מבזקים

מכס אשדוד סיכל הברחת סיגריות וחשף מערך הברחות בנמל

תוכן עניינים

עובד בחברה למתן שירותי נמל וקפטן של אניית סוחר, חשודים בהברחת אלפי פאקטים של סיגריות תוך ניצול סמכויותיהם וגישתם לרציף מאובטח במיוחד

יגאל קרני | ט"ז בטבת תשע"ט | יום שני 24 בדצמבר 2018 | מערכת ישראל ניוז

בית משפט השלום באשקלון, נעתר לבקשת יחידת המודיעין ויחידת הסמים במכס אשדוד, ושחרר בתנאים מגבילים את אלירן ווקנין, ואת מוחמד סאלמה בחשד להברחה והחזקת סיגריות, תוך ניצול סמכויותיהם והגישה שניתנה להם לרציף מאובטח במיוחד.

בקשת המעצר צויין כי ביחידת המודיעין ויחידת הסמים של בית מכס אשדוד הצטבר מידע, שהצביע על הברחות מאניית הסוחר "רגינה מד" העוגנת בנמל אשדוד, ברציף ייחודי ומאובטח המיועד בעיקר לפריקת מלט המיובא בעיקר מטורקיה ומקפריסין. לפי החשד, צוות האנייה רכש סיגריות חנויות DUTY FREE בישראל, המספקות צידה לאניות וליבואנים זרים הפוקדים את ישראל לצורך צריכה אישית. כשבפועל, הסיגריות שנרכשו נועדו בעיקר לצורך מכירתן לעובדי מתן שירותים בנמל והברחתם לישראל ללא תשלום מס.

עוד נכתב בבקשה, כי ווקנין, שעובד בחב' אלמוג שירותי נמל בתפקיד עובד כללי, חשוד שהבריח סיגריות מהנמל וסיפק אותם לסוחרים העוסקים בסחר בסיגריות מוברחות באזור אשדוד. במהלך השבוע האחרון בוצעו פעולות מודיעין וחקירה נרחבות ביותר באמצעות חוקרי יח' הסמים של מכס אשדוד, ובכללן בוצעו תצפיות ומעקבים במהלכן נצפה ווקנין נפגש עם צוות האנייה בשעות הלילה, ובתום הפגישה יצא החשוד מהנמל ונפגש עם סוחרי סיגריות מהאזור.

ביום 19.12.2018 בשעה 22:30 נצפה החשוד אלירן ווקנין פוקד את רציף 1 בנמל אשדוד וחונה עם רכבו בסמוך לאנייה "רגינה מד". עם הגעתו ניגשו אליו מספר ימאים והורידו לו שקים/תיקים שחורים ושקיות אשר הוכנסו אל רכבו, לאחר מכן נסע החשוד במהירות לכיוון דרום ונעצר על ידי חוקרי המכס בסמוך לרציף 9, וברכבו נמצאו מספר תיקים שחורים ושקיות שהכילו סיגריות מסוגים שונים ובסה"כ 200 פאקטים של סיגריות שהם 20,000

סיגריות בודדת. בחקירתו הודה החשוד באופן חלקי בביצוע העבירות המיוחסות לו קרי הברחת טובין לצורך התחמקות מתשלום מס כדין.

עוד נכתב בבקשת המעצר, שהחשוד השני, מוחמד סלמה , MOHAMED SALMA, נתין זר, משמש קפטן האנייה "רגינה מד" מזה מספר חודשים. על פי חומרי החקירה , סייע הקפטן בהספקת סיגריות לעובדי שירותי הנמל לצורך הברחתם לישראל, ללא תשלום מס כדין. בחיפוש אשר נערך בתאו של הקפטן נמצאו 9800 $, אשר על פי החשד והודאתו חלק מהכסף הינו תוצר של הברחות הסיגריות. בחקירתו הודה סלמה, בסיוע להברחת הסיגריות, לאורך זמן וכל זאת על מנת להתחמק מתשלום מס כדין. סה"כ רכשה האנייה מחנות הדיוטי פרי במהלך חצי שנה האחרונה 1,777 פאקטים של סיגריות בשווי מס של מעל מיליון ₪ .

השופט אבישי כהן שדן בבקשת המעצר, הורה, בין השאר על מעצר בית לאלירן ווקנין עד היום (24/12/18) בשעה 13:00, ערבות עצמית בסך 25,000 ₪ , ערבות צד ג' בסך 25,000 ₪. בעניינו של הקפטן, מוחמד סלאמה, הורה השופט בין השאר, על מעצר בית מלא בתא הקפטן באנייה רגינה-מד עד היום בשעה 13:00, לצורך שחרורו בערבות ישמש סכום הכסף שנתפס בתאו כערובה עצמית.

 

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: