מבזקים

אות 'יקיר העיר' קרית גת הוענק לשר הכלכלה אלי כהן ולהנהלת אינטל

תוכן עניינים

העיר קרית גת העניקה 'אות יקיר' לשר הכלכלה אלי כהן, לסגן נשיא אינטל יניב גרטי ולמנכ"ל מפעלי היצור של אינטל דניאל בן עטר

אהרון קלפה | כ"ה בטבת תשע"ט | יום רביעי 2 בינואר 2019 | מערכת ישראל ניוז

הבוקר נערך טקס הענקת אות יקיר העיר קרית גת לשר הכלכלה אלי כהן ולהנהלת אינטל: סגן נשיא אינטל העולמית יניב גרטי ומנכ"ל מפעלי היצור של אינטל בקרית גת דניאל בן עטר. הטקס נערך במרכז תנופה לצעירים בו פועלת מעבדת החדשנות ובו יפעל מיזם המאיץ הטכנולוגי וה-HUB, תרומת שר הכלכלה אלי כהן. אודליה סבג מנהלת המרכז סיפרה על הפעילות שמציע מרכז תנופה לתלמידים בתגבור הישגים בהכוונה לשירות משמעותי בצה"ל, לחיילים משוחררים והכוון אקדמי.

לאחר סיור מודרך במעבדת החדשנות במרכז בהדרכת הסטודנטים המפעילים את המעבדה התכנסו כולם לטקס החגיגי. ראש העיר קרית גת אבירם דהרי הודה לשר הכלכלה על שיתוף פעולה הדוק ותרומה משמעותית למען פיתוח התעשייה והתעסוקה בעיר ולהנהלת אינטל על "שותפות גורל" רבת שנים שבעבר התבססה על "עסקים" והיום יש בה גם הרבה "נשמה". שר הכלכלה אלי כהן ציין בדבריו כי מנתוני סיכום השנה עולה כי היצוא הישראלי חצה את רף 100 מיליארד דולר, תוך גידול של 8%.

"קרית גת היא סיפור הצלחה", ציין השר "נדיר לראות במקום אחד התפתחות אינטנסיבית של בניה למגורים בצד פארק תעשיות המתפתח בצעדי ענק ,לצד פיתוח צירי תחבורה ומחלפים, קרית גת היא כבר מזמן לא פריפריה", ציין השר. ראש העיר אבירם דהרי איחל לשר הכלכלה להמשיך לשרת את מדינת ישראל ולעמוד בצמתי הכרעה חשובים וביצועיים. "אתה ידיד אמת נאמן של קרית גת ועומד תמיד בהבטחותיך", אמר ראש העיר.

ראש העיר הוסיף וסיפר על תכנית המתאר הארצית המתכננת את קרית גת "להפוך עיר מחוז משמעותית ולבנות בתחומה עוד למעלה מ-60,000 יחידות דיור מצפון ממזרח וממערב. רק תכנית מערב מערב צפויה לכלול 50,000 יח"ד חדשות" אמר ראש העיר.

מועצת העיר קרית גת אישרה במהלך 2018 החלטה להעניק לשר הכלכלה ולהנהלת אינטל ישראל את אות יקיר העיר על תרומתם לקידום התעשייה והתעסוקה בקרית גת. לאינטל ישראל על מאמציהם לקדם השקעות ולהרחיב עוד את פעילות החברה במפעליה בקרית גת, על תרומתה של אינטל למערכת החינוך העירונית במיזמי קידום הישגים במדעים ובמתמטיקה, על תרומה לקהילה והמרחב הציבורי בעיר, על תרומת מעבדת החדשנות במרכז תנופה וכן על המיזם "אופק" להכשרת 150 עובדי חברה מקרית גת ,תוך הכשרה יחודית לעבודה באינטל.

מאז הקמת המפעל הראשון בקרית גת השקיעה כאן חברת אינטל למעלה מ-22 מיליארד דולר, 4000 עובדים במפעלים בקרית גת מאות מהם תושבי העיר ומחציתם תושבי דרום הארץ.

דניאל בן עטר ציין בדבריו כי "פרויקט אופק חביב עליו במיוחד וכי הוא מבטיח להמשיך לטפח אותו מקרוב כי הוא בבחינת ציונות אמיתית. נמשיך לעבוד ביחד, נמשיך לייצר כאן בקרית גת את שני הרכיבים המתקדמים ביותר שאינטל העולמית מייצרת ונמשיך את השותפות האמיצה בינינו", אמר.

לשר הכלכלה אלי כהן, הודה ראש העיר על תרומתו לקידום השקעות ענק בתעשייה בקרית גת, על תרומתו הרבה לקידום מיזמי התחדשות עירונית בעיר, על תמיכת משרדו בתקציבי התייעלות אנרגטית בקרית גת וכן על תרומתו להקמת ה-HUB ובו מאיץ יזמות עסקי לצעירים שיפעל במרכז תנופה.

צילום: דוברות עיריית קרית גת
צילום: דוברות עיריית קרית גת
צילום: דוברות עיריית קרית גת
צילום: דוברות עיריית קרית גת
צילום: דוברות עיריית קרית גת
צילום: דוברות עיריית קרית גת
צילום: דוברות עיריית קרית גת
צילום: דוברות עיריית קרית גת

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: