מבזקים

הרמטכ"ל: "לא לקשה לדמיין מה היה קורה לו חיזבאללה היה חודר תת קרקעית לישראל"

תוכן עניינים

הרמטכ״ל רא״ל גדי איזנקוט הרצה היום בכנס השנתי שנערך במרכז הבינתחומי הרצליה, לזכרו של רא״ל במיל׳ אמנון ליפקין שחק ז״ל, בנושא ארבע שנים לאסטרטגיה של צה"ל

רות קרייתי | ט"ו בטבת תשע"ט | יום ראשון 23 בדצמבר 2018 | מערכת ישראל ניוז

‏הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט השתתף היום (א') בכנס השנתי לזכרו של רא"ל במיל' אמנון שחק ז"ל ונשא דברים בנושר ארבע שנים לאסטרטגיה של צה"ל בפיקודו. בין הדברים שאמר: "השהייה הרוסית בסוריה יצרה מצב חדש והיתה גורם משפיע באופן שבו הפעלנו את הכוח. האופן שבו נערכנו אפשר לנו לפעול למען האינטרסים הביטחונים של ישראל".

"הפעולה נגד הרצון האיראני לבסס את יכולתיו מאיראן לעיראק לסוריה וללבנון, היה המאמץ העיקרי של צה"ל בארבע השנים האחרונות. איום שנסתר מהעין של החברה הישראלית שכצבא השקענו בו משאבים מודיענים אווירים וחשאים אדירים. הצלחנו למנוע את מימושו כפי שתכננו אך הרצון והחזון נותרו".

‏"לא קשה לדמיין מה היה קורה אילו האירוע עם חזבאללה היה מתחיל במאות לוחמי חזבאללה שחודרים בתווך תת קרקעי. זיהינו את זה ונערכנו לזה באופן חשאי. בתקופה הקרובה נשלים את המשימה. פעלנו בהצלחה גם מול יכולת הדיוק שהארגון ניסה להשיג ומול נסיונות התבססות בחזית רמת הגולן"

‏"מדי שנה נעצרים למעלה מ-3000 מפגעים פוטנציאלים ונחסכים מאות פיגועים מה שנתפס כהצלחה מודיעינית ומאפשר חיים לתושבים. החובה שלנו כצבא הוא לספק תוצאות ולא תירוצים, אך צריך להבין שאין 100% סיכול". "אני רואה מחוייבות עליונה של צה״ל להחזיר את גופות החיילים שנמצאות ברצועת עזה ולהחזיר את שני האזרחים שחצו באופן עצמאי"

"בסוף 2018 הביטחון הלאומי של מדינת ישראל משופר מאוד יחד עם ההבנה שהנפיצות גבוהה בכל החזיתות.
האתגר הגדול ביותר הוא להמשיך להרתיע מתוך עוצמה ויוזמה, באופן שמביא לידי ביטוי את עליונות צה"ל ומדינת ישראל, באופן בו תושבי ישראל יוכלו להמשיך לחיות את חייהם".

"המחירים שהם שלמו הם מחירים כבדים מאוד. אחרי שבעה שמונה חודשים של הפעלת אלימות הם חזרו לעקרונות הבסיסיים במקום לקבל 15 מיליון דולר של הרשות הפלסטינית, הם מקבלים את זה היום מהקטרים. זה לא פרוטקשן זה מיון של אדמיניסטרציה שיגיע בדרך אחרת. גם פה אני חושב שזה לתועלת האינטרסים המשותפים שלנו. בהנחה שאין לנו שוויצרים מעבר לגבול, יש לנו ארגון רצחני ששולט על 8 מיליון אנשים, השאלות שאנחנו צריכים לשאול את עצמנו זה, מה הדבר שנכון שאנחנו צריכים לעשות אותו, לא הפעלת כח אלא להפעיל אותו בצורה חכמה ונחושה כדי שזה יביא להישגים ביום שאחרי. ולהערכתי הפעלת כוח בפעם הבאה ברצועת עזה תעלה שאלות הרבה יותר מורכבות וקשות".

עוד אמר הרמטכ"ל והדגיש: "אני מודע לפגיעה ולעובדה שאנחנו כצבא קרוב לשנה, שמונה, תשעה חודשים, לא הצלחנו לספק תחושת ביטחון טובה. אני חושב שסיפקנו בטחון אל מול מציאות מאוד מאוד מורכבת. היא לא בטחון מקסימלי אבל תחושת הבטחון נפגעה בדפוסים די פרימיטיביים שהפעיל האוייב".

צילום: דובר צהל
צילום: דובר צהל

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: