מבזקים

המהומות האלימות בצרפת גרמו לנשיא עמנואל מקרון להיכנע לעם

תוכן עניינים

מהומות אלימות מזה שלושה שבועות, הפגנות אלימות וניפוץ חלונות ראווה של חנויות הספיקו לנשיא צרפת עמנואל מקרון, להתקפל

גבריאל ודררו | כ"ד בכסלו תשע"ט | יום שלישי 4 בדצמבר 2018 | מערכת ישראל ניוז

התכנית להעלאת המיסים על הדלק תידחה בששה חודשים ובמהלכה יבחנו חלופות נוספות להליך. כך הודיע היום ראש ממשלת צרפת אדוארד פיליפ. זהו צעד שנחשב לפניית פרסה ראשונה במדיניות של מקרון מאז נכנס לתפקידו.

עוד הודיע ראש הממשלה כי יתכן שהפתרון שיוצע בסופו של דבר יהיה שונה בכפרים לעומת הערים: "צריך להיות חירש כדי לא לשמוע את הזעם. צריך לבחון את קצב השינוי בשוק האנרגיה".

מחאת האפודות הצהובות החלה ב-17 בנובמבר והתמקדה בגינוי מדיניות המיסוי של הממשלה. המחאה האשימה את הממשלה בסחיטה של משקי הבית במיסים הגבוהים, ובעיקר בתוכנית להעלאת המיסוי על הדלק, שעליה טען מקרון שהיא הכרחית במאבק מול שינויי האקלים והגנה על הסביבה.

המחאה גלשה מעבר לנושא המיסוי והפכה למחאה כוללת נגד מקרון, מלווה בביקורת חריפה על הנשיא שמתעקש להתמיד במדיניותו הכלכלית, שלטענת המוחים מטיבה אך ורק עם המעמד הגבוה בצרפת.

המחאות בפריז הסלימו בשבת האחרונה, עם הרוג אחד ועשרות פצועים במהומות. המוחים, חברי תנועת האפודות הצהובות, התפרעו במרכז פריז כשהם לבושים בשחורים ועוטים מסכות. עשרות כלי רכב הוצתו, כולל מבנה אחד. כמו כן, נופצו שמשות של חנויות ובנקים. הממשלה אף שקלה להכריז על מצב חירום ארצי ולמרות התקריות האלימות בסוף השבוע, מקרון הכריז כי ממשלתו לא תשנה את מדיניותה, וכי המס על הדלק יישאר על כנו. כעת, לאור ההסלמה, הוא כאמור נאלץ להתקפל.

 

צילום: AFP
צילום: AFP
צילום: AFP
צילום: AFP
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: