מבזקים

פספורט לעבודה בחו"ל

תוכן עניינים

רבים מחפשים את הדרך לעבודה בחו"ל. מדובר בשכירים וגם אנשי עסקים המעוניינים להרחיב את היריעה לקשר ועבודה בחו"ל. כל אלה ניתנים להשגה בקלות רבה יותר כאשר יש ברשותכם פספורט לעבודה בחו"ל שהוא פספורט זר. הפספורט הנגיש ביותר מבחינת ישראלים רבים הוא פספורט לאירופה. דרכון זה מהווה פספורט לעבודה בחו"ל, קודם כל באירופה אך מקנה זכויות ואפשרויות גם במדינות אחרות,  וגם פספורט ללימודים באירופה, כולל הנחות בשכ"ל שמקבלים תושבי אירופה.

דרכון לאירופה – לא לעדות אשכנז בלבד

עד לשנים האחרונות קבלת פספורט לעבודה בחו"ל באמצעות דרכון אירופאי היה אפשרי לישראלים ממוצא אשכנזי שסבם או סבתם היו אזרחי אירופה לפני המלחמה. היום גם לישראלים ממוצא מזרחי נפתח השער לאירופה דווקא דרך הקצה המערבי שלה- ספרד ופורטוגל, כאשר פורטוגל הפכה את תהליך קבלת האזרחות והדרכון לקל יותר.

פיצוי על גירוש אכזרי

מוצא מזרחי נקרא גם מוצא ספרדי ולא במקרה: מוצאם של רבים הוא ביהדות ספרד. עד 1492 היתה בספרד קהילה יהודית פורחת. ב- 1492 יצא צו גירוש שגירש את יהודי ספרד כולם. רבים מיהודי ספרד ברחו לפורטוגל השכנה והתמקמו בה, אך חמש שנים בלבד לאחר שהגיעו גורשו היהודים גם מפורטוגל אלא אם התנצרו. היו יהודים שבחרו על פני השטח להתנצר ולקיים את היהדות בסתר. הם נקראו אנוסים. היתר ברחו מפורטוגל והתיישבו במדינות צפון אפריקה, יוון, טורקיה ומקומות נוספים ברחבי האימפריה העותומאנית ששלטה באזור. לכן ממשלת פורטוגל מאפשרת לכל אלה להוציא פספורט לעבודה בחו"ל או פספורט ללימודים באירופה על ידי קבלת דרכון פורטוגלי.

איך עושים את זה?

המסלול שקבעה ממשלת פורטוגל הוא קל וידידותי יחסית. עדיין נדרשת פניה לשלטונות שתהיה ברורה מספיק, הצגת מסמכים רלוונטיים המוכיחים את הקשר ליהדות ספרד, כשלעיתים נדרשת חפירה של דורות אחורה בכדי להציג הוכחה חד משמעית. מומלץ מאוד להעזר בחברות הגדולות העוסקות בתחום: פספורטים, Passportunity, פספורטינג, איזי פספורט, אירו פספורט.

האם משתלם להיעזר בחברה מקצועית?

ללא ספק. אמנם תשלמו מחיר כלשהו לחברה, אך ממש כפי ששכירת עורך דין לקראת הגשת תביעה תגדיל את סיכוייכם לזכות, כך פניה לאחת החברות המקצועיות שהוזכרו תגדיל את סיכוייכם לזכות בפספורט לעבודה בחו"ל מממשלת פורטוגל. לחברות ישנם קשרים ברורים וקרובים עם גורמים מקומיים בפורטוגל שהופכים את התהליך לפשוט בהרבה ומתקשרים בשמכם עם הרשויות. מעבר לכך הן מעסיקות משפטנים וגנאלוגיים (חוקרי שורשים ומוצא) שידאגו להוצאת המסמכים הרלוונטיים המוכיחים את זכאותכם וכמובן צוות שלם שילווה אתכם לאורך הדרך עד קבלת הדרכון.

passport_for_hol

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: