מבזקים

יחידת החילוץ הארצית עברה את המבחן הבינלאומי: "נעמוד בכל משימה בארץ ובעולם"

תוכן עניינים

עושים היסטוריה: שנים של התכוננות ושבוע של בחינות מורכבות ביותר נשאו פרי. יחידת החילוץ הארצית של פיקוד העורף עברה את המבחן הבינלאומי של האו"ם והצטרפה לקהילה מצומצמת ויוקרתית של יחידות חילוץ ברחבי העולם

אהרון קלפה | כ"א בכסלו תשע"ט | יום חמישי 29 בנובמבר 2018 | מערכת ישראל ניוז
מקור: אתר צה"ל

500 מחלצים ישראלים במילואים, 4 שנות הכנה, ורגע אחד מכונן עם השפעה עצומה הובילו את יחידת החילוץ הארצית של פיקוד העורף לעבור את מבחן ה"אינסרג", אחד ממבחני החילוץ הקפדניים בעולם, וכך הפכה ליחידה בין לאומית מטעם האו"ם, שתחלץ בכל מדינה שתחווה אסון קשה.

מזה ארבע שנים מתכוננת היחצ"א בצורה פעילה למבחן הבין-לאומי ובשנה וחצי האחרונות, באין ספור תרגילים, לוגיסטיקה ופו״ש (פיקוד ושליטה), אימוני כלבנים ביחד עם יחידת עוקץ, וכמובן חילוצים מאסיביים, שיועדו להכין לכל פעולה שיצטרכו לבצע ברגע האמת.

היחצ"א הוסמכה והצטרפה לקהילה בין לאומית מצומצמת ויוקרתית של יחידות חילוץ ברחבי העולם. ״אנחנו מצטרפים עכשיו לקהילה בין-לאומית מצומצמת ויוקרתית של יחידות חילוץ״, אמר אל"ם (מיל') וואך מפקד היחידה ״היינו צריכים להתאמן, להיערך, ולהרים את הרף המקצועי שלנו בהרבה. עכשיו כשהמשימה הושלמה, אנחנו מחוייבים להמשיך ולהתכונן בהתאם לסטנדרטים שהציב לנו האו״ם, ולחכות להזדמנות בה נוכל להשתמש בכלים שרכשנו״.

עוד אמר מפקד היחידה: "אני גאה להוביל את היחידה, מאמין באנשיי ונרגש מהצלחותינו. נכנסנו עכשיו למגרש של הגדולים, ובמגרש של הגדולים יש סטנדרטים אחרים לגמרי, שמעכשיו אנו נדרשים לעמוד בהם".

סא"ל (מיל') כהן אמר: ״היחצ"א היא האנשים שלה ואלו שתומכים בה. קבוצה שלמה של גופים ואנשים שנתנו יד והתאחדו, ולכולם מגיעה ההערכה והתמיכה של פיקוד העורף והמדינה גורמת לנו להרגיש שלהצלחה הזו חשיבות הרבה יותר גדולה מאיתנו. אנחנו נחשפים לעולם חילוץ בין לאומי עם המון יכולות וידע, אנחנו ממרכזים את היסודות הללו ביחידה – הכל כדי להכשיר את עצמנו ולעמוד בכל משימה שניקרא לה, בארץ ובעולם״.

 

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: