מבזקים

ח"כ רועי פולקמן: "הליכוד נמצא כיום בהיסטריה ולכן הוא מפיץ כל הזמן שקרים"

תוכן עניינים

ח"כ רועי פולקמן: "הליכוד נמצא כיום בהיסטריה ולכן הוא מפיץ כל הזמן שקרים על איחודים וכדומה אבל בצורה חד משמעית אומר, שסיעת כולנו תמשיך להיות סיעה עצמאית לחלוטין"

שמעון לוי | כ"ח בטבת תשע"ט | מוצ"ש 5 בינואר 2018 | מערכת ישראל ניוז

בשיחת השבת "אחד על אחד" בכנס חדלות פירעון של לשכת עורכי הדין באילת עם אטילה שומפלבי אמר יו"ר סיעת כולנו ח"כ רועי פולקמן: "הליכוד נמצא כיום בהיסטריה ולכן הוא מפיץ כל הזמן שקרים על איחודים וכדומה אבל בצורה חד משמעית אומר, שסיעת כולנו תמשיך להיות סיעה עצמאית לחלוטין".

על חקירות ראש הממשלה אמר: "ברגע שיוגש נגד ראש הממשלה כתב אישום הוא לא יוכל להמשיך לכהן בתפקידו. אף אחד לא נמצא מעל החוק. כל בעל תפקיד בכיר, ולא רק ראש ממשלה לא יכול להיות בבוקר בדיון בוועדה בכנסת ובצהריים להתנהל בבית המשפט". האם היועמ"ש צריך לפרסם את החלטתו לפני הבחירות? זה לא כל כך משנה. מה שיחשוב שיפרסם אותן ברגע שיהיה מוכן לכך".

על כניסתו של בני גנץ למערכת הפוליטית: "יש כאלו שמספרים שהוא הולך לדבר בקרוב, אז תתכוננו. חוץ מזה, הגיע הזמן שהציבור יתפכח מתופעת המשיחים החדשים. הציבור צריך לבחור פוליטיקאים על סמך עשייה ולא על סמך תדמית". על חיבורים אחרים אמר ח"כ פולקמן? "אם תגיע הצעה שבני גנץ יהיה מספר 2 של כחלון? אני לא פוסל שום דבר".

כשנשאל על ידי מראיינו האם האליטות במדינת ישראל לא בוחרות בכחלון בגלל העניין העדתי ענה ח"כ פולקמן: "זה נושא רגיש. כבר אמרתי בעבר שבציונות הדתית לא בוחרים בכחלון בגלל העניין העדתי, אבל אומר עכשיו שיש יש קבוצות כוח שנוח בחברה הישראלית שלא נוח להם עם אנשים כמו כחלון. קבוצות שלא רוצות שיזיזו להן את הגבינה".

על העתיד אמר ח"כ פולקמן: מבחינתנו הדרישה שכחלון יהיה שר האוצר הבא במידה ונהיה בממשלה היא קרדינלית ביותר.

בתום הרצאתו על העוני בישראל בפתיחת כנס חדלות פירעון של לשכת עורכי הדין באילת מתח שופט בית המשפט העליון בדימוס, פרופ' יורם דנציגר, ביקורת חריפה על המתקפה האישית נגד היועץ המשפטי לממשלה, כולל השחתת קבר אביו וכתובת הגרפיטי נגדו. להלן דבריו המלאים.

"לצערי הרב שבין נבחרי הציבור שלנו, בין הפוליטיקאים, יש כאלו שצריכים לקבל תעודת עניות. תעודת צריכה להינתן לנבחרי ציבור שתוקפים בגסות את היועץ המשפטי לממשלה ומכנים את פועלו, בלתי דמוקרטי, תוך שימוש במונחים כמו משילות ועוד דברים מסוג זה. תעודת עניות צריכה להינתן לנבחרי הציבור שתוקפים את היועצים המשפטיים של משרדי הממשלה, תחת אותה טענה של משילות. ותעודת עניות צריכה להינתן לאותם נבחרי הציבור שתוקפים השכם והערב את בית המשפט העליון, תוך שימוש אדיר במונח התגברות".

"היועץ המשפטי לממשלה והיועצים המשפטיים במשרדי הממשלה הם גורמים מקצועיים והם שומרי סף. התפקיד שלהם הוא להגן על החוק. זה האינטרס הציבורי. התפקיד והחובה שלהם הם להבטיח שהרשות המבצעת ממלאת את תפקידם כחוק, ובמידה והם עוברים על החוק צריכים לדאוג לכך שהם ייחקרו ויועמדו לדין בהליכם המתאמים. תפקידו של בית המשפט העליון להבטיח שמירה על המיעוטים והמוחלשים בחברה".

"דה לגיטמציה והסתה נגד היועץ המשפטי ובית המשפט גורמת לכך שציבורים רבים במדינת ישראל מוסתים על בסיס יומי נגד אותם גורמים. אני רוצה רק להזכיר באמצע דצמבר. הקבר של אביו של היועץ המשפטי לממשלה הושחת. זה דבר מזעזע. על מה? על מה הושחת הקבר שלו? ולפני מספר ימים על כביש החוף משרטטים על חומה ססמאות גנאי ונאצה נגד היועץ המשפטי. זו בושה ואנחנו כמשפטנים צריכים להילחם נגד התופעה שלו. המשטר הדמוקרטי הוא חשוב ביותר".

פוטו מרסלו דוברות לשכת עורכי הדין
פוטו מרסלו דוברות לשכת עורכי הדין
פוטו מרסלו דוברות לשכת עורכי הדין
פוטו מרסלו דוברות לשכת עורכי הדין
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: