירות פליליות גם במרחב הרשתי תוך שימוש מושכל ומתוחכם באמצעים השונים", ציינו במשטרה.

במהלך הפעלתו ותוך שימוש במיטב האמצעים הטכנולוגיים הקיימים בידי משטרת ישראל, פעל הסוכן בסביבת רשת המסרים וחשף את זהותם של המשתמשים משלב ההזמנה של המשלוח, תיאומו ומסירתו, ובכך אפשר את איסוף הראיות המפלילות על ידי שוטרי ימ״ר לכיש כנגד החשודים, אך הפעם במרחב המציאותי, בגין עבירות סחר בסמים המסוכנים והפצתם. בתום חקירה סמויה שנערכה מספר חודשים, כאמור, הבוקר עברה הפעלתו של הסוכן לשלב הגלוי עת ניתן אות ה"פרוץ" לגל המעצרים.

בפרשיה הוטל צו איסור פרסום על כל פרט מזהה הנוגע לזהות הסוכן ו/או בני משפחתו. מצורף תצלום

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: