מבזקים

בעקבות ההפגנות הסוערות בצרפת: מקרון הכריז על מצב חירום חברתי וכלכלי

תוכן עניינים

בנאום לאומה הצרפתית אמר הנשיא עמנואל מקרון: ״לא נמשיך בחיינו כרגיל כפי שהיה במשברים קודמים. זהו רגע היסטורי". בתגובה קראו פעילי האפודים הצהובים להמשיך את הפגנות גם בשבת הקרובה

גבריאל ודררו | ג' בטבת תשע"ט | יום שלישי 11 בדצמבר 2018 | מערכת ישראל ניוז

מחאת האפודים הצהובים הוציאה את נשיא צרפת, עמנואל מקרון משלוותו. אמש לאחר שתיקה בת ארבעה שבועות שבר הנשיא את שתיקתו והודיע על נקיטת צעדים חברתיים כלכליים באופן מיידי, כמענה לדרישתה של תנועת המחאה העממית הרחבה להגדיל את הכנסותיהן של השכבות החלשות.

הנשיא עמנואל מקרון הכריז על מצב חירום כלכלי וחברתי, ויבקש מהממשלה להעביר כבר בימים הבאים בפרלמנט החלטות על העלאת שכר המינימום ב-100 יורו ועל ביטול מיסוי על שעות עבודה נוספות. עוד הוסיף מקרון כי יפנה למעסיקים, היכולים להרשות זאת לעצמם לשלם לעובדיהם מיד בתחילת השנה מענקים מיוחדים, עליהם לא יחולו מסים.

בנאום קצר לאומה הצרפתית אמר הנשיא: ״אופורטוניסטים שניסו לנצל כעס מוצדק ולא אחראים פוליטיים שרצו לערער את יציבותה של הרפובליקה, ממשלת צרפת תמשיך לנהוג בתקיפות מול הגורמים האלימים. אין זעם, שמצדיק תקיפת שוטרים או מוסדות של המדינה. כשהאלימות משתוללת, החופש נגמר. ננקוט את כל האמצעים הדרושים, כל עוד קיים חשש לשלום החברה. אתם עם מפוצל שלא מכבד חוקים. עם הולך לאיבוד".

 

צילום: GETTY / EPA
צילום: GETTY / EPA
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: