מבזקים

חבר הכנסת סמוטריץ': "ראש הממשלה קיבל החלטה חד משמעית לקדם את חוק החטיבה להתיישבות"

תוכן עניינים

וועדת החוקה אישרה היום את חוק החטיבה להתיישבות לקריאה ראשונה. ח"כ סמוטריץ' בתגובה: "ראש הממשלה קיבל החלטה חד משמעית לקדם את החוק"

שלום שי גיחז | ט"ז בטבת תשע"ט | יום שני 24 בדצמבר 2018 | מערכת ישראל ניוז

חוק החטיבה להתיישבות אושר בכנסת בקריאה ראשונה. 9 ח"כים תמכו ו-7 התנגדו בוועדת החוקה שהתקיימה היום בכנסת. נציג היועץ המשפטי לממשלה אמר: "מניעה חוקתית לקדם שני סעיפים בחוק הנוגעים לחוק ההסדרה ולפטור ממכרזים". יו"ר הוועדה חה"כ סלומינסקי אמר: "נסיר את אחד הסעיפים ונדון בשניהם לקריאות 3-2. למרות הקשיים אישרנו חוק חשוב מאין כמוהו להתיישבות ביהודה ושומרון". חבר הכנסת סמוטריץ' אמר: "ראש הממשלה קיבל החלטה חד משמעית לקדם את החוק".

את הצעת החוק יזמו הח"כים בצלאל סמוטריץ', יואב קיש ודוד ביטן והיא נועדה לחייב את הממונה על הרכוש הממשלתי והנטוש ביהודה ושומרון, להקצות לחטיבה להתיישבות את המקרקעין המיועדים להתיישבות כפרית ביהודה ושומרון. כמו כן היא נועדה להסמיך את החטיבה לנהל את המקרקעין ולרשום את הזכויות בהם.

תיקון קודם לחוק שנעשה בשנת 2015 התיר לממשלה לאצול מסמכויותיה בתחום ההתיישבות ובתחומים נוספים לחטיבה להתיישבות. התיקון הדגיש שאין באצילה כדי להפוך את החטיבה להתיישבות לרשות מרשויות המדינה, אך קבע כי על הפעלת סמכויות מסוימות שיואצלו לה יחולו הוראות שונות החלות על גופים ממשלתיים.

 

צילום: דוברות הכנסת
צילום: דוברות הכנסת
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: