מבזקים

כללי בטיחות לעבודה עם כלים חשמליים

תוכן עניינים

בטיחות בעבודה נחשבת לאלמנט הראשון במעלת החשיבות מסיבה אחת – היא מבטיחה את שלומכם ואת שלום היקרים לכם. למשל, שלא תיפצעו במהלך העבודה ושהעבודה תתבצע כמתוכנן ולא תגרום לנזקי משנה מסוכנים (למשל נפילת טיח מהתקרה וכו')

לכן, בטיחות בעבודה חייבת להיות הבסיס לכל פעולה שאתם מבצעים, בעיקר כאשר מדובר בכלי עבודה חשמליים כי בהם מעורב גם האלמנט החשמלי המסוכן לכשעצמו. כלי עבודה חשמליים אולי מסוכנים כפליים מכל כלי עבודה אחר, אבל באמצעים פשוטים אפשר להבטיח בטיחות בעבודה גם כאן. לפניכם כללי זהב לבטיחות בעבודה עם כלי עבודה חשמליים.

 

כלל ראשון – בחרו את הכלי המתאים

שימוש בכלי עבודה חשמליים שונים ( פטישון חשמלי, משחזה שולחנית וכו') חייבת להתאים לעבודה הנדרשת. כלומר, יש לבדוק את המפרט הטכני של כל כלי עבודה ולוודא שהוא אכן מתאים לכך. כל שימוש בכלי עבודה לפעולה שהוא לא נוצר עבורה יכולה להיות מסוכנת.

לכן, מומלץ לרכוש כלי עבודה של מותגים ידועים ולהיוועץ עם אנשי מכירות מומחים מסיבה אחת – להתאים את כלי העבודה לדרישות ולצרכים הספציפיים של כל פעולה. כדאי גם לבדוק בדף ההנחיות של היצרן אלו פעולות אותו כלי מבצע ובעיקר איזה לא. כך תבטיחו לא רק בטיחות בעבודה אלא גם תוצאות מצוינות.

 

כלל שני – רכשו כלי עבודה איכותי

כלי עבודה למקצוענים נחשבים אמנם לכלים יקרים יותר, אבל הם לרוב איכותיים יותר גם מבחינת הבטיחות בעבודה. בנוסף, לרוב ברכישת כלי עבודה מסוג זה אתם נהנים מאחריות של שנים רבות – מה שמבטיח שיש לכם כתובת לפנות אליה בכל מקרה של תקלה בטיחותית כלשהי. במקרה הזה רכישת כלי עבודה זולים יכולה לעלות ביוקר ולעיתים אף בחיים.

 

כלל שלישי – הצטיידו בציוד מגן

הצטיידות בציוד מגן (מסיכה, קסדה, ביגוד, משקפי מגן, כפפות וכו') הוא הכרח בכל משימה שכרוכה בשימוש בכלי עבודה חשמליים. חשוב להתאים את ציוד המגן לכלי העבודה ולפעולה הספציפית ולרכוש ציוד מגן איכותי. גם כאן ייעוץ עם מומחים יכול רק לעזור, למשל כדי לבחור את ציוד המגן הטוב ביותר עבורכם.

 

כלל רביעי – שימרו על תחזוקה שוטפת

כדי לאפשר את פעולתם התקינה והבטוחה יש לשמור על תחזוקתם, למשל לבצע בדיקות תקופתיות, להחליף חלקים כדי להימנע מבלאי, לתקן תקלות ועוד. כלי עבודה למקצוענים מצריכים לרוב גם שימון וניקוי כדי למנוע שחיקה – פעולות שיש לבצע בהתאם להנחיות היצרן ולפי התדירות שהוא קבע.

 

לסיכום

כדי להבטיח בטיחות בעבודה יש להתאים את כלי העבודה למשימה הספציפית, להצטייד בכלי עבודה איכותיים, לשמור על תחזוקתם השוטפת ולהצטייד בציוד מגן רלוונטי. אמנם לעיתים ההכנות לביצוע הפעולה ייקחו יותר זמן מביצועה בפועל, אבל הכנות אלו הן אלו ששומרות עליכם מכל משמר במהלכה וגם אחריה.

Safety rules for working with electric tools

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: