מבזקים

ח"כ חמד עמאר: "בושה לממשלה שמזלזלת במי שקשר את גורלו עם מדינת ישראל"

תוכן עניינים

נפלה הצעת תיקון לחוק הלאום שהציע ח"כ חמד עמאר, לתקן ולהרחיב את תחולת ההגדרה העצמית והלאומית של העדה הדרוזית בישראל. 17 הצביעו בעד, 47 הצביעו נגד

אהרון קלפה | י"א בכסלו תשע"ט | יום רביעי 19 בדצמבר 2018 | מערכת ישראל ניוז

הצעת חוק יסוד "ישראל מדינת הלאום של העם היהודי", תיקון הרחבת תחולת ההגדרה העצמית והלאומית במדינת ישראל לעדה הדרוזית, של ח״כ חמד עמאר מישראל ביתנו, נפלה היום במליאת הכנסת.

ח״כ חמד עמאר אמר: ״בושה לממשלה שככה מזלזלת במי שקשר את גורלו עם מדינת ישראל. ציפיתי מהשר בנט שאמר עם אישור חוק הלאום כי ״צריך לתקן את חוק הלאום כך שיכלול גם את מי שקשר את גורלו עם מדינת ישראל", או מהשר כחלון שאמר: ״חוק הלאום נחקק בפזיזות ואני עובד עם ח״כ מירב בן ארי לתקן זאת״. ציפיתי שהם יצביעו עם כל חברי סיעתם בעד החוק, אך התבדיתי".

"אל תגיעו אלינו לפני בחירות ותבקשו מאיתנו את תמיכתנו בכם. לא תקבלו אותה. היום הוכחתם מה אתם בדיוק חושבים על אחיכם הדרוזים, שקשרו את גורלם עם מדינת ישראל עוד לפני קום המדינה".

ח״כ חמד עמאר הוסיף ואמר: "אני רוצה  להדגיש, אין לעדה הדרוזית בעיה עם ההגדרה של ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי. אנחנו גאים במדינת ישראל. אנחנו עומדים דום ומצדיעים לדגל ומכבדים את כל סמלי המדינה. אבל, אנחנו רוצים את הישראליות שלנו בחזרה. אנחנו לא שכירי חרב במדינת ישראל, אלא אזרחים שווי ערך וזכויות במדינה, לכן אנו דורשים את התיקון בחוק הלאום".

 

ח"כ חמד עמאר
ח"כ חמד עמאר

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: