מבזקים

זייפו תארים ברפואה ורוקחות וקנו הסמכות יוקרתיות מאוניברסיטה בארמניה

תוכן עניינים

ימ"ר צפון פיצח הבוקר פרשיית זיוף תארים ברפואה וברוקחות של 40 חשודים מלקיה בדרום ועד מג'דל שאמס בצפון שקנו את ההסמכות היוקרתיות להציל חיים מאונ' בארמניה. מאכער סייע להם להשיג את התואר שהוכר במשרד הבריאות, תמורת עמלה שמנה

שמעון לוי | כ"ד בכסלו תשע"ט | יום ראשון 2 בדצמבר 2018 | מערכת ישראל ניוז

מבצע רישיון להרוג: משטרת ישראל עצרה לפנות בוקר 40 רופאים, סטאז'רים ורוקחים שהציגו בפני משרד הבריאות תעודות סיום לימודי רפואה ורוקחות ("DIPLOMA") מאוניברסיטאות בארמניה כאשר בפועל הם למדו שם פרק זמן קצר מבלי שסיימו את תקופת הלימודים הנדרשת, על בסיס תרמית זו קיבלו החשודים רישיון לעסוק במקצועות רפואה בארץ.

החקירה החלה בעקבות פנייה של משרד הבריאות למשטרת ישראל לחקור תלונה אנונימית שהוגשה אליהם בנושא. החקירה הוטלה על ימ"ר צפון אשר ניהלו פעילות סמויות במשך תקופה ארוכה והבוקר ניתן האות ובפעולה מתואמת, פשטו כוחות משטרה על בתי החשודים ברחבי הארץ: ועצרו בו זמנית 40 חשודים, מלקיה בדרום ועד מג'דל שמס בצפון ביניהם רופאים, סטאז'רים ורוקחים חלקם עובדים בבתי חולים או במוסדות ציבוריים אחרים.

בחקירה עלה כי החשודים למדו לימודי רפואה במוסדות שונים בחו"ל, משלא עמדו בדרישות אותם מוסדות לקבלת ההסמכה הנדרשת, הם פנו למאכר (אשר גם הוא בעבר לא הצליח לסיים את לימודי הרפואה שלו ולבסוף קיבל הסמכה שכביכול הוא בוגר השכלה רפואית) שהפנה אותם למוסדות אקדמאיים שונים בארמניה: SAINT TEREZA, HAYBUSAK, MKHITAR GOSH. החשודים, בסיוע של המאכר, נסעו ולמדו באותם מוסדות פרק זמן קצר שלאחריו קיבלו את תעודת סיום הלימודים, וזאת מבלי שסיימו את תקופת הלימודים הנדרשת.

החשודים שידעו כי הם מחזיקים תעודת סיום לימודים שיקרית הציגו אותה בפני משרד הבריאות במטרה לקבל את רישיון הרפואה הנחשק, חלקם אף הצליחו לעבור את בחינות ההסמכה ולזכות במשרות ציבוריות כרופאים או סטאז'רים בבתי חולים או במוסדות ציבוריים אחרים. אחד החשודים בשנות ה- 30 לחייו תושב ערערה נעצר בזמן שהיה במשמרת בתפקיד רופא במחלקה פנימית באחד מבתי החולים המוכרים בארץ. במקרה אחר, במהלך מעצר של חשוד תושב טירה שהציג את עצמו כרופא כללי – אביו של החשוד נתפס נמלט מהמקום כשהוא מחזיק ברשותו 2 נשקים האחד מסוג קלצ'ניקוב והשני מסוג קרלו. במקרה אחר החשוד רופא שיניים בעל מרפאה עצמית ריצה בעבר עונש מאסר בפועל בגין עבירות ביטחונית.

בחקירה נתפסו גם עלונים בשפה הערבית בהם כתוב " אני מבשרים בשמחה לסטודנטים המתקשים בהשלמת לימודיהם – אפשרות העברה לאוניברסיטאות בארמניה, גיאורגיה ללא הפסד שנים – מאוניברסיטאות אירופאיות וכו.. יכולת הסבה ממקצועות הטיפול הטבעי ופיזיוטרפיה, שמיעה ודיבור לרפואה כללית או שיניים……" ובהמשך מצוינים גם פרטים ליצירת קשר.
בסיום החקירה מרבית החשודים יובאו היום לבית משפט השלום בנצרת לדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרם.

מהמשטרה נמסר בתגובה: "משטרת ישראל פועלת להגן על בריאות הציבור מפני נוכלים ומתחזים, מקרה זה חמור שבעתיים מכיוון שמדובר במקצועות בהם קיים פוטנציאל לנזקי גוף ועד חשש לחיי אדם. משטרת ישראל תמשיך למקד אכיפה נגד עבירות הפוגעות בשלומם ובריאותם של האזרחים ותפעל על מנת להביא את מבצעי העבירות לדין".

 

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: