מבזקים

נשיא המדינה ראובן ריבלין: "״צה"ל הוא צבא העם, הוא בא מן העם וחוזר אל העם"

תוכן עניינים

נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין אירח הבוקר נערים ונערות עם צרכים מיוחדים שמתנדבים לצה"ל במסגרת תוכנית גדולים במדים, של עמותת יד לילד המיוחד

שלום שי גיחז | ט"ו בטבת תשע"ט | יום ראשון 23 בדצמבר 2018 | מערכת ישראל ניוז

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין אירח בבית הנשיא הבוקר נערים ונערים עם צרכים מיוחדים המתנדבים לצה״ל במסגרת תכנית גדולים במדים, שהיא תוכנית ייחודית של עמותת יד לילד המיוחד. מטרת העמותה היא גיוס צעירים עם צרכים מיוחדים לצה"ל.

מאז שנת 2014 שילבה התוכנית למעלה מ-650 צעירים וצעירות עם צרכים מיוחדים ב-35 בסיסים שונים. הצעירים תורמים רבות לצבא במגוון תפקידים שונים, ונתמכים על ידי צוות מקצועי של העמותה לאורך כל תקופת השירות. עוד השתתפו באירוע יו"ר "גדולים במדים" אלוף (מיל') גבי אופיר, יחד עם חניכי, מדריכי ונציגי העמותה.

הנשיא ברך את המתנדבים בבואם ואמר: ״צה"ל הוא צבא העם. הוא בא מן העם וחוזר אל העם. העם שלנו מגוון, וגם צה"ל צריך להיות מגוון ולהכיל בתוכו שונות. אני מברך את צה"ל שהוכיח שהוא יודע לתת מענה, ולגייס את כל מי שיכול לתרום, זוהי זכות, ומשכך גם חובה, לעשות את המאמץ ולשאת בנטל בכל תחומי החיים, גם בצה"ל."

עוד הוסיף הנשיא: ״לא רק אתם זכיתם בגיוס לצה"ל. המפקדים שלכם זכו. צבא ההגנה לישראל זכה. החברה הישראלית כולה זכתה. עמותת "יד לילד המיוחד" מעמידה אותנו בפני עובדה: על מוגבלויות אפשר להתגבר אבל כמובן שצריך לתת יד. תודה מיוחדת למשפחות שלכם, להורים, לבני המשפחה האחרים, ולמפקדים שתומכים ומעריכים.״

מדבריי יו"ר התוכנית אלוף (מיל') גבי אופיר: "אנחנו גאים מאוד בצעירים המצטיינים הללו, שמייצגים עוד 400 מחבריהם שכולם מצטיינים וכולם גיבורים. גדולים במדים נותנת את המרווח הדרוש לצעיר שסיים בית ספר לחינוך מיוחד וצריך לפתע להשתלב בתעסוקה ובחברה, הוכחנו שהשילוב בצה"ל הוא המתכון הטוב ביותר להכין את הצעירים הללו לחיים עצמאיים. בכוונותינו להרחיב את זה בשנים הקרובות ולתת מענה לעוד מאות צעירים עם צרכים מיוחדים שמבקשים להצטרף."

צילום: מארק ניימן/לע"מ
צילום: מארק ניימן/לע"מ
צילום: מארק ניימן/לע"מ
צילום: מארק ניימן/לע"מ
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: