מבזקים

חברה ישראלית פיתחה חומרי הסוואה שימנעו גילוי לוחמים כלי רכב ומכ"מים

תוכן עניינים

 חברה אמריקנית תייצר פיתוחים צבאיים ישראליים שפיתחה חברה ישראלית. בין הפיתוחים: רשתות הסוואה לגילוי חיילים, רכבים, מכמ"ים וראיית לילה

גבריאל ודררו | י"ד בכסלו תשע"ט | יום חמישי 22 בנובמבר 2018 | מערכת ישראל ניוז

חברת פיברוטקס האמריקנית, שזכתה לחוזה של 80 מיליון דולרים, ונעשתה לאחר בחינת הציוד במשך שנתיים בשורה של ניסויים בבסיסים סודיים של החברה. הפיתוח נעשה על ידי חברת האם הישראלית, שנקראת גם היא פיברוטקס.

הצבא האמריקני חשף לאחרונה כי בחר בפיתוח של חברה ישראלית לדור הבא של חומרי ורשתות ההסוואה שלו וכי הם מתכננים לעשות שימוש בחומרי הסוואה קלים, שימנעו גילוי של לוחמים, כלי רכב, מכ"מים וראיית לילה באינפרה אדום וראייה תרמית.

רשתות ההסוואה החדשות נוצרו מחומרים שמונעים ממכשירים מתקדמים לחצות אותה ולזהות את הלוחמים. הרשת חד צדדית והכוחות יוכלו לראות מבלי להיראות. רשת ההסוואה מגיעה בשתי צורות ההסוואה וניתן להשתמש בה בשני מתארי נוף שונים, על פי הצורך של הכוח הלוחם מבלי לסחוב רשתות נוספות.

אייל מלרון, מנכ"ל פיברוטקס ארה"ב: "לחברה יש עשרות שנות ניסיון והבנה מעמיקה של לוחמה קונבנציונלית ואסימטרית. כמו כן, צבא ארה"ב בחן את פתרונות ההסוואה הטובים ביותר שלנו, והיא הוכיחה שוב ושוב את היכולת להביס את כל החיישנים הידועים בשדה הקרב ובכל רחבי הספקטרום האלקטרומגנטי".

 

רכב בהסוואה. צילום חברת פיברוטס
רכב בהסוואה. צילום חברת פיברוטס
חייל בהסוואה. צילום חברת פיברוטס
חייל בהסוואה. צילום חברת פיברוטס
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: