מבזקים

מה באמת קרה במצפה השמש הלאומי בארצות הברית?

תוכן עניינים

בחודש ספטמבר האחרון עלתה לכותרות בארצות הברית ובעולם ידיעה כי מצפה השמש הלאומי בניו מקסיקו נסגר עקב ענייני ביטחון. מה באמת קרה שם?

דוד רונן | כ"ב בטבת תשע"ט | יום ראשון 30 בדצמבר 2018 | מערכת ישראל ניוז
דובר העמותה הישראלית לחקר עב"מים וחיים חוץ ארציים

סגירתו של המצפה לוותה בפינויים של כל השכנים בעיירה הסמוכה וכן בפינויו של סניף הדואר המקומי. מי שהשתלט על המקומות הללו היה ה- FBI. דוברת האגודה למחקר אסטרונומי שמנהלת את המצפה, שרי ליפסון, אמרה כי הפינוי הוא החלטה עצמאית של המצפה, ולא הרחיבה על כך את הדיבור.

ממשרד השריף המקומי נמסר כי אנשיו התבקשו להיות בכוננות בסביבה אך איש מהארגון הביטחוני לא הסביר להם מדוע. כמו כן סירבו לשתף אותם במידע כלשהו הקשור לפינוי עצמו. בכל אותה העת חג מסוק בלאק הוק נמוך, באזור האנטנות ובאזור המגדלים של המצפה.
הסגירה המסתורית עוררה גל של ספקולציות ושאלות רבות בתקשורת לגבי האפשרות המצמררת כי היתה כאן התרחשות הקשורה לעב"מים או חייזרים.
ימים אחדים אחר כך הופיע סרטון ביוטיוב שזכה ללמעלה ממיליון צפיות תחת הכותרת: מה באמת גרם לסגירת המצפה. מסתבר כי במקומות רבים בעולם צילמו אנשים פרטיים עצמים ענקיים הנעים באזור השמש. הסברה שהעלו האנשים בסרטון היתה כי השלטונות רצו למנוע היסטריה עולמית במידה והמידע יחמוק החוצה ממצפה הכוכבים.
מה שלא הוסיף לשלווה הציבורית היתה העובדה כי, בזו אחר זה, נסגרו שש תחנות תקשורת הקשורות למצפה הכוכבים בהוואי.
לא חלפו ימים אחדים ובמקרה, או שממש לא במקרה, יצאה סוכנות החלל האמריקאית, נאסא, בהודעה כי שני טלסקופים המוצבים בחלל, סוהו והאבל, נסגרו לתקופה מוקצבת עקב תקלות טכניות.
בשלב זה יצאה הודעה משלטונות הביטחון המקומיות כי המצפה בניו מקסיקו נסגר עקב החיפושים אחרי פדופיל, טענה שהוכחשה נמרצות על ידי גורמים המקורבים לפרשה.
אני מבטיח לקוראי הנאמנים לפרסם כל שביב מידע אודות אירועים אלו ואחרים מייד לאחר בדיקת המידע באופן הרציני ביותר.
מצפה השמש בניו מקסיקו אשר נסגר
מצפה השמש בניו מקסיקו אשר נסגר
אזרחים תוהים בקשר לנעשה במצפה הסגור
אזרחים תוהים בקשר לנעשה במצפה הסגור
התקשורת תוהה, כמו האזרחים, מה מתרחש במקום
התקשורת תוהה, כמו האזרחים, מה מתרחש במקום
הודעה על פינוי מצפה השמש מעובדיו
הודעה על פינוי מצפה השמש מעובדיו
אחד העצמים המסתורים שצולמו ע"י אזרחים בקרבת השמש
אחד העצמים המסתורים שצולמו ע"י אזרחים בקרבת השמש
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: