מבזקים

הימין החדש: נפתלי בנט ואיילת שקד הכריזו הערב על הקמת מפלגה חדשה

תוכן עניינים

השרים נפתלי בנט ואיילת שקד כינסו הערב מסיבת עיתונאים והכריזו על פרישתם ממפלגת הבית היהודי ועל הקמת מפלגה חדשה שתקרא: הימין החדש

אהרון קלפה | כ"א בטבת תשע"ט | מוצ"ש 29 בדצמבר 2018 | מערכת ישראל ניוז

במסיבת העיתונאים שכינסו הערב השרים נפתלי בנט ואיילת שקד, הודיעו השניים: "אנו מקימים מפלגה חדשה, מפלגת ימין אמיתית של חילונים ודתיים עם הנהגה משותפת – מפלגת הימין החדש". השרה שקד טלפנה לפני ההכרזה לפעילים מרכזיים בבית היהודי ולאנשי שטח גדולים, והפצירה בהם לעזוב את הבית היהודי ולחבור למפלגתם החדשה.

יו"ר סיעת הבית היהודי, שולי מועלם, הודיעה כי היא מצטרפת למפלגת הימין החדש ואמרה: "הגיע הזמן להרחיב את הבית. בחמש השנים האחרונות הבית היהודי והציונות הדתית שותפים להנהגת המדינה בכל תחום. עם הימין החדש ישראל תחזור לנצח".

בעקבות עזיבת השרים, הודיעה מפלגת הבית היהודי בתגובה: "המפלגה מודה לנפתלי בנט ולאיילת שקד על חמש שנים של עשייה גדולה למען עם ישראל. אנו מאמינים שעוד נכונו להם גדולות ונצורות בהובלת מחנה הימין. מפלגת הבית היהודי תיערך כבר בימים הקרובים להמשך דרכה"

ח"כ בצלאל סמוטריץ' בתגובה להצהרת בנט ושקד: "הציונות הדתית היא תנועה חיה ובועטת עם מסורת איתנה ארוכה ומפוארת. אני מאחל לשרים בנט ושקד הצלחה רבה בדרכם החדשה ומקווה שצעד זה יחזק את גוש הימין. בני ובנות הציונות הדתית שזורים ומובילים בכל תחומי החיים במדינת ישראל, הציונות הדתית ששמה לה למטרה לחבר בין עולם הרוח היהודי ועולם המעשה תמשיך לפרוח ולהרים גבוה את דגלי ארץ ישראל, עם ישראל ותורת ישראל. אני קורא לחבריי בציונות הדתית להצטרף למהלך של איחוד שורות במטרה להגדיל את השפעתנו בכנסת בשנים הקרובות. עבודה רבה לפנינו ונמשיך להוביל ולהשפיע על סדר יומה של מדינת ישראל בלי לגמגם ובלי להתנצל. הגיע העת להחזיר את הציונות הדתית לציונות הדתית".

מפלגת הליכוד בתגובה: "מי שרוצה להבטיח שהממשלה הבאה תהיה ממשלת ימין בראשות נתניהו ולא ממשלת שמאל בראשות לפיד-גנץ-גבאי, חייב להצביע רק לליכוד בראשות נתניהו. יש מי שלא למד את הלקח של הבחירות ב-1992 כשהימין ריסק את עצמו לרסיסי מפלגות ובכך הביא לעליית ממשלת שמאל ולאסון אוסלו"

תגובת מפלגת האיחוד הלאומי: "אנחנו מצרים על החלטתם של בנט ושקד לנטוש את רשימת הציונות הדתית והמחנה הלאומי. הבית היהודי והאיחוד הלאומי הם מפלגות שורשיות עם דרך ואידאולוגיה ברורה שלא משתנה לפי הלכי רוח,יחד עם תשתית אנושית של שליחי ציבור נאמנים בכל רחבי הארץ. אין לנו ספק שהרוב המכריע של הציבור יבחר בנאמנות לדרך ולערכים ולא יתפתה לטרנד פוליטי או למפלגת אווירה חדשה,הפעם בימין.
אנחנו נשב באופן מיידי עם חברי הבית היהודי וכוחות נוספים כדי להוביל רשימה מאוחדת וגדולה שתביא לידי ביטוי את הערכים של הציונות הדתית והמחנה הלאומי שלא מפחד להניף גבוה את דגליו של הכרעת הטרור ללא פשרות וחיזוק ההתיישבות יחד עם שמירה על צביונה היהודי של המדינה".

מפלגת כולנו: ״הערב קמה מפלגה סקטוריאלית נוספת שמבקשת לצמצם עוד את הממלכתיות. בקדנציה האחרונה פעלו בנט ושקד כאיגוד סקטוריאלי שחיפש את המפריד והמקטב בציבוריות הישראלית. ישראל זקוקה למפלגה ששמה את הישראלי במרכז. שנלחמת עבור כל ישראלי באשר הוא. שנלחמת כדי להסיר את ה"הם" מהשיח הציבורי. שוב מתברר שיש רק מפלגה לאומית, ממלכתית וחברתית אחת. כולנו".

צילום מסך
צילום מסך

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: