מבזקים

28 כלבים חדשים מצ'כיה נחתו בארץ היישר אל שורות המשטרה

תוכן עניינים

היום בשעות הבוקר נחתו בארץ 28 כלבים מצ'כיה. הכלבים צפויים להשתלב בתום הכשרה ייחודית, בפעילות המבצעית של משטרת ישראל

שמעון לוי | י"א בטבת תשע"ט | יום רביעי 19 בדצמבר 2018 | מערכת ישראל ניוז

כלבים מסוג מילנואה, שילוב של כלבי רועים גרמני מעורבים בבלגי, הגיעו מצ'כיה והם ישולבו בעיקר בפעילות מבצעית ומודיעינית, לאיתור אמצעי לחימה, סמים, כסף וכדומה.

הליך המיון ובחירת הכלבים מבין עשרות רבות, התבצע על ידי משלחת מקצועית של משטרת ישראל. המשלחת כללה את קצין הכלבנים הארצי, כלבנים בכירים ומדריכים והווטרינרית של מדור מפעילי בעלי חיים באגף השיטור של משטרת ישראל. המשלחת בחנה את כשירותם, רמת בריאותם ותכונות התנהגות ייחודיות המותאמות למשימות של משטרת ישראל.

הצוות המשטרתי הגדיר מראש את אופי הכלבים הנדרש למשטרת ישראל, על מנת לצמצם את הליך המיון בצ'כיה ממאות כלבים לעשרות בודדות, בדגש על כלבים בעלי כושר התמדה, הממשיכים בפעילות החיפוש עד מציאה ובעלי רמת משמעת גבוהה. מדובר בכלבים שעברו עד כה את שלב האילוף הבסיסי וכעת יעברו הכשרה מקצועית בת חצי שנה, המתמקדת במשימות משטרתיות מיוחדות. בסיומה, ישולבו בפעילות המבצעית יחד עם 260 הכלבים המשרתים בארגון.

במשטרת ישראל משרתים כלבים במשימות שיטור, חיפוש נעדרים ולחימה בתופעת הסמים ואמצעי הלחימה הבלתי חוקיים. בעלי החיים בכלל והכלבים בפרט, מהווים מכפיל כח משמעותי ללחימה בפשיעה החמורה ובטרור.
היתרונות המרכזיים בכלבים אלו שנכנסים לשירות במשטרה לאחר המיון וההכשרה, טמונה בראש ובראשונה בכישוריהם ובתכונותיהם ובחיבור המיוחד שנוצר עם נוהג הכלב.

הכלבים מאפשרים לשוטרים וללוחמים, לבצע את המשימות השונות המוטלות לפתחם בצורה אפקטיבית יותר, בטוחה יותר ומדוייקת יותר, ובכך למגר פשיעה, להיאבק בטרור, להציל חיי אדם ולהעניק שירותי משטרה טובים יותר עבור אזרחי ישראל.

 

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: