מבזקים

תושבי עמונה: "השוטרים הפעילו אלימות קשה ומיותרת בפינוי המתבצרים"

תוכן עניינים

הבוקר החל פינוי עמונה לאחר שתושבים הקימו את הישוב מחדש לפני כשלושה שבועות, לזכר התינוק אמיעד ישראל. התושבים מתלוננים על פינוי אלים במיוחד ופציעות בקרב המתבצרים

אהרון קלפה | כ"ו בטבת תשע"ט | יום חמישי 3 בינואר 2019 | מערכת ישראל ניוז

לפנות בוקר הגיעו שוטרים רבים לעמונה לפנות את המתבצרים שהקימו מחדש את היישוב ולאחר צו פינוי תוך 48 שעות מהמקום. תושבי עמונה סירבו להתפנות בטענה כי אדמות היישוב הן אדמות שנרכשו בכסף וכול מה שחסר להם זה היתר עסקה משר הביטחון.

מדיווחים שהגיעו הבוקר מעמונה, ישנה אלימות רבה מאוד בין הצדדים. עד כה דווח על כ- 10 שוטרים פצועים ועל כ- 60 תושבים פצועים, שלטענתם הפציעות נגרמו בגלל מכות, זריקות אבנים וירי כדורי גומי. כמו כן במקום ישנם גם עצורים רבים. לטענת תושבי עמונה, "הופעלה עלינו אלימות לא מובנת. אנו רואים כיצד מטפלים באיפוק במחבלים ואותנו מפרקים במכות רצח", אמרו בישוב, "השוטרים פתחו בירי כדורי גומי ורימונים הלם וגז נגד המוחים ובני הנוער במקום והשתמשו בפינוי באגרופנים ובאלות. כתוצאה מהירי נפצעו בני נוער, בהם פגיעות ראש קשות ונזקקו לטיפול רפואי".

מהנהגת המתבצרים בעמונה נמסר: "משטרת ישראל נהגה כאן באלימות כמוה ראינו בפינוי עמונה הראשון ב-2006. את חאן אלאחמר ראש הממשלה לא פינה למרות שיש פס"ד חלוט של בג"ץ. אבל כאן, במקום שהקרקע שלנו תהיה חשובה לו, הוא מיהר לפנות אותנו. אחרי עשרה חודשים בהם המתנו לאישור להשתמש בקרקע, האישור שלא הגיע. ככה זה כשאתה מתנחל, אין לך באמת זכויות, אפילו לא זכות פשוטה להשתמש ברכוש שלך".

עוצמה יהודית בתגובה: "הימין הישן ביבי, שקד ובנט ביצעו הלילה מעשה נבלה. גירש יהודים מביתם הוא קו אדום וכאשר מדובר במכות, ירי בגז מדמיע וכדורי גומי על נערים יהודים, הרי יש בכך איבוד עשתונות של הממשלה. זו אותה ממשלה שלא מפנה את חאן אלאחמר אך גיבורה על נערים יהודים".

ח"כ בצלאל סמוטריץ הגיע למקום ואמר: "ביבי נתן הוראה לפנות הלילה שוב את עמונה למרות שהקרקע נרכשה כדת וכדין על ידי המתיישבים במיליוני שקלים. מסתבר שחיבוקים עם ראשי ההתיישבות לחוד ומעשים לחוד. ביבי חוזר להיות ביבי הישן והמוכר של נאום בר אילן, הקפאת הבניה, שחרור מחבלים והריסות בתים ליהודים בלבד".

 

הכוחות מגיעים לפנות את עמונה
הכוחות מגיעים לפנות את עמונה
צעירים מתבצרים בתוך בית
צעירים מתבצרים בתוך בית
טענה: הפינוי אלים ידי
טענה: הפינוי אלים ידי
דיווח על 6 פצועים
דיווח על 6 פצועים
צילומים באדיבות צעירי עמונה
צילומים באדיבות צעירי עמונה

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: