מבזקים

ירח סיני: ירח מלאכותי עתיד להאיר את פני השמים כדי לחסוך בחשמל

תוכן עניינים

נפלאות המדע: ירח מלאכותי תוצרת סין יאיר את צ'נגדו, בירת מחוז סצ'ואן עיר בשנת 2020, בעוצמה פי שמונה מהירח האמיתי בזמן שהוא מלא. המטרה: לחסוך בחשמל

גבריאל ודררו | י"ג בחשוון תשע"ט | 22 באוקטובר 2018 | מערכת ישראל ניוז

פרויקט שאפתני שהוכרז על ידי המדען וו צ'ונפנג, מחברת מחקר למערכות מיקרואלקטרוניקה למדע וטכנולוגיה תעופתית שבצ'נגדו בירת מחוז סצ'ואן שבסין ישדרג את חיי הלילה של תושבי המחוז וכל זאת בזכות ירח מלאכותי שנבנה כעת, במטרה להאיר את השמים ולחסוך בחשבון החשמל של התושבים. ואיך יעשו זאת?

הרעיון המרכזי הרעיון הוא על ידי שיגור של לוויין מחזיר אור לגובה של 500 ק"מ מעל פני כדור הארץ. הלוויין יצוייד במראות ענקיות שיקלטו אור מהשמש ויאירו את שמי העיר הסינית בלילה. הבכיר בחברה המקומית אמר: "הירח יאיר שטח של 10 ק"מ עד 80 ק"מ. כרגע הפרויקט בשלב של ניסויים. כלי התקשורת הרשמיים בסין מדווחים בהתלהבות על הפרויקט החדש, הוא לא קיבל עדיין אישור של כל גורם רשמי ממשלתי. ברם, במערב מגלים סקפטיות לגבי היתכנות ריאלית של מהלך מהסוג הזה.

ד"ר מת'או צ'יריוטי מאוניברסיטת גלזגו בסקוטלנד אמר: "מבחינה רעיונית טהורה מדובר ברעיון כלכלי משתלם. תאר לך גרם שמיים מלאכותי שיאיר את העיר במשך 15 שנה. מדובר בחיסכון כספי ענקי. אבל כדי שלוויין כזה באמת יפעל הוא צריך להיות מאד מדויק במיקום שלו מעל העיר – הטיה של מאית המעלה, תגרום להטיית התאורה לקילומטרים. אני חושש שתאורה כזו עלולה לפגוע במחזור הטבעי של יום ולילה ולהשפיע על בעלי חיים וצמחים. מנגד אם האור לא ישפיע כל כך אלא יהיה עמום אז מה הטעם בפרויקט מהסוג הזה?".

לחשש של החוקר הבריטי שותפים סינים רבים שהביעו ברשתות החברתיות התנגדות גדולה לרעיון וקראו לממשלה לסגת ממנו בגלל הנזקים הנלווים שיכולים להיווצר לטבע ולסביבה.

 

על פי המדענים, כך יראה הירח המלאכותי
על פי המדענים, כך יראה הירח המלאכותי

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: