מבזקים

ח"כ אביגדור ליברמן: "חאן אל אחמר מסמל את השתלטות הרשות הפלסטינית על קרקעות המדינה"

תוכן עניינים

חבר הכנסת אביגדור ליברמן התייחס בסיורו לפינוי המתעכב של חאן אל-אחמאר ואמר: "כבר כחודשיים וחצי עברו ואף אחד לא מתכוון לפנות את חאן אל-אחמר"

שלום שי גיחז | כ"ד בטבת תשע"ט | יום שלישי 1 בינואר 2019 | מערכת ישראל ניוז

חבר הכנסת, יו"ר ישראל ביתנו ושר הבטחון לשעבר אביגדור ליברמן סיים היום בבוקר (ג') באזור חאן אל אחמר ואמר: "פה מאחורינו אנחנו רואים את המאחז הבלתי חוקי חאן אל-אחמר. מאחז שלמעשה מסמל את ההשתלטות של הרשות הפלסטינית על קרקעות המדינה. בלילה בין ה- 20 ל-21 באוקטובר 2018, היינו אמורים לפנות את כל המאחז הזה".

המשיך ח"כ ליברמן ואמר: "בלילה בין מוצ"ש ליום ראשון ב-19 באוקטובר, קיבלתי מכתב מראש הממשלה עם הוראה לעכב את פינוי חאן אל-אחמר. ב-21 באוקטובר התכנס הקבינט ובסוף הדיון הוחלט שדוחים את הפינוי במספר שבועות ובכל מקרה עד סוף השנה חאן אל-אחמר יפונה. אנחנו היום ב-1 בינואר 2019, עברו מאז ה-19 באוקטובר כבר כחודשיים וחצי ואף אחד לא מתכוון לפנות את חאן אל-אחמר".

"היום גם שמעתי שרה"מ מתחיל עם המתנות לחג המולד לחמאס. היום אמורה להתקבל החלטה על הגדלת מרחב הדייג ברצועה. בסוף השבוע אמורים להעביר עוד 15 מיליון דולר לחמאס. לכן, מי שנכנע לטרור הוא לא שייך לימין, הוא ימין רק בדיבורים, ימין מזוייף. הימין האמיתי היחידי זאת "ישראל ביתנו". אנחנו דבקים בעקרונות ולא נדבקים לכיסאות".

"התושבים כאן בחאן אל-אחמר רוצים להתפנות. הסיבה שהם לא מתפנים, זה כי הם קיבלו איומים מהרשות הפלסטינית, שמי שיתפנה ייחשב כבוגד, ולכן הם לא מתפנים, רק מהפחד מפני הרשות הפלסטינית. גם פה אנחנו רואים כניעה של הממשלה לטרור. באתי להזכיר לראש הממשלה שיש החלטת הקבינט, עד סוף השנה לפנות את חאן אל-אחמר".

"משנת 1988 קיים המאחז. אף אחד לא טיפל בזה עד כניסתי למשרד הביטחון. כמו שביטלו ברגע האחרון את הפינוי של חאן אל-אחמר, ככה קיבלתי גם הוראה לעכב את הפינוי בהר חברון. אתם בוודאי זוכרים גם בהר חברון יש מאחז דומה לזה בסוסיא. מאחז בלתי חוקי המפריד בין החפירות לבין היישוב עצמו. ניסיתי לפנות גם בסוסיא ולמרות אפשרות והכשר של בג"ץ גם שם למעשה רה"מ מנע פינוי של אותו מאחז בלתי חוקי".

 

צילום: דוברות ח"כ אביגדור ליברמן
צילום: דוברות מפלגת ישראל ביתנו
חאן אל אחמר. צילום: דוברות ח"כ אביגדור ליברמן
חאן אל אחמר. צילום: דוברות מפלגת ישראל ביתנו
צילום: דוברות ח"כ אביגדור ליברמן
צילום: דוברות מפלגת ישראל ביתנו
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: