מבזקים

האם אלאור אזריה היה במתח נפשי לפני הירי במחבל?

תוכן עניינים

מטה המאבק למען אלאור אזריה אינו קופא על שמריו. ממצא חדש שיצא לתקשורת מוביל לשאלה חשובה מאוד. האם אלאור אזריה היה במתח נפשי לפני הירי במחבל?

על פי השיחה שהתנהלה בין אביו של אלאור, צ'רלי אזריה לפני אירוע הירי, התריע צ'רלי על מצבו הנפשי של בנו בשיחת טלפון שקיים עם המג"ד: "הילד חוזר הביתה בלי חיוך, אומר שהוא לא יודע מה יש למ"פ ולס' נגדו. אני לא יודע מה קורה לו. אל תגידו לא ידענו".

גילויים חדשים מאירים אור שונה על האירוע ומראים כי ייתכן וסבל ממתח נפשי באותה תקופה מה שלכאורה היה יכול להשפיע על קבלת ההחלטות שלו, כך פורסם הערב, יום שני בערוץ 1.

צ'רלי, אביו של אלאור, שוחח עם המג"ד שלו וסיפר: "בזמן האחרון הילד חוזר הביתה עצוב, החיוך שלו נעלם. הוא סיפר כל מיני דברים. הוא אומר שהוא לא יודע מה יש למ"פ ולס' נגדו. הוא מספר שפעם אחת הם הלכו למעצרים והשאירו אותו עם העצור עד 22:00 בלילה בלי אוכל, והוא מחייג אליהם ולא עונים לו. אני לא מבין למה לוחם עם מוטיבציה כזו גבוהה. אני לא מבין". המג"ד: "אני מודה לך שהתקשרת, ואני אדאג לתקן את הדברים מול המ"פ של החייל".

כשבוע לפני אירוע הירי בחברון, שוב פנה צ'רלי אזריה למג"ד ושוב התריע על מצב רוחו הירוד של אלאור: "רציתי לשאול האם עשית משהו, פניתי למישהו, כי אני מרגיש שכאילו הולכים נגדו. הילד אלאור מיואש, אני לא יודע מה קורה לו. אני מבקש ממך, זה נראה כאילו הם..". מג"ד: "אם אתה תתקשר אלי כל דקה, זה לא יעזור". צ'רלי: "שלא יגידו לי חס וחלילה לא ידענו".

אחרי אירוע הירי, עוד בטרם החל המשפט, המ"פ הגיע למפגש טעון עם הוריו של אלאור. כשנפגשו ניסה לשכנע את ההורים להיפגש עם שני חיילים מהפלוגה וכן שוחח איתם על השתלשלות האירוע: "שני חיילים לקחו את הסיפור הכי קשה בפלוגה. אני רוצה שהחיילים יראו אתכם ויתחזקו, חשוב לי שהחיילים יתחזקו".
אושרה: "אני רוצה לדעת בתור המפקד שלו מה יהיה עם הבן שלי".

המ"פ מתאר את הסיטואציה: "אני נמצא ממש מול המחבל שמזיז את הראש, אני רואה שהוא חי. התמונה הבאה שאני רואה, שומע, יותר נכון רואה את הראש שלו זז בצורה מאוד חזקה. יש יריות פיצוץ לשנייה אחת אני לא…".
צ'רלי: "אנשים שהיו במקום שם אמרו לי שביקשת ממנו להרים את המוח של המחבל. היה דבר כזה?". מ"פ: "אני אמרתי לאלאור, כן. כי היינו צריכים לפנות את הזירה ואלאור הוא חובש".

 

מאת: עופר תמיר

צילום: אבשלום ששוני

 

%d7%90%d7%9c%d7%90%d7%95%d7%a8

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: